Nice Argentina! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Nice Argentina! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Nice Argentina!

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

12 Juli 2007 | Argentinië, El Calafate

Zondag 8 juli:
Vandaag hadden we de Peninsula Valdes tour op het programma staan. We werden bij het hotel opgehaald en samen met nog twee andere, Argentijnen, zijn we naar dit Provinciaal park gereden. Dit park staat bekend om zijn flora en vooral fauna. Door het jaar heen zijn hier van allerlei dieren te zien op het land: Guanaco's (neefje van de lama), Mara's, Nandoe's (neefje van de struisvogel) en vele vogelsoorten en andere dieren. De eerste drie genoemden hebben we ook gezien. Ter water zijn hier Orca's, verschillende soorten dolfijnen, walvissen en zeeolifanten. We hebben walvissen en zeeolifanten gezien, voor de rest was het op dit moment niet het seizoen. Het landschap is hier ook de Patagonische steppe, wat we eigenlijk al honderden kilometers hebben gezien. We hebben een hele tour door dit landschap gemaakt. Bij Punta Cantor hebben we een korte wandeling gemaak waarbij we de zeeolifanten zagen liggen, niet echt superveel, want sommige waren al weg voor hun etenstijd van een half jaar op zee. Ook konden we hier uitkijken over een landtong. Na een hele tour over dit schiereiland zijn we naar Puerto Piramides gereden, in afwachting van de Whale watching trip, helaas, het weer heeft het niet toegelaten, zoals de dag ervoor was het veel te hard aan het waaien. OP de terugweg naar Puerto madryn zij we wel nog even gestopt bij El Doradillo, waar we wederom vele walvissen vanaf de kust hebben kunnen zien.
Deze zelfde avond hebben we nog de bus naar Rio Gallegos gepakt.
Maandag hebben wij de hele dag in de bus gezeten. Rond 1 uur kwmaen we in Rio Gallegos met heel wat vertraging aan. We moesten hier overstappen op de bus naar El Calafate, dit ging niet zo gemakkelijk als wij dachten. We moesten naar de office van de busmaatschappij om onze tickets op te halen, die bleken er niet te zijn. Na wat heen en weer gebel en Anki die alles maar in de gaten hield, zodat ze onze vouchers er niet zouden uitscheuren, een verhoogde hartsla, maar gelukkig mochten we mee, zonder tickets, die zouden in El Calafate liggen, erg handig! 's Avonds aangekomen en naar de Hosterio, ElCalafate Hostel gebracht. mooie kamer wederom, zelfs met vloerverwarming en internet, wauw wat een luxe.
Dinsdag 10 juli hebben we hier langs het meer Lago Argentino gewandeld en 's middags eerst Gecatand en daarna wat rondgelopen in het stadje, opzoek naar souveniers.
Vandaag, woensdag 11 juli, zijn we naar de Gletsjer Perito Moreno geweest. Dit was in een woord fantatstisch. Op 6 kilometer afstand van de gletsjer zijn we gestopt voor de eerste foto's, toen dachten we: ow mooi. Met de boot een uur rondvaren redelijk dichtbij de Gletsjer, toen dachten we: WAUW geweldig. Blauw en witte kleuren, krakend en koud. Toen de zon ook nog begon te schijnen, was het natuurlijk helemaal super. Na de boottocht werden we naar een wandelroute met uitkijkpunten gebracht. Vanaf de verschillende plateau's konden we de gletsjer zien en vooral horen. Kraken doet hij constant en soms valt er wat vanaf en dat komt dan met enorm gekletter in het water terecht, te vergelijken met een bom op afstand. Geweldig. We hebben enorm genoten vandaag. Dit was een van de redenen om naar Argentinie te gaan!!!!

• 11 Juli 2007 - 22:13

Gideon En Anki:

Helaas, hebben we in het zuiden van Argentinie wat moeite met cardreaders enzo. Dus op de foto's moeten jullie nog even wachten.

Groetjes

• 12 Juli 2007 - 05:59

Joyce:

Klinkt weer allemaal super jongens! Ik kan me voorstellen dat het heel wat kippevelmomenten zijn! Ben benieuwd naar de foto's! Geniet ervan,

Kus Joyce

• 12 Juli 2007 - 06:53

Yana:

Wow mooi verhaal weer. Is het de bedoeling dat er wat van die Gletsjer afvalt of komt dat door dat klimaat gedoe? Voor mij is t nu ook bijna zover. Ik ga in Italië op zoek naar internet zodat ik jullie kan blijven volgen.

Kussie kussie knuffel

• 12 Juli 2007 - 12:40

Rinij:

dat is jammer van de foto's,maar als ik jullie verhaal alleen al lees dan zeg ik wouw
    hebben jullie geen sneeuw ze melden dat er sneeuw was gevallen in de hoofd stad ,daar heeben ze bijna een eeuw op[ moeten wachten,ik hoop dat jullie het naar de zin hebben en dat is het voornaamste niet dan
    kusjes van rinij

• 12 Juli 2007 - 13:29

Monique:

Tjonge jonge, helemaal niet jaloers op jullie hoor!!!!!!!! wat heerlijk dat jullie dit allemaal mogen meemaken, geniet er maar lekker intens van dat neemt niemand jullie af.

Vele groeten en een dikke knuffel van jullie Tante

• 12 Juli 2007 - 13:48

El Loco:

Hola aventureros,

un cuento agradable referente a su aventura en la Argentina.

qua experiencia. Su agradable para sus ninos futuros.

Dajenos beneficio de su d­a de fiesta en la Argentina.

prueba un beefsteak argentino?

muchos de saludos

El Loco

• 12 Juli 2007 - 17:25

Mama Riky:

Vanuit Duitsland volgen wij jullie avonturen ook.
    Kunnen jullie wel slapen na zoveel indrukken op een dag geincasseerd te krijgen.
    Wij vinden het geweldig dat jullie dit allemaal durven,
    Heel veel liefs mama en papa

• 15 Juli 2007 - 14:54

Relie:

jammer dat het met de fotoos niet lukt want na jullie beschrijving lijkt het me daar erg mooi wacht op het volgende bericht
    xxxxxxxxxxxxxjes reeltje