Laatste week... :( - Reisverslag uit Tokio, Japan van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Laatste week... :( - Reisverslag uit Tokio, Japan van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Laatste week... :(

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

08 Augustus 2008 | Japan, Tokio

Vrijdag 1/8 zijn we met de trein naar Aso gereden, nou ja meerdere treinen, waarvan er een zelfs een paar keer op en neer ging om op het goede spoor te komen om de berg op de rijden. Daar aangekomen hadden we net de bus gemist naar Kurakawa, na wikken en wegen hebben we besloten om niet de laatste bus van anderhalf uur later te pakken, maar om een nachtje in Aso te blijven. Hier hebben we `s avonds de voor Anki langverwachte Sushi-bar bezocht. Grappig hoe alles zo langs komt en dat je moet kiezen tussen lekkere dingen, maar zeker de onsmakelijke dingen zeker laat staan. We hebben in een thuishotel geslapen, iemand had ruimte over in haar boerderij en heeft daar een paar kamers ingemaakt, op het eerste oog echt heel leuk. Totdat Anki nog iets vergeten was te pakken uit haar tas, dit ging doen en er vervolgens een kakkerlak over haar hand liep. Licht aan, Tevasandaal gepakt en gekild, want Gideon zo niet geslapen hebben in de wetenschap dat dit stuk ongedierte nog leefde. Dus Anki heeft het dier tijdelijke rustplaats gegeven onder een handdoek. Anki draait zich om en slaapt weer, maar Gideon had hier iets meer moeite mee.
2/8 `s Ochtends heeft het vrouwtje ons afgezet bij een ontbijtplek, waarna we de eerste bus bij een ontbijtplek, waarna we de eerste bus naar Kurakawa hebben gepakt. De busreis alleen was al de moeite waard. Aangekomen in het bergdorp Kurakawa hebben we een Ryuken, traditionele Japanse slaapplek (duur), geboekt. Dit dorp staat bekend om de Ryukens en de daarbij gehorende Onsens, termale baden, met heet water uit de berg. Jullie kunnen je voorstellen dat we daar gelijk ingesprongen zijn. Heerlijk eindelijk eens op een andere manier zweten ;). `s Avonds kregen haute-cuisineJapanse stijl. Het meeste was erg lekker, maar we hebben ook het nodige laten staan.
Zondag 3/8 zijn we extra vroeg opgestaan om nog voor het ontbijt even van de baden te genieten, heerlijk. Het ontbijt was ook Japans, visje, soep, warme rijst en andere ondiffinieerbare dingen. Wederom was er genoeg wel lekker om onze buikjes te vullen. terug met de bus naar Aso, te vullen. terug met de bus naar Aso, waar we de trein hebben gepakt naar Kumamoto, waarnaar we de trein hebben gepakt naar Fukuoka / Hakata (is hetzelfde). Hier kwamen we Fukuoka / Hakata (is hetzelfde). Hier kwamen we om Hakata (is hetzelfde). Hier kwamen we om 20 uur aan, snelle hap bij de M en een hotel gezocht. Anki voelde zich niet echt lekker, dus ze is in het hotel gebleven, terwijl de rest zich zijn gaan uit leven in de gamehal, ;).
Maandag 4/8 duurde het even voordat er een beslissing was genomen over waar nu heen te gaan, uiteindelijk toch naar Fuji-San gereden. De heren wilden toch graag Mt. Fuji beklimmen. Echter daar aangekomen waren de weer berichten niet echt positief, waardoor de toch al zeer zware tocht niet meer moeite waard zou zijn. Dus wat doe je dan???? dan pak je toch gewoon de trein 2,5 uur terug in de richting waar we vandaan kwamen en ga je naar Kyoto. We hadden daar namelijk een belangrijke tempel gemist, dus die konden we een belangrijke tempel gemist, dus die konden we nu bekijken. Echter vijr laat aangekomen in Kyoto heeft het nog enige moeite gekost een slaapplek te vinden die nog enigzins betaalbaar was. Om 23:15 hadden we er vinden die nog enigzins betaalbaar was. Om 23:15 hadden we er een gevonden. Beetje muf, maar ja een futon is een futon, dus slapen maar.
Dinsdag 5/8 zijn we eerst op zoek gegaan naar een andere slaapplek, want hier konden we ons niet echt douchen, en dat is met dit weer echt nodig, geloof ons!!! Tassen gedropt en op weg naar de beroemdetempel Kinkagu, het gouden paviljioen. Zeer zeker de moeite waard, dus is het helemaal niet erg dat de heren de berg niet zijn opgeklommen. Souvenier shoppen bij Tea-pot Lane. zijn opgeklommen. Souvenier shoppen bij Tea-pot Lane. Lekker gegeten even opgefrist en `s avonds nog eventjes weg. Echter dit was voor Anki iets te veel van het goede. Helaas een buikgriep.
Woensdag 6/8 op weg terug naar Tokyo. Hier aangekomen, tassen gedropt bij het hotel en naar Ueno met de trein, een wijk die we nog niet hadden gehad, waar een mooi park was met mooie vijvers. Van de vijvers was weinig meer te kennen, daar het een groot oerwoud was van lotussen. Ingecheckt in het hotel, effe opfrissen. waarna we in in het hotel, effe opfrissen. waarna we in een heel leuk cafeetje zijn geeindigd. De eigenaarresse vroeg gelijk naar binnen te komen, ze had geen menu, maar ze zou wel eens even wat voor ons kokkerellen, do you like paste Japanees style??? Hai!!! Dus zo gezegd zo gedaan, binnen no time hadden we een zo gedaan, binnen no time hadden we een heerlijk bordje pasta Japanees style voor ons staan. De eigenaarresse kon heel goed engels, ze had 5 jaar in Hawai gewoond. Er zat nog een vriendin uit Krea en later kwam er nog Japanse vriendin bij, ze wilden van alles van ons weten en hebben ons verschillende dingen laten proeven. Anki is eerder naar het hotel gegan, maar Gideon, Michael en Monique zijn nog getrakteerd geworden door deze dames op verschillende drankjes, waaronder uiteraard Sake. Michael en Monique zijn met de Japanse dame nog naar een Japasn cafeetje gegaan, maar Gideon is teruggekomen naar het hotel.
Donderdag 7/8 zijn we elektronics gaan shoppen;)! Nog even rustig rondgelopen in Shibuya een leuke wijk in Tokyo. rondgelopen in Shibuya een leuke wijk in Tokyo. `s Avonds lekker gegeten. Gideon, Michael en Monique hebben de laatste avond afgesloten hoe we de eerste avond zijn begonnen, bij het Sake barretje met de stokjes!
Vrijdag 8/8 rustig opgestaan, ontbeten, internetten. Om 12 uur gaan we terug naar het cafeetje om koffie te drinken, waarna we om cafeetje om koffie te drinken, waarna we om 14 uur de trein zullen pakken richting het vliegveld. Om 19:50 zullen we de eerste vlucht van 3,5 uur naar Shanghai maken, waarna we 12 uur `s nachts hebben te overbruggen. Rond 17 uur zullen we zaterdag landen in Frankfurt. Dus tot zaterdag!!!

• 08 Augustus 2008 - 10:19

Pappa Jos:

Aan alles waar je aan begonnen bent komt een einde, ook aan dit avontuur.
    Goede reis.

pama

• 08 Augustus 2008 - 13:33

Montoi:

Hallo jullie 4tjes,

Wij hopen dat jullie een prettige terugreis hebben, als jullie aankomen in Frankfurt hopen wij al in ons hotellejte in Zwitserland te zijn.

Tot over 1 weekje

Montoi

• 08 Augustus 2008 - 15:55

Jochem Y Bianca:

Ola,

Como esta?
    Japan staat genoteerd. Een hele goede terugreis gewenst en tot later!

Groetjes uit Quito!

Jochem Y Bianca

• 08 Augustus 2008 - 18:04

Pap Eelco Mam José:

Een hele goede terugreis en tot morgenavond.
    Kus
    mama en papa Breuls

• 08 Augustus 2008 - 18:35

Opa Heikop:

Heerlijk allemaal ,jammer dat het voor jullie afgelopen is,maar een heel fijne reis terug.
    groetjes .....