Vrijdag 18 november - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Vrijdag 18 november - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Vrijdag 18 november

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

18 November 2005 | Ghana, Accra

Woensdag 16 november
Deze middag kwamen ze spikslinternieuwe rolstoelen brengen. Ze waren gesponserd door een kerk. Echt hele mooie maar ook functionele rolstoelen. De patienten waren er erg blij mee. Nu is het nog de vraag of ze de rolstoelen veel gaan gebruiken. Een van de patienten was nl leraar en had zich al voorgenomen de rolstoel alleen voor naar de kerk te gebruiken en als hij voor de klas zat, kon hij nog wel in die oude zitten!! Ja, het is hier de omgekeerde wereld. Ze willen geholpen worden en als ze dan worden geholpen zijn ze er zo blij mee dat ze het bewaren voor feestdagen.

Donderdag 17 november
Vandaag weer naar het Liberische vluchtelingenkamp geweest bij de Amerikaanse ergo. Heeft deze keer veel indruk op ons allebei gemaakt. Vooral omdat we nu wat diepere vragen hebben kunnen stellen aan een aantal vluchtelingen. Sommige verhalen zijn echt ongelofelijk. Onzekere toekomsten en leven met de dag. Ook het leven op het kamp is niet voor iedereen even fijn. Het heeft ons zeker nieuwe levensinzichten gegeven. Klinkt heel zwaar maar na zo'n dag en als je weet wat andere mensen al hebben meegemaakt op onze leeftijd is dat niet echt vreemd.