Quebec en de camping - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Quebec en de camping - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Quebec en de camping

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

02 Augustus 2011 | Canada, Ottawa

Vervolg op 30 juli:
De treinreis was goed verlopen. Aangekomen op het station hebben we de bus gepakt, met behulp van een medereiziger overgestapt en met behulp van de buschauffeur ergens uitgestapt. Met de nadruk op ergens, niet wetende waarheen eerst navraag gedaan. Gewoon hier de weg aflopen en dan ligt het aan de linkerkant. Oke, dan gaan we lopen...naar het eerste kruispunt ontstond al de eerste verwarring; er stond een andere camping aangegeven! En nu? Oke, TomTom aan, na heel veel gezoek eindelijk gevonden, 1,8km? Dit lijkt natuurlijk weinig, maar met een rugzak op je rug van 15kg en nog een van 5kg op je buik en Gideon nog een tent in zijn hand raakten we toch in twijfel. Terug gelopen en bij Tim Hortens gaat zitten en de camping gebeld, het is echt de weg aflopen ongeveer 10min lopen. Plan B; Gideon en Michael zijn eerst vooruit gelopen met alleen hun eigen rugzak op. Zodat we daarna wisten hoe ver en of dit voor de dames ook te doen was; Monique heeft namelijk heel erg veel last van haar voet en Anki van haar knie. Want we hebben er natuurlijk niks aan als we dadelijk 2 dagen niets meer kunnen.
De heren waren binnen no time terug en zijn toen met de dames weer terug gelopen. Aangekomen op de camping de tent opgezet en gaan zwemmen. Voor het 's avonds hebben we houtblokken gekocht en een fijn kampvuur gemaakt.

31 juli 2011:
Vanochtend gingen we eerst onze huurauto ophalen. Nou dat viel even tegen. We kregen namelijk een auto met een kofferbak aanzienlijk kleiner als de auto die wij geboekt hadden. Toch maar terug en aangeven, kregen we tijdelijk een Lincoln mee, een mega bak, leek eigenlijk ook wel een beetje op een pooierbak. Morgen kunnen we bellen en hopen dat er toch een Ford Escape is. Terug naar de camping met de Lincoln, hahaha, z'on auto op da camping. Natuurlijk foto's maken. Vervolgens de gratis shuttlebus van de camping naar down town Quebec gepakt. Vervolgens Quebec on foot bekeken. Een erg leuke 'old town' binnen stadsmuren. Wel flink op en af gewandeld en aan het einde van de dag wederom kapot. Echter een lekker ijsje bij de opstap plaats maakt veel goed ;)! Op de camping aangekomen hebben we nog even lekker gedouched en de Lincoln werden even binnenste buiten gekeerd door Gideon en Michael. De heren hebben even gebuurt bij onze Franse Canadese buren. De laatste blokken aangestoken en ons tentje in en matje op ;)! 's Nachts om 4uur werden we verrast door flink onweer met rake knallen a la France en flink wat regen.

1 augustus 2011:
Tent nat opgepakt en de Lincoln ingepakt, het allemaal net. Bij de receptie van camping hebben naar de carrental gebeld, en ja hoor! Ze hadden gelukkig de Ford Escape en ze hielden hem voor ons apart. Hup weer naar het vliegveld en de auto's omruilen. Pas rond 12uur zijn we vertrokken de provincie Quebec door en New Brunswick ingerreden, eindelijk weer engelstalig, pfff. En even voor de duidelijkheid, het is hier niet altijd bloedheet, vandaag heeft de zon nog maar een enkel uurtje geschenen en zelfs op het einde heel wat regen. We hebben veel gereden en hebben net onze tent in de regen opgezet! We zitten nu bij de McDonalds om 21uur te eten en even te intnetten, want een spelletje in de regen zit er niet in ;).

• 02 Augustus 2011 - 04:00

Leontien:

Gelukkig kan het ook in canada regenen.
    Ga er toch maar van genieten.
    liefs leontien

• 02 Augustus 2011 - 05:44

Jos V:

Vanuit Rouveen meegelezen. Ook met regen moet je genieten. Keep safe

• 02 Augustus 2011 - 07:07

Carmen & Ralph:

Hi guys and girls,

Goed dat jullie vasthoudend zijn geweest wat de auto betreft; ze kunnen niet van je verwachten dat je genoegen neemt met een kleinere auto dan je gereserveerd hebt! Je wilt immers toch een beetje de ruimte hebben als je zo'n rondreis maakt.

Veel plezier verder en die regen stopt wel weer!

Liefs

• 02 Augustus 2011 - 07:23

Yana:

Jammer van de regen, maar dan doe je tenminste rustig aan en dat is weer goed voor de voeten en knie ;)

Ben benieuwd naar de rest van het tent-avontuur :P

• 02 Augustus 2011 - 08:23

Mapa José En Eelco:

Volgens Wikipedia de enige Canadese provincie die officiëel 2-talig is en ... het grootste getijverschil ter wereld kent: 16 meter! Er ligt dus genoeg spectaculairs op jullie te wachten. Geniet ervan, (doen wij ook van jullie verhalen) weer of geen weer(regenweer is ook weer!). Let goed op elkaar.

• 02 Augustus 2011 - 12:08

Wim:

Zo te lezen zijn jullie weer een geweldige reis aan het maken. Enjoy!!!!

Mieny en Wim

• 02 Augustus 2011 - 12:12

Wil Frenken:

Van "de regen in de drup" of hoe het dat ook weer zo mooi.
    Wij hebben hier nu een paar uurtjes zon gehad en het begint zich nu al weer te bewolken.
    Wij zijn dus niets anders gewend.
    Ik heb net bij de buren na vraag gedaan je kunt beter in het Engelstalig gebied zitten als in het Franstalig. Die Fransen schijnen akelige mensen te zijn, vertelde ze mij!!
    Amuseer jullie en maak er weer een mooie dag van!!!!!

• 02 Augustus 2011 - 12:31

Mama V.:

Niet prettig als alles nat is, maar hopenlijk hebben jullie wel droog geslapen!
    Veel plezier met de Big-Car en nog veel veilige kilometers/miles.
    We horen het wel weer.
    KUS Mama

• 02 Augustus 2011 - 13:39

Wout:

Je bent jong en je wilt wat.
    Geniet en MacDonalds met mate|
    Knuffel Eugenie en Wout

• 05 Augustus 2011 - 16:50

Martijn:

Lees net dat tennisgod Roger Federer vandaag in Montreal is aangekomen. Snel terug!

• 08 Augustus 2011 - 18:07

Alie En Dick:

Toen wij, heel lang geleden bij vrienden in Canada op bezoek waren, hadden die ook zo'n grote oude bak op wielen. Zij noemden hem/haar "De Sofa". Je zakte helemaal weg in de kussens.