Weekje Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Weekje Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Weekje Berlijn

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

03 Januari 2012 | Duitsland, Berlijn

Door een huizenruil met de neef van Anki met zijn gezin, zijn wij van 26 december t/m 1 januari te vinden geweest in Berlijn samen met de ouders van Gideon.

Nu hadden we de gelegenheid om de dingen te bezichtigen waar we vorig jaar in 2 dagen geen tijd voor hadden.

We zijn op dinsdag begonnen met voor ons al bekende route, echter helaas was er rondom Brandenburger Tor al heel wat voorbereidingen gaande voor het Silvester. En we zijn deze keer via Unter den Linde gelopen richting Dom en Alexanderplatz.

Op woensdag zijn we de historie van de muur nagelopen. Begonnen bij Gedenkstätte Berliner Mauer, hier staat nog een origineel stuk muur met het mijnenveld en de binnenmuur, vanuit een uitzichtpunt zeer goed te overzien en krijg je een beeld over hoe het was, met voetstappen en al. Rondom was hier de muur op een moderne wijze uitgebeeld en d.m.v. plakaten duidelijk gemaakt hoe het toen was en is gegaan. Hier waren we nog niet geweest en we vonden dit dan ook erg interessant. Daarna Checkpoint Charlie alias Charlie Checkpoint volgens Anki ;). Vervolgens via het Ampelmann winkeltje in Mitte terug gelopen richting Alexanderplatz, waarna we te voet zijn teruggekeerd naar het huis in Friedrichshain.'s Avonds een overheerlijke pizza gegeten in een nogal rommelige pizzeria, schreeuwende manager en alles, maar de pizza was zo lekker dat je het eigenlijk niet eens meer in de gaten had.

Donderdag was shopdag en was Alexa en Alexanderplatz niet veilig voor onze ogen, jawel mensen we hebben de portemonnee goed dicht kunnen houden.

Vrijdag was het dan eindelijk tijd voor de koepel van de Reichstag, maar niet voordat we de Gedachtnis kirche hadden bezocht en wanhopig op zoek waren naar het kapot geschoten kerkje. Het stond de hele tijd voor onze neus, maar was voor de gelegenheid ingepakt, dus wij waren hem even kwijt. Vervolgens de koepel van de Reichstag, tegenwoordig moet je je inschrijven 2 a 3 dagen van te voren, met als gevolg dat er geen belachelijke rij meer voor de Reichstag staat, waar je niet eens aan wilt beginnen. Dus aangemeldt en moesten we ons nu identificeren en door de controle poortjes, toen naar binnen lopen en met de lift naar boven. waar we eerst rondom de koepel hebben genoten van het uitzicht en onze beveiligingsoortjes; yes we're taking him in sir! In de koepel was het beveiligingsoortje een audiotour die reageerde op waaar jij liep en een gedetaileerd beeld gaf van de omgeving, zo'n goede audiotour hebben wij nog nooit gehad. Verder de koepel is heel erg mooi en interessant, blij dat we er nu wel in geweest zijn. 's Avonds heerlijk gegeten en er was ook nog happy hour voor de cocktails, dus Gi kon het niet laten om er een met een flink percentage aan alcohol te verorberen, Anki & Jose hebben een heerlijke mocktail gedronken.

Zaterdag zijn we nog even met ons 4-tjes gaan winkelen tot 14:00uur, jawel dames en heren in Duitsland sluit dan alles, zodat er flink Silvester gevierd kan worden. Maar goed lekker samen gegeten van de Chinees om de hoek en 's avonds voor het eerst de Duitse tv maar aangezet om het Silvester bij de Brandenburger Tor te kunnen volgen. Hoogstaande artiesten??? die stonden te playbacken en ook nog slecht, maar goed het heeft er wel voor gezorgd dat wij ons in elk geval geamuseerd hebben ;). Mensen in de straat zorgen voor het vuurwerk en wij hadden zelf de champagne: gelukkig 2012!!!

• 03 Januari 2012 - 21:57

Yana:

Weer een leuk verhaal en jullie weer een avontuur rijker

Ook wij hopen nog eens naar Berlijn te gaan en dan een keer zonder sneeuw ;)

Kom snel de fotos bekijken!

• 04 Januari 2012 - 05:00

Leontien:

Fijn dat jullie zo hebben genoten
    Ook wij hebben genoten van onze neef met zijn gezin.
    Leuk om jullie verhaal te lezen.
    groetjes

• 04 Januari 2012 - 09:42

Moniqueje:

Lees net jullie reisverslagje over Berlijn, krijg meteen weer zin om er ook weer eens heen te gaan. Berlijn blijft leuk om naar terug te gaan. En shoppen kun je daar goed he Ank? Die Desigualwinkel daar is echt te gek: sale sale sale! Ben benieuwd naar je rokje!
    Jammer dat wij Reichstag nog steeds niet gezien hebben, dat is ons hoofddoel wanneer we de volgende keer een bezoekje brengen aan Berlijn!
    Tot snel!! x

• 04 Januari 2012 - 11:35

Jose Breuls:

Ja we hebben genoten van de Berlijnreis samen Gideon en Anki. Heel veel gezien en natuurlijk ook geshopt.
    Het was een heerlijke week.Dank je wel!

• 04 Januari 2012 - 14:09

Mapa:

Fijn dat jullie je geamuseerd hebben,
    en dat jullie ook nog geboft hebben met het weer, wat wij hier niet hebben kunnen zeggen.
    Nou op naar het volgende verslag, wanneer???????

• 04 Januari 2012 - 15:18

Saskia:

Gelukkig nieuwjaar!!!

Bedankt voor je leuke reisverslag. In dit geval heb ik het meteen maar geïnterpreteerd als een reminder om nou eindelijk ook eens naar Berlijn te gaan.
    We zijn er altijd maar naartoe aan het gaan en het komt er nooit van.

Groetjes,
    Saskia

• 04 Januari 2012 - 19:45

Wil Frenken:

Ik ben er nog nooit geweest. Maar heb een probleem, Rinie wil niet naar Berlijn toe. Maar als ik dat zo allemaal lees, is het een reis waard!!!
    Bedankt voor het leuke verslag.

Wil