Woensdag 16 november - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Woensdag 16 november - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Woensdag 16 november

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

16 November 2005 | Ghana, Accra

Zaterdag 12 november:
We dachten laten we wat leuks gaan doen. We hadden dit eigenlijk voor de vrijdag gepland, maar ja die was vol politie. We zijn op tijd opgestaan, onze spullen ingepakt en bij het hotel achtergelaten. Want we wilden niet al met alles gaan slepen. We zijn naar Bobiri Wildlife Reserve gegaan, dat bekend staat om zijn vele vlinders en vogels. We hebben de tro-tro gepakt naar Kubease, waar we hebben geprobeerd om fietsen te huren, maar helaas, en waren toeristen voor ons geweest. Dus dan lopen naar het reservaat, een uur gelopen in een hele mooie omgeving. Toen we bij de ingang aankwamen hebben we wat gedronken. Daarna hebben we ons weer omgedraaid en een uur terug gelopen. Nu denken jullie wat zonde, zijn ze het hele reservaat niet in geweest. Nou de weg er naar toe was zoals we al zeiden erg mooi, ook al veel vlinders gezien en vogels gehoord. Ook wilden we op tijd een tro-tro terug naar Duakwa pakken, dus vandaar dat we alleen hebben genoten van de wandeling erheen en terug.
Terug in Kumasi, onze tassen opgehaald en een tro-tro naar Duakwa gepakt. Dit was toch weer ruim 5 uur terug reizen. En als je dan eenmaal in het donker rijdt is het best moeilijk om je dorp te herkennen. Net op tijd hebben we ‘busstop’ geroepen. Toen naar Katherine gelopen, want we hadden onze huissleutel bij haar in bewaring gegeven. Is ze niet thuis! Ze had de sleutel aan niemand anders gegeven en haar buurvrouw kon haar huis niet in, omdat ze de sleutel aan de binnenkant had steken. Dus ja daar sta je dan, moe en vies van de reis. Onze buurvrouw nodigden ons uit, heeft een kopje thee voor ons gezet met wat brood, heel erg lief. Gelukkig kwam Katherine niet al te laat, bleek ze onze smsjes nooit gehad te hebben. Dus ze wist ook niet wat er allemaal gebeurt was. Hebben haar alles verteld en ze vond het niet te geloven. Ze bood gelijk aan dat we haar digitale camera mochten lenen, echt super. Ook kwam ze met een aangename verrassing: de verjaardagskaarten voor Janneke waren er. 13 hele leuke kaarten om Janneke een fijne verjaardag te wensen.

Zondag 13 november:
We hebben heerlijk rustig aangedaan. Onze tas uitgepakt, souvenirs uitgepakt en bekeken. Lekker aangerommeld met z’n tweeën.
Aan het eind van de ochtend hebben we onze videofilm tot nu toe opgezet, waar ook de beelden van Mole NP langs kwamen. En gelukkig hebben we de video nog, want we hebben weer zitten te genieten, van al het moois dat we hebben gezien. ’s Middags even bij Katherine langs om echt bij te kletsen, want gisteravond was toch even vluchtig. Ze was lunch aan het maken en we mochten lekker mee eten, lekkere kip curry. Ook de kleine poesjes zijn in een week tijd enorm gegroeid! Onze film af gekeken, een lekkere ontspannen zondag, na een weekje reizen.

Deze week weer de kindjes aan het behandelen, is toch wel even wennen, ook al zijn we maar een week (wat langer lijkt) weggeweest. Sommige kindjes zijn ontslagen en er zijn weer twee nieuwe kindjes.