5 dagen Camper gehad!!! - Reisverslag uit Tairua, Nieuw Zeeland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu 5 dagen Camper gehad!!! - Reisverslag uit Tairua, Nieuw Zeeland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

5 dagen Camper gehad!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

19 Juli 2006 | Nieuw Zeeland, Tairua

Om even jullie op de hoogte te houden en aan te sluiten op het vorige bericht. Het minus 5 degrees cafe (min 5 graden,dit was echt grappig,je kreeg een jas van hun en twee paar handschoenen, toen mocht je naar binnen, binnen was alles van ijs,dus ook de glazen waruit je dronk,je kreeg een flinke cocktail met flink wat alcohol gehalte(voor de non-alcoholic 2 fruitcocktails echt super.

Vanaf zaterdag hebben we de camper opgehaald, uitleg gekregen, betaald en op weg. Eventjes wennen, vooral de versnellingspook zat Anki constant bij de deur te zoeken, maar het ging eigenlijk vrij natuurlijk het rijden, want ja je zit ook aan de verkeerde kant van de auto, dus het gevoel is logisch. We zijn toen gelijk naar Northland gereden,naar de Bay of Islands,hier hebben 's avonds voor de dag erna een Dolphin cruise geboekt. Dus de volgende dag op de boot met een tocht door de Bay of Islands in de hoop dolfijnen te zien en hiermee eventueel te zwemmen,want dat was een optie.
De tocht was erg mooi van natuur en omgeving,onderweg veel uitleg gekregen van de schipper over van alles en nog wat. Het eerste dier was een zeeleeuw die lag te chillen, aan de kant van het water, de volgende dieren waren verschillende watervogels. Nog steeds in afwachti8ng van de dolfijnen werd de zee steeds ruwer,en toen zagen we iets: geen dolfijn,maar een orca en niet één maar een hele groep!!!! Echt super!!!! Geen dolfijnen meer gezien, want die staan op de menukaart van de orca dus die lieten zich niet meer zien!! Een hele mooie tocht! Toen zijn we doorgereden naar Waitangi, waar het verdrag met tussen de Maori's en de Britten is getekend. We zijn de dag geeindigd in Kaitaia, waar we een Sand safari hebben geboekt voor de volgende dag. Bij een motel met campingplekken hebben we gestaan en de eigenaars bleken Nederlanders, hebben we dus een praatje mee staan maken en na het eten zijn we de hot-tub ingedoken van 39 graden,heerlijk, alleen erg koud als je eruit moet, BRRR!!
De volgende dag de Sand safari, aller eerst zijn we met een bus de de 90 mile beach op gereden, dus 90 mile lang over het strand cruisen, echt super! Ook hebben we sandboarding gedaan, een hoge zandberg opgeklommen en dan op sleetjes naar beneden,dat was dus zandhappen! Vervolgens zijn we naar Cape Reinga gereden,niet officieel het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland, maar daar gaat hij wel voor door. Ook is dit de plek waar de geesten het land verlaten! Lunchen hebben we op een mooi strandje gedaan. Daarna zijn we naar het Gumdiggers park gegaan, waar uitleg werd gegeven over het barnsteen graven bvanuit de Kauri-bomen,erg interessant. Om helf vijf waren weer terug bij de camper en zijn we nog een nachtje blijven staan, want een hot-tub is wel erg lekker!!!
In hevige mist zijn we de volgende dag weggereden naar een ferry,om een rivier over te steken zodat we naar het Waipoua Forest konden. Dit is een bos met heel veel Kauri-bomen en met Kauri bomen met extreme maten,lees breedten en lengten! We hebben de langste gezien: Tane-Mahuta, god of the forest en de twee na dikste: Te Matua Ngahere: father of the forest. Jaja,je ziet nog eens wat! Verder hebben we veel gereden, zodat we onder Auckland uit zouden komen, en naar een camping konden die ons aanbevolen was. Om half 7 zijn we hier dan ook aangekomen, een hele schone,luxe camping,maar het hoogte punt: een hot-water-spring-pool, een hete bron zwembad, echt heerlijk!!!!

We hebben de hele week tot nu toe echt goed weer gehad, zon en 16 graden, heerlijk. Maar vanochtend stonden we op en was het aan het regenen, en de weervoorspelling was: de komende vier dagen: REGEN! Ach ja dat wisten we van te voren. We zijn de Coromandel ingereden op weg naar Hotwater Beach,allen, was het niet zo hot, als je zou graven daar kan je je eigen hotwater tub maken! Toen zijn we naar Cathedral Cove gerden,een heftige wandeling van 45 minuten heen (in de regen) en dan kwam je bij een strand met een Cove als een katherdaal.Anki dacht even om de hoek te kijken en ze komt terug, komt er een mega golf, dus tot aan haar knieen nat! Aangekomen bij de camper eerst afdrogen en schone kleren aan. Net hebben we wat gegeten, en gaan op weg naar Kiwi 360, waar we kunnen zien hoe en wat met kiwifruit en daarna op weg naar Rotorua.

• 19 Juli 2006 - 10:07

Janneke:

He hallootjes!

Wat een prachtige plaatjes! Vooral dat sandboarding lijkt me lachen, gieren,brullen. Misschien voor ons meidenweekend (haha), nu de bergen nog zoeken met zand.

kus janneke

• 19 Juli 2006 - 10:49

Marie-Anne:

Hallo jullie tweetjes!
    Had nog niet eerder op de site gekeken (schaam schaam) maar wat veel meegemaakt in een korte tijd! Super ervaringen! Geweldige dingen die jullie uitzoeken om te doen! Geniet er van!
    Dikke kus Marie-Anne

• 20 Juli 2006 - 09:04

Daddy Jos:

Jaloers,jaloers,jaloers!!!
    Leuke camper. mooie foto's zeker een minolta!!!

• 20 Juli 2006 - 12:27

Laura:

Heeej Hallo!!!!

Net even jullie laatste drie berichten gelezen...ECHT SUPER!!! Het klinkt allemaal helemaal te gek en de foto's zien er super uit...en die orca: WOW!
    Zo te horen genieten jullie er lekker van en ben maar blij met jullie weertje want hier is het niet uit te houden, 30 graden en echt heeeeeeeel warm. We kunnen niet veel meer doen dan liggen, zwemmen en drinken ;-)
    Dus geniet maar lekker!!!
    x laura

• 21 Juli 2006 - 06:13

Tosy:

Hallo, jullie twee,
    Hoe bevalt het camper-leven???
    Nou Anki, ik heb bewondering voor je:een camper, met links rijden en dan ook nog die versnellingspook links. Ik vind het knap!!
    Heel veel plezier
    groetjes Tosy

• 21 Juli 2006 - 17:25

Linda B:

Hey wereldreizigers!!

Wat jullie daar allemaal zien, echt mooi!! Julie hebben echt al veel gedaan, en toch in de mogelijkheid geweest om een aantal berichten op de site te zetten. Dat je daar nog tijd voor hebt als er zoveel moois te zien is. Het is leuk om te zien hoe het aan de andere kant van de wereld is. Ik zou nu zo in het vliegtuig stappen en hetzelfde doen als ik niet midden in een verbouwing zou zitten en vakantie zou hebben.
    Ben maar blij dat het bij jullie niet te warm is, hier in Nederland drijf je zowat uit je kleren, zo heet is het hier!!
    Geniet ervan en maak maar mooie foto's, dan kunnen we hier in Nederland ook meegenieten (ik in elk geval)

Liefs Linda

• 22 Juli 2006 - 17:32

Tom En Mo:

Ha jullie twee aan de andere kant van de wereld. Leuk om te horen wat jullie allemaal mee maken, echt geweldig!!!! En wat een temperatuur verschil met hier in limboland ( jaja over de 30 graden) Op dit moment zijn wij een beetje jaloers op 16/ 17 graden.
    Nou, geniet er nog van en we wachten op jullie volgende avonturen.

Groetjes Tommus en Mo

• 23 Juli 2006 - 14:53

A.Verboeket-Heemels:

Hallo globetrotters van mij .Hier ben ik dan op de website op de PC van Leo .Net alles gelezen en gezien dat het goed gaat en heerlijk meegenoten .
    Wat is de wereld soms mooi he ! Geniet maar heerlijk.
    Heel veel liefs van
    OMA
    Ben nog steeds in Roermond!!!!!!

• 24 Juli 2006 - 09:56

Rob Verboeket:

Super wat jullie meemaken!
    Geniet verder van jullie avonturen!

• 24 Juli 2006 - 11:35

Ruth En Ruben:

Hoi Hoi, wat een mooie avonturen hebben jullie al beleefd. Wij zijn ook weer terug in Schotland en kunnen dankzij jullie fotos een voorstelling maken hoe het er allemaal uitziet!

Keep it up and enjoy!

Liefs
    Ruth en Ruben

• 24 Juli 2006 - 12:11

Toine & Monique:

Nou nou, het kan weer niet op he, we zijn echt wel jaloers op jullie maar we vinden het super dat jullie dit allemaal meemaken, geniet er maar met volle teugen van. Super dat we kunnen meegenieten.

Groetjes Toine & Mo

• 31 Juli 2006 - 16:59

Rinij Kicken:

hehehe eindelijk julli site gevonden .geniet er maar van hoor .ik ben jaloers dat julli een orca gezien hebben .ik zeg nogmaals geneet van het leaven . groetjes en kusjes