Stand van zaken. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Stand van zaken. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Stand van zaken.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

02 Oktober 2005 | Ghana, Accra

Nou, ja het gaat alweer wat beter, vooral Janneke is nog wel veel moe, maar ja, daar hebben we gelukkig een bed voor! We hebben deze week niet gewerkt, maar willen morgen (maandag) weer rustig beginnen. Katherine is gelukkig heel erg geduldig en zegt alleen maar dat we rustig aan moeten doen, dus dat is wel fijn.

Deze week is niet veel spannends gebeurt als je alleen maar op bed ligt en aan het eten bent.
Maar donderdag was Katherine jarig en ze had ons uitgenodigd om te komen eten. Samen met mister Hayford, zijn vrouw Gifty en Captain Agaatha gingen we bij haar eten. Ze had lasagne gemaakt (waar wij erg blij mee waren) en groundnut-soep (voor de Ghanesen onder ons). Hier is de traditie om altijd te eten wat er op tafel staat, dus iedereen heeft van de lasagne geproefd, maar vooral Captian Agaatha vond het toch niet zo lekker. Ook was het etentje erg kort en krachtig. Na dik een uur gaven ze Katherine haar kadootjes an zijn ze afgetaaid. Wij hebben Katherine nog geholpen met opruimen en afwassen (zoals echte Nederlanders). We hadden haar een masker gekocht en dat vond ze erg leuk. Want ze ook een paar rare kadootjes gekregen: een bosje nep-bloemen en een heel erg kitsjerig tasje!!!! Was erg lachwekkend. Maar ja, het gaat immers om het gebaar he!!!!

Vrijdag ochtend hadden we beide het gevoel alsof we 'weet niet wat' hadden gedaan, dus het etentje was toch nog aan de vermoeide kant. Maar ja, rustig aan en het gaat toch wel weer.

Alleen een nadeel van ziek zijn is dat onze planning nogal in de war raakt. We zouden eigenlijk afgelopen vrijdag voor vier dagen naar Kumasi zijn gegaan, dit moet dus nu in een ander weekend. Maar in welk weekend, want er zijn genoeg dingen die we willen zien en doen, en hebben dus nu het gevoel dat weekenden tekort komen.
Dus als we wat later terug komen naar Nederland, dan weten jullie waarom!!!
(nee hoor, grapje )