Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Panama City

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

05 Juli 2013 | Panama, Panama-stad

Woensdag zijn we dus Panama city gaan ontdekken. We hebben een taxi gepakt naar Casco Viejo (oude stad), hier hebben we eerst een plekje gezocht om te ontbijten. Deze hebben we ook gevonden, allemaal wat lekkers uitgezocht, maar wat vooral opviel was de overheerlijke koffie (volgens Moniqueje dan) en de overheerlijke verse sappen. Wow de ananas en passievrucht sappen van Anki en Michael waren super. Dan merk je dat je dicht bij de bron zit van al het lekkers ;). We zijn na ons ontbijt de kerk San Jose ingegaan, deze kerk heeft een heel groot altaar die helemaal is ingelegd met goud. Prachtig om te zien. Het was een typische Zuid-Amerikaanse kerk, want er waren al heel wat stukken in de kerk te zien en in plaats van een simpel schilderij op te hangen maken ze overal een soort altaar van. Na de kerk hebben we rondgelopen in Casco Viejo, leuke straatjes en leuke steegjes, maar ook regelmatig het tegenovergestelde. Ook al een leuk marktje tegengekomen en leuke winkeltjes met potentiele souveniers ;). Je ziet in de stad steeds het contrast arm en rijk, mooi en vies. Ook zijn ze letterlijk aan de weg aan het werken. Door de gehele stad zijn werkzaamheden, zowel aan de weg als aan gebouwen/huizen. Na Casco Viejo zijn we met een taxi naar Ancon Hill gereden, ons werd vante voren aangeraden om dit niet zelf te gaan ondernemen te voet of met de bus, aangezien we door een redelijk arme buurt moesten en daar ben je dan niet echt veilig. Aangekomen bij Ancon Hill hebben we de hill opgelopen, met deze temperatuur een aardige work-out. Bovenop hadden we een prachtig uitzicht zowel over Panama City als het Panama kanaal. Prachtig. Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan om lekker te zwemmen. Dat is fijn om dan een heerlijk frisse duik te nemen. Nadat we heerlijk gezwommen en gedouched hadden zijn we op zoek gegaan naar iets om te iets om te eten, dat hebben we gevonden en hoe. We kwamen een Hooters tegen (voor de mensen die niet weten wat Hooters is: burgers, bier en serveersters met dubbel D in hotpants). Gideon was hier nog nooit geweest (och germ) dus omdat het eten ook goed is hebben we besloten om hier te gaan eten. Nou de heren hebben hun ogen uitgekeken (het is bij kijken gebleven) en we hebben lekker gegeten. Om 21:30uur waren we weer in het hotel en zijn we allemaal omgevallen van de slaap.
Donderdag hebben we eerst ons ontbijt gehaald in een plaatselijke supermarkt om vervolgens met hete koffie terug te keren in het hotel om deze te nuttigen. Echter voordat we in het hotel waren aangekomen heeft Gi eerst nog een gedeelte van zijn koffie gedeeld met zijn reisgids en Anki, het dekseltje floepte eraf, met als gevolg dat de koffie eruit vloog. Op naar Miraflores Locks bij het Panama kanaal. De taxi-chauffeur had goed in de gaten dat wij slecht Spaans konden, waardoor de prijs steeds meer opliep. En hij werd onze vriend en wilde wachten op ons, etc. Snel (volgens ons te veel) dollars in zijn handen geduwd en uitgestapt. Toen we eenmaal binnen op het observatiedek waren, waren ze juist bezig met twee enorme schepen door de sluis heen te loodsen. Wow echt magnefiek om te zien. Er hoorden ook een 3D film en museum bij, deze waren leuk opgezet. Nadat we alles hadden gezien en het thuisfront op de hoogte hadden gebracht (ja, er was wifi) zijn we naar de bushalte gelopen om vervolgens meer dan een uur op een bus te wachten die ons naar Albrook terminal bracht. Daar ligt namelijk Albrook Mall, een super groot en modern winkelcentrum, hier hebben we even iets gelunched in de foodcourt. Om vervolgens door het winkelcentrum te struinen. Niemand had echt zit om te winkelen en daar zijn we behoorlijk melig van geworden. In de terminal zijn we toen op zoek gegaan naar de bus om naar Bocas del Torro te gaan. Blijkt dat dit een nachtbus is, helaas dus eigenlijk, want we hebben nog een nacht in het hotel, anders hadden we vanavond al kunnen gaan. Tickets gekocht voor morgen (vrijdag 5-7). Terug naar het hotel, we hebben nog van 17:15 tot 19:00 uur heerlijk gezwommen, dat scheelt dat de temperatuur niet heel erg verandert. Toen we zijn we gaan eten in een restaurant die het tegenovergestelde was van gisteravond. Mooi en chique restaurant met echte quisine op de kaart. We hebben allemaal een verschillend voor- en hoofdgerecht gepakt, zodat we allemaal konden proeven, wow alles was zo lekker!!! Echt voortreffelijk. De heren kregen nog een toetje weg, maar de dames waren al verzadigd. Bij aankomst in het hotel zijn de dames naar bed gegaan, maar de heren hebben nog een gratis rum-cola gedronken in de bar en hebben nog een beetje de night-life verkend, ze hebben nog een beetje rondgelopen.
Vrijdag zijn we weer begonnen met een ontbijt uit de supermarkt en vervolgens even aan het zwembad in de zon gezeten, heerlijk! Om 12:00 uur moeten we uitchecken, dus we gaan nu douchen en inpakken. Vanavond de nachtbus naar Bocas del Torro, we zijn benieuwd.
Het is trouwens nu green-season in Panama, ze noemen dat dus een beetje het regenseizoen. Dit betekend vaak dat rond de middag de zon plaats maakt voor wolken waar dan een bui uit kan vallen, om vervolgens aan het einde van de middag weer op te klaren. Woensdag heeft het niet geregend, en donderdag wel. De temperatuur zakt dan een klein beetje (heel klein beetje ;)).

• 05 Juli 2013 - 18:21

Aurelie:

veel ervaringen rijker, heren veel gezien wel leuk heren of is het ja jaja
    lekkere koffie het gaat jullie goed en ja zo zie je dat in ieder land je gepakt word als je de taal niet kent
    ja dames winkelen kan nog altijd zie je overal genieten is fijner zoals zwemmen
    ben benieuwd naar jullie nachtbus reis xx

• 05 Juli 2013 - 18:32

Leontien:

Geniet van al dat moois......Ik geniet van jullie reisverslag.
    Gelukkig ben ik weer beter maar vind het nog steeds jammer dat wij niet naar jullie bruiloft konden......Liefs

• 05 Juli 2013 - 18:56

Montoi:

Leuk verslag

Enneh heren ik denk dat er hier een hoop jaloers op jullie zijn en ook in dat restaurant willen eten

• 05 Juli 2013 - 21:47

Ria: