Het is hier fantastisch! - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Het is hier fantastisch! - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Het is hier fantastisch!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

01 Augustus 2006 | Cook Eilanden, Avarua

Nadat we ons laatste bericht op de site hadden gezet, hebben we 's middags toch nog van de zee kunnen genieten. We hebben namelijk een heerlijke strandwandeling kunnen maken, hier hebben we dan ook echt van kunnen genieten. Bij terugkomst hadden we min of meer een zonsondergang, en het was prachtig. We hebben met Canadezen staan praten en die zijn in Frans Polonesie geweest: slecht weer, Paaseilanden: goed weer, Cook Eilanden: slecht weer. Echt sneu voor hun en ze gingen ook alweer naar huis.

Zondag ochtend was het zo half droog, af en toe een buitje. We zijn eerst bij een brunchcafe gaan ontbijten heerlijk. Daarna hebben we weer een rondje om het eiland gemaakt, toch makkelijk zo'n autootje, want ook met slecht weer kom je tenminste nog ergens. 's Middags zijn we naar een baaitje gereden en hebben we gezwommen en al een beetje gesnorkeld en toch al heel wat visjes gezien. Maar doordat we geen flippers hadden was het toch wat moeilijk om tegen de golven en de stroom te blijven zwemmen. Aan het einde van de middag zijn bij de hostel op het strand gaan zitten lezen en gewacht op de zonsondergang. Hij was vandaag de moeite waard, prachtige beelden en uitzichten hebben we gezien. Ook zijn er heel veel bezige krabbetjes te zien, ze waren holletjes aan het graven en dat is echt heel grappig om te zien hoe ze dat doen. Nadat de zon onder was zijn we het het restaurant Vaima gaan eten, 'the little restaurant, with the big reputation'. Het duurste restaurant van het eiland, jaja daar hebben wij gegeten, het was heerlijk allen kregen voor ons samen een kleine bakje salade erbij voor de rest Gideon de tonijnsteak en Anki de steak, het voelde een beetje kaal, maar het was heerlijk.

Maandag begon de dag gelijk goed, we stonden vroeg op, want we werden door Rarotours opgehaald voor de Safaritour over het eiland. In een jeepje met z'n alleen achterin, 80% over backroads gereden en 20% over mainroads gereden. Verschillende plekken gezien, zoals de watervallen, Needlerock, een maere een oude plek waar stammen vroeger bij elkaar kwamen. Maar het aller mooiste wat wij gezien hebben zijn vooral de prachtige uitzichten, over het eiland, de lagoon, de zee, in een woord geweldig!!! Aan het einde van de Safaritous hebben we een heerlijk lunch van hun gekregen, met heerlijke vis, salades, vers fruit, jummie!!! 's Middags zijn we eerst de stad in gegaan voor te kijken. Een daarna hebben we flippers gehuurd en zijn we gaan snorkelen. Het water was alweer een stuk helderder dan de dag ervoor en konden meer zien, echt super veel visjes gezien, hopelijk hebben we ze kunnen vastleggen op de onderwater camera, maar ja dat is altijd gokken waar je nu richt!!! Na het snorkelen weer op het strand bij de hostel genoten van de zee en de zonsondergang, alleen hield hij eerder op door een paar wolken, maar ja.

Vanochtend (dinsdag) zouden we eigenlijk met een reef-sub, dat je in een boot onderwater zit meegaan, maar door al het regen en nog steeds beetje onrustige zee zijn alle onderwaterdingen een beetje afgelast. Dus dan jullie een berichtje sturen!

Morgen vliegen we naar het andere eiland!

• 02 Augustus 2006 - 07:07

Hans Heinrichs:

Ziet er goed uit. Ik zal met veel plezier jullie berichten en foto's bekijken. Dan ga ik nu maar mijn partytent repareren die gisteravond is omgewaaid tijdens een onweersbui.

Groetjes Hans

• 02 Augustus 2006 - 12:41

Mama:

Hoi eilandgangers,
    Dat ziet er allemaal geweldig uit. Wat een belevenis. Ik vind het heel fijn dat ik zo op deze manier met jullie mee kan genieten.
    Nog heel veel plezier daar aan de andere kant van de wereld.
    Dikke knuffel en geniet er nog van.
    Kus,
    mama José

• 02 Augustus 2006 - 13:43

Papa Eelco:

beelden om jaloers op te worden; zelfs bij "minder" weer kunnen jullie gelukkig nog volop genieten - dankzij Eneco???; het bootje is wel wat aan de grote kant, Gideon, nu niet direct zo overdrijven; knoevel en tot het volgende verhaal in woord en beeld.

• 02 Augustus 2006 - 16:51

Pablo, Jolanda En Yannick:

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geweldig wat jullie allemaal zien, meemaken en beleven. Geniet nog even.
    Groetjes uit een regenachtig Heerlen.

• 03 Augustus 2006 - 14:33

Eugenie Jansen:

Hallo Anki en Gideon,

Leuk om jullie belevenissen weer te kunnen volgen en we kunnen het ook nog zien op de mooie foto's. Geniet ervan.

Groetjes van ons allen hier in Breda.
    xxx Eugenie.

• 03 Augustus 2006 - 17:14

Marie-Anne:

heyhey!!
    Prachtige foto's, geweldige zonsondergang! Moet echt romantisch geweest zijn!!
    Geniet er nog van, heerlijk zeg!!
    kuskus...

• 03 Augustus 2006 - 18:19

Aryan En Janneke:

Het ziet er super uit! Jullie foto's samen zijn ook erg leuk. Doen jullie er ook zo lang over om een goeie te krijgen als Anki en ik? ;)

Geniet er nog van!
    liefs Aryan en Janneke

• 04 Augustus 2006 - 16:53

Laura:

Ik heb me net even ge-update op jullie site. Ben zelf net terug van een weekje karpathos, was ook heel mooi trouwens, met supermooie strandjes en blauwe zee, hadden we niet verwacht voor griekenland!
    Jammer dat jullie zoveel regen gehad hebben, maar zo te horen is t nu al een stuk beter!!!Het klinkt in ieder geval weer geweldig en ziet er ook super uit! Geniet er nog maar lekker van...
    groetjes, laura

• 05 Augustus 2006 - 04:38

Daddy Jos:

Ook weer terug van Spanje en veilig thuis. Nu jullie nog genieten alvorens terugreis wordt aanvaard.

• 05 Augustus 2006 - 16:20

Joyce:

Waaaaaaauuuuwww!!!!!

• 05 Augustus 2006 - 16:21

Joyce:

Sorry voor de korte boodschap maar tis echt waaauuuwww, echt super!
    Geniet er van!!!

• 05 Augustus 2006 - 17:08

Leontien:

genoten van jullie foto's. Ben benieuwd naar jullie verhalen

• 06 Augustus 2006 - 06:46

Susan:

Wat een schitterende foto's. Prachtig om zo'n reis te kunnen maken. Ik geniet mee van elke stap.Hier is het of te warm, of te nat. Tot over 2 weken!