Change of plans - Reisverslag uit Jodhpur, India van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Jodhpur, India van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Change of plans

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

28 Augustus 2009 | India, Jodhpur

We zouden vanuit Pushkar naar Khimsar, naar Kuchaman, naar Jodhpur zijn gereisd. Echter het fort en tevens het hotel in Kuchaman was door de overheid stilgelegt. Dus nu vanuit Pushkar naar Nimaj, naar Khimsar, naar Jodhpur.

25-08 Nimaj, een klein dorpje in the middle of nowhere. Waar een oud paleis nu fungeerde als ons hotel. We hadden de suites gekregen en dinner ter compensatie van de verandering in ons reisschema, netjes toch? De suites echt in een woord mooi! Mooie schilderingen op de muur, heel ouderwets ingericht, we voelde ons al een beetje koninklijk ;). De lunck werd bereidt en bleek traditioneel te zijn, we hebben alles geproefd en het was niet vies, maar ook niet om nog meer van te eten zeg maar, vooal gelet op onze darmen die al sinds dag 1 van slag zijn, hahaha. Na de lunch gezwommen in het zwembad, waarna bleek ook de hele kolonie duiven van dronken en in badeb en een paar straathonden op de rand verkoeling in zochten, effe douchen? Om 5 uur hadden we afgesproken om een jeepsafari te doen, we reden naar de een na oudste tempel in Rajasthan, waar het keihard begon te regenen. (herinnerene jullie nog dat we bad kharma zouden hebben opgelopen door onze bloemetjes niet in het meer gegooid te hebben, volgens ons is dit het beste wat we ooit hadden kunnen doen, hahaha). Hierna zijn een door een klein gedeelte van het dorpje gelopen, waar alle mensen van dezelfde kaste kwamen en bijna allemaal familie van elkaar waren. Leuk om eens door een dorpje te lopen, zonder pusherige lui om je heen. Daarna richting the Lake, nou ja wat ervan over was dan, niet6 veel dieren gezien en al helemaal geen zonsondergang, want het was wel gestopt met regenen, maar de wolken waren nog niet weg. Maar we hebben voor het eerst rust ervaren in India. Wat een heerlijk gevoel. Na thee en een koekje terug naar het hotel, waar ze buiten voor ons de tafel hadden gedekt. Alle lichtjes aan van het paleis, en toen het eten kwam: poef uit! Dan maar candle-light dinner, gezellig toch, alleen jammer dat we niet konden zien wat we voor een eten op ons bord kregen geschept, wederom alles gesproefd, gelukkig hadden ze trouwens de scherpe kruiden achterwege gelaten, dank u!

26-08 naar Khimsar, waar wij in het fort bleven slapen, nou dit is tot nu toe echt de mooiste plek waar wij ooit geslapen hebben. Gerestaureerd, mooie luxe kamers, alles mooi aangekleedt, echt geweldig. Om de eerste warmte uit de weg te gaan hebben we in de koelte vn onze hotelkamer een spelletje gespeeld, waar we ineens werden verrast door een zandstorm: hup het dak op en kijken, foto's maken en filmen, we hebben een gratis zandstraal behandeling gehad. Rond half 5 wilden we eindelijk gaan zwemmen, begon het te regenen, en niet zo'n beetje ook, hahaha. Wederom hup het dak op0, Anki had haarbadpak en alles al aan, dus in de regen gezwommen. Bad kharma??? Wij vonden het echt heerlijk!!!! Niet meer gezwommen, maar wel lekker gegeten en een poppenkast voorstelling bekeken, leuk hoor!

27-08 Richting Jodhpur gereden, waar we vervolgens een rustdag hadden.

28-08 tour Jodhpur, de blauwe stad genoemd, in het oude centrum zijn de meeste huizen indigo blauw. Eerst naar Jaswant Thade, ook een marmeren gedenkplaats. Prachtig en rustig, teruglopend naar de auto een cobra gezien: super! Toen naar het fort wat vroeger midden in de stad lag; Meheran Garh, koninklijk fort, wat nog steeds voor speciale gelegenheden door de koninklijke familie van Fodhpur wordt gebruikt. Mooi fort, maar super druk, want het blijkt een speciale maand te zijn in het Hindoeisme, dus waren er bussen vol hindoeisten afgezet. En wij waren voor hun the main attraction om zo maar te zeggen, tjonge jonge, echt tot het irritante toe, foto's maken en alles. Toen we vroegen hoeveel roepies we daarvoor kregen (zoals zij bij alles doen) schrokken ze wel even, kom op he, ik ben hier ook voor mijn plezier!!! Handjes geven: NO WAY! We hadden gelukkig een audio guide, waardoor de verschillende vertrekken van het fort toch werden uitgelegd. Blij dat we klaar waren trouwens ;). Daarna richting de klokkentoren van Jodhpur gereden, staat in het midden van het bazaar gedeelte zeg maar. En hier zijn we naar een thee en kruidenwinkel geweest. We hebben heel veel verschillende dingen geroken, en sommige kruiden zelfs geproefd, leuke ervaring, maar we gingen weg met een kriebel in de neus. Vervolgens het hoogtepunt van de dag volgens Gideon: McDonalds, hahaha. We hebben Rafu de chauffeur uitgenodigd en gelukkig ging hij mee een chickenburger eten (beef mag niet). Lekker hoor westers eten, hahaha.Op de terugweg naar het hotel zijn we nog langs het paleis van de loninklijke familie hier gereden, Umaid Bhawan Palace. De helft van het paleis wordt nog bewoond door de familie en de andere helft is een hotel, mooi. Zo terug in het hotel eerst uitpuffen en opdrogen, tot op de onderbroek zeikenat, nee niet van de regen ;). En nu weer het berichtje klaar in een zweterig hokje met een oude computer, ;).

• 28 Augustus 2009 - 09:39

Sandert:

Gekkenhuis!!!

• 28 Augustus 2009 - 11:25

Mama Riky:

Ben benieuwd naar al jullie foto's, want al die mooie en luxe ervaringen en ook enge dingen hebben jullie vast en zeker op de gevoelige plaat vastgelegd.
    Nog heel veel plezier

Groetjes en KUS

• 28 Augustus 2009 - 13:00

Marieke:

He Anki en Gideon,

Zo te lezen hebben jullie het naar jullie zin in India! Ik ben momenteel in Delhi en mijn tripje zit er alweer bijna op, morgen vlieg ik terug. Helaas ben ik de laatste week ziek geweest, maar het nu antibiotica dus hopenlijk voel ik me voor de terugreis wat beter!

Geniet nog van jullie vakantie!

Groetjes, Marieke

• 28 Augustus 2009 - 14:46

Ellen De Bruijn:

hallo anki
    leuk die verhallen
    hoe is het eten daar
    sherp ojee veel water drinken .
    ik wens je veel plezier
    kussen van ellen

• 28 Augustus 2009 - 15:50

Reijndertjes:

Super om alles te lezen, maar we willen het nu toch wel uit jullie eigen monden horen hahahaa missen jullie!!!
    Geniet nog maar lekker en dan veilig weer terug nara huis!!!
    Kuss,
    Michael en Rachel
    Finn
    Faye
    Liv

• 28 Augustus 2009 - 17:42

Mama José:

Wat een belevenissen, geweldig!!! Verheug me op de foto's, want die zullen ongetwijfeld heel mooi zijn.
    Nog veel plezier. Dikke kus van papa Eelco en mama José

• 30 Augustus 2009 - 16:13

Montoi:

het blijft genieten.

Toch leuk om in een fort te slapen kunnen niet veel mensen zeggen.

Nog veel plezier,
    dikke kus Montoi

• 31 Augustus 2009 - 23:05

Anne-Marie En Frans:

Hoorden nu pas van José over jullie reis.
    Natuurlijk meteen gaan kijken op de site.
    Wensen jullie nog een paar fijne dagen.