De rest van ons weekje Schotland - Reisverslag uit Dreghorn, Verenigd Koninkrijk van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu De rest van ons weekje Schotland - Reisverslag uit Dreghorn, Verenigd Koninkrijk van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

De rest van ons weekje Schotland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

06 Januari 2007 | Verenigd Koninkrijk, Dreghorn

Op 1 januari hebben wij het lekker rustig aan gedaan. Even met Ruben naar de pub geweest en 's avonds een traditioneel avondeten op nieuwjaarsdag: steakpie en lekker veel groenten.

2 januari zijn we met de ferry vanuit Largs naar het eilandje Cumbrae gevaren, waar we ruim anderhalf uur in de heerlijke zon hebben gewandeld. Terug in Largs hebben we volgens Ruben en Ruth de beste Fish & Chips gegeten die je kunt krijgen. En we moeten ook zeggen, het was verrukkelijk!!!

3 januari zijn we rond de lunch naar Glasgow gegaan, zodat we Ruben konden treffen vanuit zijn werk, hij had gelukkig de rest van de middag vrij. Dus we hebben heerlijk gelunched en vervolgens zijn we gaan wandelen richting de Botanische tuinen van Glasgow. Heel mooi opgezet, overdekt en een zeer grote variatie aan bloemen en planten. En bovendien was het gratis, want de tuinen zijn ook onderzoeksplekken voor de Universiteit. Ondertussen was het wel heel erg gaan regenen. In het centrum wilde Gideon heel graag de Virgin Music Megastore in. Anki en Ruth zijn in deze enorme winkel in het koffiecafe gaan zitten en een heerlijke warme chocomel, wachtend op de heren. 's Nachts zijn wij naar de Tesco wezen shoppen. Dit is een winkel die 24 uur per dag en 7 dagen per week open is. En we vroegen ons af wat daar om 00:30 te beleven is, lekker rustig winkelen: ideaal!

4 januari wilden we eigenlijk heel erg graag naar Edinburgh en naar de Rosalin Chapel, maar er was erg slecht weer voorspeld en we hadden geen zin om de hele dag in de regen te lopen. Dus hebben we gerelaxed, naar Irvine, wat rondgelopen. Ook zijn we nog naar het uitzichtpunt in Dreghorn gelopen, waar Gideon nog wat fotootjes heeft geschoten. 's Avonds hebben we heerlijk uiteten met ons vieren.

Tja, en dan gaat zo'n weekje wel snel voorbij, het was gezellig!

• 19 Januari 2007 - 12:01

Mama Breuls:

Fijn dat jullie zo hebben genoten van Schotland. Ruben en Ruth vinden het ook heerlijk om familie daar te hebben. Zo en nu op naar Noorwegen over een paar weken. Veel groetjes

• 22 Januari 2007 - 14:39

Inge Gruntjens:

Hallo Anki, ben toevallig op je website gekomen en gezien dat je stage hebt gelopen bij The Salvation Army. Nu ga ik en een studiegenoot hier ons afstudeerproject van de opleiding ergotherapie in Heerlen doen. HEb de foto's gezien en het ziet er geweldig uit. Als je tijd hebt, zou je me dan wat over de ervaringen daar kunnen mailen??
    ingegruntjens@hotmail.com!
    Alvast bedankt,
    Inge

• 07 Februari 2007 - 20:22

Ruben:

Fish & Chips waren heerlijk maar zijn jullie niet die overheerlijk 'Monolian Chicken' van de Chinees vergeten????

Groeten
    Ruben

• 18 April 2007 - 17:48

Celine:

heye meester leuke foto's hahah:P