Brrr....wat koud! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Brrr....wat koud! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Brrr....wat koud!

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

07 Juli 2007 | Argentinië, Puerto Madryn

Donderdagochtend hadden we met Alberto afgesproken. We wilden met de ondergrondse gaan, maar na 20 minuten stilgestaan te hebben en genoeg Spaanse waarschuwingen waar we niks uit op konden maken hadden we toch maar besloten om een taxi te nemen, aangezien Alberto op ons stond te wachten. We zijn met de auto, een hele oude Volkswagen, naar Tigre gereden, een buitenwijk van Buenos Aires. Tigre is de plaats waar de twee grote rivieren van Argentinië samenkomen en de Rio de Plata vormen. We hebben hier wat rondgereden en in de Puerto de Frutas hebben we wat winkeltjes bekeken. Ook hebben we hier heerlijke pizza als lunch gegeten met z´n drieën. Hierna zijn we nog langs wat plekken gereden en toen terug naar huis.
Wij hebben ons toen gehaast naar de ondergrondse, want we moesten onze tickets voor deze week nog betalen en ophalen. Zo gezegd zo gedaan. Om 19:30 ging onze bus naar Puerto Madryn, wij hebben de taxi om 18:45 besteld, wat de jongen van de hostel een beetje overdreven vond. Maar goed ook, want we kwamen 10 minuten voor tijd aan en hebben daar zeker 7 minuten rondgelopen, voordat we iemand vonden die ons kon zeggen waar we moesten zijn. 1 minuut voordat de bus vertrok, kwamen wij bij de bus aan. We hadden goede plekken boven vooraan het raam. We kregen ook avond eten: een stuk kip met puree en salade zonder enige smaak. Er werden in de bus betere films gedraaid dan in het vliegtuig. Heerlijk geslapen, ontbijt: twee crackertjes.
Om 20 voor 1 ´s middags op vrijdag kwamen we aan en werden we opgehaald door iemand van het reisbureau, die ons naar het hotel bracht. Mooi hotel en heerlijk rustig.
Een half uur later zaten we alweer bij hem in de auto op weg naar de walvissen. Het was namelijk vloed en dan kwamen de walvissen dicht aan de kustlijn, op verschillende stukken. Overal waar we keken zagen we walvissen. Nog geen 20 meter van ons af zwom een moeder en haar jong. Daarna kwamen er drie tegelijk onze kant op. In een woord: GEWELDIG! Echt overal zagen we water spuiten en koppen omhoog komen, super.
Voldaan kwamen we terug in het hotel, want het is hier stralend weer, maar ook erg koud, zo´n 5 graden, dus wel even wat anders.
Zaterdagochtend hebben we rustig aan gedaan en rond 12 uur zijn we gaan wandelen langs de kust richting het Ecocenter. Heerlijke wandeling van ongeveer 4 km heen, maar met de sterke wind toch wel erg koud, dus de mutsen op en de handschoenen aan. Aankgekomen bij het Ecocenter bleek hij pas om 15uur open te gaan, dus voor niks gelopen, echt weer iets voor ons.
Op de terugweg hebben we nog wat genoten van de geweldige uitzichten, maar werd het lopen een stuk moeilijker doordat we tegen de wind inliepen, erg koud dus! BRRR! Tussendoor ergens gestopt voor een Lomo (biefstuk 3x zo groot) en pasta, zodat we wat op krachten kwamen, ahmm.
Vanavond hebben we wat rondgewandeld in het centrum van Puerto Madryn wat pas na 4uur begint te leven.
Hopelijk morgen, naast nog meer walvissen, nog meer flora en fauna van deze omgeving tijdens onze Peninsula Valdes tour.

• 08 Juli 2007 - 06:43

OMA :

Zondag morgen 7uur 15, kon niet meer slapen ,opgestaan ,koffie gemaakt en naar jullie site toe ,
    Het hele verhaal gelezen ,en daaruit opgemaakt dat jullie heel wat km's afleggen ,he! En koud ,maar is het wel droog ?
    Wat leuk dat uitstapje met Alberto ,
    Anki maak eens een foto van hem als jullie elkaar weer zien ,heb hem lang niet meer gezien en doe hem mijn hartelijke groeten .
    gisteren was de bruiloft van Patrick en Nicole, noe ja bruiloft ,je hebt en elk geval niets gemist , laten we het daarop houden , de rest als je thuis bent .
    Met JOS EN rIKY MEE NAAR HUIS GEGAAN , NADAT WE EERST EEN TRIP DOOR zUID-lIMBURG hadden gemaakt ,schitterend,
    Yana had voor ons gekookt , mmmmmlekker !!
    Zo dat was eventjes een verslagje van hier , blijf je iets op de hoogte ,
    Nog veel vacantie genot en wij wachten op verder verslag.
    ag mijn globetrotters ,
    liefs OMA

• 08 Juli 2007 - 07:29

Mama Riky:

Hallo wereldreizigers, het gaat heel goed met jullie , het is fijn als er weer een berichtje op jullie site staat, dan weten we hier dat alles naar wens verloopt bij jullie. Vandaag is het hier een stralende dag , mag ook wel na 5 dagen met kwakkel weer, dat wordt dadelijk vlaai eten in de tuin bij Jasmijn's verjaardag , nou gisteren was het ook al mooi hoor, heb heerlijk gewandeld in de Vijlenerbossen toen oma in het kerkje zat. Heel veel liefs

• 08 Juli 2007 - 08:06

Yana:

Wow het klinkt weer super fantastisch. Die walvissen kwamen voor mij egt onverwacht, maar echt super gaaf. Daarom dan nu ook mijn vraag: Waarom GEEN foto's? :( gelukkig zie ik na de vakantie de hele verzameling aan foto's :) Mijn vakantiewerk bevalt super goed, ik mag de hele dag foto's maken, dat leg ik nog wel eens uit ;)

Heel veel plezier en warmte

Kussie kussie knuffel

• 08 Juli 2007 - 08:42

Pappa Jos:

Nou klinkt toch als veel westerse luxe. Eten in de bus, waar krijg je dat nog. Ik hoop dat de telelens het e.e.a. heeft vastgelegd van de wales. Geniet verder.

• 08 Juli 2007 - 09:48

Anja:

hee jullie twee
    ik lees dat alles naar wens gaat en dat jullie erg genieten en dat is belangrijk
    wel mooi die wales van dichtbij te zien wacht op fotos spannend
    ik kijk uit naar het volgende berichtje dikke uit brunssum

• 08 Juli 2007 - 11:12

Rinij Kicken:

ik hoor dat het weer geweldig is en dan ook nog walvissen supergaaf man waar blijven foto''s
    kusjes uit brunssum

• 08 Juli 2007 - 12:35

Su:

Heeee luitjes!
    Jullie vermaken je best daar O. Lekker hoor. Wij maken ons klaar voor de reis naar NY over 9 dagen.

Ik lees hier net onder dat je oma ook naar de bruiloft van Patrick en Nicole is geweest. Remko's ouders waren er ook, zijn vader heeft 3 nummers gezongen.

Grappig hè, hoe klein de wereld is.

Nog veel plezier en hopelijk warmere tijden toegewenst!

Groetjes
    Remko & Suraimy

• 08 Juli 2007 - 14:36

Deesje En Luc:

Hallo daar in het verre Argentinie.
    Voor kou en evt regen hadden jullie lang niet zo ver hoeven gaan hoor. maar helaas hebben wij dan wel geen walvissen hier in Limburg.
    Voor de rest heel veel plezier en geniet van de tijd dat jullie er zijn.
    groetjes Dees en Luc

• 09 Juli 2007 - 10:07

Eugenie En Wout:

Hallo Globetrotters,

Dankzij de reislustige jeugd van tegenwoordig krijgen we ook ooggetuigeverslag wat er in de rest van de wereld te zien en te doen is. Het is toch echt ongeloofelijk dat we visueel meereizen met wat jullie allemaal meemaken. Echt geweldig om te lezen. Op deze manier is internet een fantastisch medium. Veel plezier nog in de rest van jullie rondreis en koester alles wat je in je kunt opnemen. En kom natuurlijk gezond terug!

Heel veel groetjes uit Breda,

Eugenie en Wout

• 09 Juli 2007 - 12:24

El Loco:

Ola Anki e Gideon,

Ballenas, a tu tomaron Las Bonitas fotografas?

Es naturalemente frao, es el invierno en Argentina.

A las marcas ustedes algo de Copa Amarica?

Muchos Saludos,

El Loco

• 10 Juli 2007 - 13:43

Diana:

Hey Anki en Gideon! Wat een leuke verrassing, die walvissen! Super :) Hoop dat jullie daar fotos van hebben gemaakt! Hier in NL is het een paar graadjes warmer dan daar, maar goed de zon schijnt buiten en ik zit in 'n airconditioned kantoorgebouw :( Anyway, veel plezier nog!! En elkaar flink warmhouden he ;)

Liefs Diana

• 11 Juli 2007 - 15:03

Jose En Eelco:

Schitterend verhaal. Het is zoeken naar letters op een frans toetsenbord in Chambery. Veel regen gehad, moddr op de camping. Het is nu weer droog. We zijn zeer benieuwd naar de fotos, wat we zien is veel belovend.
    Groetjes en heel veel plezier.
    Knoevel van papa Eelco en mama Jose vanuit Chambery Frankrijk.