Ons avontuur in NZ zit erop! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Ons avontuur in NZ zit erop! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Ons avontuur in NZ zit erop!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

26 Juli 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Jaja, na ons laatste berichtje hebben we weer heel wat gezien. We zijn allereerst naar Kiwi 360 gegaan, dit houd een hele grote kiwi plantages in, de vrucht kiwi, waar je met een karretje rongegeleidt KAN worden, met de nadruk op kan, want dit hebben we NIET gedaan, want het kiwi seizoen is over, en vonden wij het niet zo interessant om dit te doen. We zijn in de winkel geweest hebben souveniertjes gekocht en heerlijke kiwi's! Oja, hier komt dus ook de Zespri kiwi vandaan! Vervolgens zijn we naar Rotorua gereden, toen we deze stad binnen reden, hebben we snel onze neus dichtgeknepen, want de geur was echt ondraaglijk, rotte eieren allom. Deze stad staat bekend om zijn thermale baden en wonderen. Wezijn direct naar een informatie centrum gegaan en hebben tickets geboekts voor een thermaal park: te Puia. We kregen als eerste een Maori voorstelling, de dansen, de zang en gevechtskunsten, echt super om te zien, ze legden alles uit, en was dus ook nog interessant. Hierna dus het park in, helaas kregen we geen gratis gamaskers, dus de mouw van Anki fungeerde ook. Kleinere geisers, hete modderbaden, thermaal baden, met allerlei verschillende kleuren en geuren. Echt apart dat de natuur zoiets maakt. Helaas kregen we een megea regenbui op ons dak en zijn we snel het kiwihuis in gevlucht, lees het dier. In dit kiwihuis hadden ze twee kiwi's, helaas lagen ze te slapen, dus eigenlijk nog niks gezien. Na het park, weer weer lekker, zijn we het stadje ingelopen en hebben we enkele souveniertjes gekocht en naar het meergelopen. Hier waren enkele Aziaten de vogels aan het voeren en kregen we een echt, mine, mine, mine gevoel bij de meeuwen, echt grappig welke geluid en hoe ze bewegen die meeuwen. Ook hier kregen we weer een mega regnbui op ons dak, het regent hier nooit lang, maar heftig genoeg om tot op je onderbroek nat te worden.
De volgende dag zijn we weer naar een thermaal park gereden Wai-O-Tapu, zuidelijk van Rotorua, dit park heeft extremere themale wonderen. En ook een geiser, de Lady Knox, deze wordt iedere dag om 10:15 opgewekt door zeep, en komt dan tot 20 meter hoog, echt chique! In het park, wederom met heerlijke aroma's, NOT, hebben we echt wonderen gezien, we vroegen ons zelfs af of het niet gewoon gemaakt is door de mens. Een paar voorbeelden: een gif groen/geel bad, een bad met oranje plekken en blauwe plekken, het champagne bad: aan de rand oranje, midden lichtgeel, koolstofdioxide bubbels, 90 meter diep en 72 graden. Echt wonderlijk! Jullie moeten de foto's zien, want uitleggen is gewoon heel erg moeilijk. Hierna zijn we naar Taupo gereden, waar we wat van het stadje hebben gezien, het bekende meer: Lake Taupo met op de achtergrond de bergen, waar Lord of the Rings is opgenomen: Mount Doom. Wehadden echt een hele mooie dag, en konden de bergentoppen, geweldig mooi zien, met sneeuw! Ook hebben we hier de Huka-Falls gezien, niet echt een hele hoge waterval, zo'n 5 metern, maar staat bekend om zijn blauwe water, en blaauw was het! Verder gereden richting de bergen, en daar een camping opgezocht, ondertussen hebben we natte sneeuw gehad en was het dus al aardig koud, brrr. We hebben een uur op een weg gereden, waarbij wij niemand zijn tegengekomen. Anki vroeg zich op een gegeven moment echt af of het wild camperen zou worden, en dat zou niet zo slim zijn met deze kou, want dan werkte de kachel niet. Toch gelukkig een camping tegengekomen. En met twee dekns, lange broek, vest (Anki) en een kacheltje aan zijn we gaan slapen, min 5 is het waarschijnlijk geweest, want we hadden ijsstroompjes over de camper lopen. Richting Mount Doom, het was zaterdag, dus iedereen vrij, dus iedereen op weg naar het bekandste wintersportgebied van het Noorder eiland. Dus het was erg druk, we zijn de berg niet op geweest, maar het was toch koud genoeg, dat we onze (in Taupo gekochte) handschoenen hebben aangedaan tijdens een wandeling naar watervallen in de buurt. Erg mooi weer, zon, alleen koud. We zijn doorgereden naar Waitomo, beknd om zijn grotten. We hebben om 15:00 een tour gedaan, waarbij we eerst naar een grot gingen met gloeiwormen, in een bootje, echt chique dat deze beestjes best veel licht maken, dat je geen licht nodig hebt om de persoon naast je te kunnen zien. De tweede grot had stalagmieten en stalagtieten, met een leuke gids. 's Avonds hebben we in een pub gegeten, en hebben het eerste gedeelte van de rugby wedstrijd NZ tegen Zuid-Afrika, eigenlijk bij ons NL tegen Duitsland met voetbal. De trinations CUP, echt chique, het hele dorp was uitgelopen om in de pub het te kijken. De volgende dag hebben we Hamilton, Chambridge (zonder universiteit) en Raglan bekeken. Raglan is de bekendste surfplek in het Noordereiland en ook nu waren er mensen aan het surfen, op zich was het ook wel mooi weer, dus hebben wij van het strand genoten. 's Avonds zijn we op een camping in Mata-mata geeindigd. De volgende ochtend zijn we eerst naar een waterval gelopen, met een hele mooie, redelijk heftige pad gelopen. Om twaalf uur hebben we aan de Hobbiton-tour meegedaan, in een busje naar het langgoed van een boer gereden waar Hobbiton in the Lord of the Rings is opgenomen, ze hadden foto's en enkele Hobbitholes hebben laten zitten. Dus we zijn deze dag even een hobbit geweest, we kunnen nu niet wachten tot we de eerste twintig minuten van deel 1 weer kunnen kijken. 's Avonds zijn we weer in Miranda geeindigd, de camping met het natuurlijk hot-mineral bath, echt heerlijk ontspannen.
Gistermorgen hebben we alles weer ingepakt en de camper gepoetst en terug gereden naar Auckland, nog even in de stad een souveniertje gekocht en toen een hotel geregeld voor de nacht en de camper ingeleverd. Was toch wel erg jammer, we hebben twee hele leuke weken gehad.
Nu staan we op het vliegveld in afwachting van onze vlucht naar de Cook eilanden, waar het een stuk warmer is, en waar we waarschijnlijk weer twee heerlijk weken zullen beleven.

• 26 Juli 2006 - 08:27

Ruben En Ruth:

Wat hebben jullie weer veel meegemaakt in die korte tijd!

Wij zijn weer benieuwd naar de mooie foto's.

Heel veel plezier op de Cooks en geniet daar maar van het (hopelijk) warmere klimaat!

Groeten
    Ruben en Ruth

• 26 Juli 2006 - 10:12

Laura:

Heeej!
    Weer super avonturen! En nu op naar het mooie weer en de superstranden!!!
    Heel veel plezier daar!
    x laura

• 26 Juli 2006 - 12:48

Aryan En Janneke:

He luitjes,

Wat een verhalen weer! Kan niet wachten op de live-verhalen en nog meer mooie foto's!
    Heel plezier en geniet er nog maar van.

Liefs Aryan en Janneke

• 26 Juli 2006 - 14:25

Joyce:

SOOO dan, weer super veel beleeft zo te lezen. Het is echt leuk om te lezen waar jullie allemaal geweest zijn, vooral omdat het me bekend voorkomt uit de vele verhalen van mijn zus. Ze vertelde inderdaad ook dat de geisers er super uitzien maar dat de lucht echt vreselijk is!!!!
    Ik wens jullie echt een super tijd op de cook eilanden maar dat zal waarschijnlijk niet nodig zijn! Kan me niet voorstellen dat zo'n paradijsje tegen kan vallen! Heel veel groetjes van joyceke