Welcome to Paradise!!! - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Welcome to Paradise!!! - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Welcome to Paradise!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

06 Augustus 2006 | Cook Eilanden, Avarua

Dinsdag nadat we ons bericht hadden geplaatst zochten we vervanging voor onze gemiste reef-sub en hebben we een vliegtochtje gemaakt over het eiland. In 20 minuten in de lucht zie je veel meer dan een halve dag met een auto of tour. We vlogen in een Cesna, en Gideon mocht voorin zitten. Echt geweldig, zo'n mooie uitzichten dat we gezien hebben. 's Middags hebben we nog gesnorkeld, echt grappig wat je op een klein stukje allemaal kan zien.

Woensdag zijn we op tijd opgestaan, alles betaald aan de hostel en om 9:30 werden we opgehaald door de bus van Cultural Village. Dit hadden we geboekt zodat we de dag doorkwamen totaan onze vlucht naar Aitutaki. Cultural Village, zoals het al zegt, cultureel dorp met allerlei aspecten van de cultureel, waarbij je van huisje naar huisje ging en uitleg kreeg over het onderwerp, opzicht wel leuk, maar wij wisten al heel veel door de Raro-tour en de mensen vertelden alles nogal ingestudeerd, dus dat was een beetje jammer. Ook kregen we lunch, traditionele lunch, Gideon had vegetarisch besteld, en kreeg i.p.v. de kip van Anki, vieze snottige spruiten ballen, verder heeft hij van alles een beetje geproefd, maar dus eigenlijk niks gegeten. Anki heeft met haar handen toch aardig haar gevlochten bordje leeggegeten. Ondertussen kregen we een show van dans, wel aardig, maar de danseressen hadden er niet zoveel zin in, erg jammer. Achteraf was een mooie opvulling van de dag, maar toch misschien een beetje zonde van ons geld. Op het vliegveld hebben we toen nog zo'n 1,5 uur moeten wachten op onze vlucht. Met een Saab propeller vliegtuig zijn we naar Aitutaki gevlogen, eem vlucht van 45 minuten met zelfs nog wat drinken en een snackje. Bij het naderen van Aitutaki zagen we al hoe mooi het was. We zijn door een taxi-bus naar het hotel gebracht: Paradise Cove. We hebben een hutje, echt heel leuk, met alleen een bed, een minikoelkastje en 'not much else'! Na heerlijk gegeten te hebben zijn we redelijk op tijd gaan slapen.

Donderdag begonnen we onze dag met het regelen van een scooter, daar na ontbijt, en bij het bezoeken van een aantal kleine winkeltje in het centrum, nou ja als je vijf winkels een centrum kunt noemen. Hebben we een lagoon cruise geregeld en een Safari-tour. De Safari tour hebben we 's middags na een korte duik in het hele blauwe water, gedaan. De gids was een bekende van de gids in Rarotonga en staat bekend als Captain Ugly, we hebben een private tour gehad, met ons tweeen. We zijn op de backroads overal over het eiland geweest uitzichten vanaf het hoogste punt, fruit en cocosnoot eten en drinken als tussendoortje. Veel uitleg gaf hij vol enthousiasme. We hebben in zijn tuin nog paw-paw (papaya) mogen plukken en kennis kunnen maken met de coconut-crab, een grote krab die leeft op cocosnoten.

Vrijdag hebben in de ochtend niet echt veel gedaan, vooral genoten van de rust eigenlijk.
's Middags zijn we een kayak gaan huren en zijn we tegen de wind in, want wij hadden een dag uitgekozen met veel wind. Naar een ander eiland geroeid. Daar aangekomen hebben we gezwommen en gesnorkeld. Terug was een stuk gemakkelijker, met de wind in de rug. 's Avonds hadden we bij het restaurant naast ons een Island Night met buffet. Toen het buffet werd klaargezet kreeg Gideon het alweer benauwd, want er werden heel veel lokale dingen opgezet, hij kwam na de eerste keer opscheppen alleen met sla terug. Anki had toch wat verschillende dingen geporbeerd, waarvan zeewier met kip in ketjap was en Gideon toch wel erg lekker vond! Het dansen werd gedaan door een groep kinderen en jongeren en was erg leuk om te zien. Op het einde waren we allebei de zak om ook mee te doen, wat toch wel leuk was, want wij proberen met moeite hun na te doen, terwijl zij het zo 'easy' doen!

Zaterdag hebben wij een lagooncruise gedaan met een glass-bottom-boat. Erg chique we zijn buiten het rif begonnen en hebben bultrug walvissen gezien en zeeschildpadden. Daarna in het rif hebben we kunnen snorkelen tussen de meest verschillende soorten vissen, echt geweldig. We dachten dat het water al helder was waar we tot nu toe hadden gesnorkeld, maaar die was zo blauw, niet te omschrijven. Op twee motu's (eilandjes) zijn we gestopt en hebben we vogels kunnen zien. Ook lunch aan boord, heerlijk. Een geweldige dag met geweldige indrukken!!!!

Vandaag (zondag) hebben we weer genoten van de rust en zijn we het eiland gaan verkennen op de scooter.

• 07 Augustus 2006 - 06:20

Tosy:

Weer een geweldig mooi verhaal over alles wat jullie beleven. Volgens mij gebruiken jullie ook elke minuut om maar zo veel mogelijk te zien en maar niks te missen.
    Ik ben benieuwd naar al die mooie foto's als jullie terug zijn. Geniet de laatse week nog maar flink van al dat moois.
    Ik denk ook wel, dat iedereen die jullie avonturen leest, wel stiekem jalours zullen zijn, Ik in ieder geval wel!!!
    liefs Tosy.

• 07 Augustus 2006 - 06:48

Papa Eelco:

Waaw, wat een verhaal en wat een ervaringen en belevenissen; kan haast niet wachten op de foto's en niet te vergeten de filmbeelden!!!!!! Hoeveel kilo is Gideon al afgevallen? Heb je niet even stiekem de stuurknuppel mogen vasthouden, Gideon, jij met al je virtuele vlieguren in allerlei vliegtuigen met real feeling stuurknuppel???? Lieve schatten, veel fijne momenten ook op dit eiland!
    Dikke knoevel.

• 07 Augustus 2006 - 07:44

Mama José:

Hoi schatten, wat een belevenissen. Geweldig toch! Wat zullen jullie veel te vertellen hebben als jullie terug zijn. Ik verheug me op al die mooie foto's die jullie gemaakt hebben en die films natuurlijk ook.
    Geniet deze week nog van die fijne vakantie en dan zullen we jullie zien zaterdag op Schiphol. Alvast een goede reis.
    Kus

mama.

• 07 Augustus 2006 - 16:57

Chantal:

Hey lieverds
    We moeten snel afspreken als jullie terug zijn want ook ik ben benieuwd naar beelden en foto's! Op dit moment regent het bij ons pijpestelen dus hier niet veel te melden... Ik hoop dat jullie ernaaruit zien terug te komen maar aan jullie verhalen te lezen zijn jullie alleen maar bezig. Wat een indrukken moeten jullie opdoen zeg... Ik zou het net als jullie geweldig vinden. Geniet maar lekker, probeer vooral ook te ontspannen. Gideon, hoe kan het zijn dat jij aan de sla zit? Geen spaghetti daar?? Anki, pas goed op jullie ;) en we zien elkaar snel.
    Een dikke, trotse kus, Chantal

• 07 Augustus 2006 - 21:28

Carmen & Ralph:

Nou, jullie hebben heel wat gezien tot nu toe! En ook nog een privé safari-tour, toe maar. Geniet nog maar lekker van jullie laatste week.
    Knuffel,
    Carmen & Ralph

• 08 Augustus 2006 - 08:28

Ruben En Ruth:

Mooi mooi mooi! Geniet nog van jullie laatste dagen!

Groeten vanuit Scotland!

• 08 Augustus 2006 - 10:15

Buurtjes Posthumus:

hallo Anki en Gideon, geweldig wat een belevenis alles gelezen en veel al gezien!(op fotos)wensen jullie een hele goede terug reis!groetjes marijke en lorin

• 08 Augustus 2006 - 12:20

From Him:

Marvelous, great, extraordinary, ones in a live time experience. How about the finances are you running out??
    Love from him.