Vegas baby! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Vegas baby! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Vegas baby!

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

23 December 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Door ons lieve schoonbroertje in alle vroegte naar Schiphol gebracht op vrijdag 20 december. Voor het eerst met rolkoffer, hahaha dat voelt zo gek, normaal rugzak op en af en dan nog in een flightsack doen om vervolgens op de band te leggen. Nu alles in een keer doorlopen zonder ons maar 1 keer te bukken ;). De eerste vlucht was van Amsterdam naar Minneapolis. Een heerlijk vluchtje met een beetje turbulantie boven Engeland, maar vrij smooth. Geland in winter wonderland, helemaal wit in Mineapolis; prachtig. Helaas had ons vliegtuig een hydrolisch mankement waardoor we ruim 2 uur later vertrokken, maar erg attent personeel die ons netjes op de hoogte hield en op een gegeven moment ook drinken aanbood voor het wachten. Mankement verholpen en we konden vrij snel vertrekken. We hadden wind mee, dus uiteindelijk waren we 1,5 uur later dan gepland in Las Vegas. Koffertjes gepakt, helaas eentje al gesneuveld, maar dat mag de pret niet drukken ;). Taxi in en op naar het hotel, de MGM Grand met 6 oprijlanen voor de auto's. Binnen kom je gelijk een mega hal met lichtjes, goud en veel lichtadvertenties. We konden gelijk inchecken binnen 5 minuten na binnenkomst stonden we al in de lift die ons naar de 14de verdieping bracht. Daar aangekomen moesten we nog een aardige gang door om bij onze kamer te komen; mooie kamer met open badkamer alles van glas en mooi slaapgedeelte. Spullen neergezet en nog even een uurtje door het hotel, restaurantgedeelte en het casino gewandeld, maar daarna was het echt op; bijna 24-uur op. Dus om 20:00 plaatselijke tijd zijn we gaan slapen. Om 3:00 werden we allebei wakker; die biologische klok ook hahaha. Dan is een iPhone met spelletjes toch wel erg handig ;), na 45 minuten waren onze ogen alweer moe en hebben we kunnen slapen tot 8:00. Op, douchen en naar buiten, waar het om 9:30 nog best heel rustig was. Bij the Hard Rock cafe hebben we ons ontbijt gegeten om vervolgens de hele strip te voet af te lopen en heel wat casino's en hotels naar binnen te lopen, de een heel mooi, de ander super kitsch; we hebben onze ogen uitgekeken. Onze favoriet is de Wynn; heel stijlvol en een hele fijne sfeer. In Circus Circus hebben we trapeze artiesten gezien die elke 30 minuten een show weggaven, hier waren dan ook de meeste gezinnen en kinderen te vinden ;). Vervolgens tegen 5 de fonteinenshow van de Bellagio gezien. Zo maf om hier zo rond te lopen. Terug naar het hotel waar we ons hebben omgekleed om voor het eerst in ons leven bij een 1-sterren restaurant te eten: Shibuya een stijlvol restaurant met Japanse keuken. Waar we een 9-gangendiner voor twee hebben genuttigd: en wat was het heerlijk. Echt genoten en alvast onder het mom van een half jaar getrouwd zijn: ach je moet maar een reden hebben toch? Na het eten zijn we nog even de strip op gegaan: super om alles te zien in het volle glorie van de neonverlichting. Aangekomen bij de Bellagio om in het donker naar de fonteinen te komen: mooi.
Zondag begonnen bij de Bellagio, daar waren we nog niet naar binnen geweest. Ook een mooi casino; Gi heeft een gokje gewaagd en we liepen met +$25 naar buiten, hihi klein beginnen he! We zijn tot in de middag casino's afgelopen en in Mandala Bay hebben we de $25 weer achtergelaten. En een heerlijke pizza verorberd bij Slice of Vegas. Als en van de laatste casino hotels hebben we de Excaliber bezocht, die had Anki al op de foto staan vanuit 1992, hahaha de omgeving is enigzins veranderd. Eind van de middag terug in het hotel en een auto geregeld voor de maandag... We zijn benieuwd wat we tegen gaan komen de komende 1,5 week.

• 23 December 2013 - 06:16

Leontien:

Las Vegas met al zijn casino's.......komen jullie rijker terug...........geniet ervan.....liefs leontien

• 23 December 2013 - 07:55

Ma&pa:

Haha, gokkers; wat een indrukken laat Las Vegas achter! Geniet ervan!
    Liefs.

• 23 December 2013 - 08:11

MaPa:

Hè, hè, gelukkig slim genoeg om te stoppen nadat jullie de winst weer kwijt waren.
    Veilige mijls in het mooie Nevada en wat jullie nog meer willen zien.
    Kus

• 23 December 2013 - 08:38

Martijn:

De Wynn is ook onze favoriet.. helaas ook onbetaalbaar he. Best nog een zware tocht, op de 1e dag de hele strip aflopen, maar jullie zijn natuurlijk door- en doorgewinterde wandelaars! Geniet ze verder, in het prachtige California!

• 23 December 2013 - 08:53

Montoi:

Hallo globetrotters,

Super die trip langs hotels en casino's kunnen we hier niet aan tippen.

Veel plezier met jullie volgende planning

montoi

• 23 December 2013 - 11:32

Diana:

He, ben helemaal vergeten jullie 50 euro mee te geven om voor ons te vertienvoudigen!! ;-) Het zal wel adembenemend zijn al die mooie lampjes en zijn grootsheid in alles. Have fun!

• 23 December 2013 - 11:33

Diana:

Oh ik bedoelde natuurlijk verduizendvoudigen!! Ik kan niet meer tellen, zwangerschapskwaaltje (ahem) hihi

• 23 December 2013 - 14:24

Kim:

Cool!!! Wat een andere wereld daar zeg!!!
    Gok ze! En als wiskundige zeg ik ook 'pas goed op' want alles is berekend op winst voor het casino!!
    X

• 24 December 2013 - 14:42

Saskia:

Geweldig!! Zucht....4 maandjes geleden mochten wij ook al dit moois zien. En mooi is het!! Gaan jullie richting de kust of meer naar de nationale parken? Geniet ervan! Ben jaloers