Riga in de zomer - Reisverslag uit Riga, Letland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Riga in de zomer - Reisverslag uit Riga, Letland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Riga in de zomer

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

04 Augustus 2010 | Letland, Riga

Zo, nadat de brand goed geblust was hebben wij s avonds nog in de Skybar gezeten en ieder een cocktail of mocktail gedronken. Echter Michael had het briljante idee om voor ieder van een shotje te bestellen de Lithuanian Flag, jullie snappen het al een shotje met 3 verschillende soorten drankjes die samen dan de kleuren van de Litouwse vlag in het glaasje vormden, ja Anki heeft er ook aan moeten geloven, daar gaat haar imago van nooit alcohol drinken. Zoals verwacht vonden Monique en Anki het ronduit smerig. Gelukkig had ik een heerlijk mocktail.

Zaterdag zijn we het stadje Vilnius ingegaan, daar de bekende walking tour van de Lonely Planet gedaan. Er zijn hier enorm veel kerken, en als het dan ook nog de laatste zaterdag van de maand Juli is, is het een drukte. Er wordt dan namelijk aan de lopende band getrouwd, dus de ene bruidsauto na de andere kwam langs en natuurlijk het ene bruidspaar na het andere. Erg lek om naar te staan kijken, vooral als je dan de collega van Gideon en Monique tegenkomt die vraagt of we al aan het spieken zjn, hahaha.
We hebben daarna gezellig met Mai en Susan op een terrasje gezeten, waar we ook onze ogen hebben uitgekeken. En zelfs een doos bonbons van een bruid hebben gekregen omdat we zo vriendelijk waren.
Walking tour afgemaakt en wederom heerlijk gegeten. Het is bijna ongelooflijk wat je hier krijgt voor je geld!

Zondag zijn we via de Hills of Crosses (Litouwen) naar Riga gereden. De Hills of Crosses was enigzins verandert sinds 2,5 jaar geleden, was nu een Informationcentre en parkeerplaats en het was natuurlijk weer heel erg uitgebreidt. We denken wel ons kruisje teruggevonden te hebben, grappig toch.
Aangekomen in Riga hebben we ons geinstalleerd in het hotel en in een erg chique restauant wat bij het hotel hoort gegeten, heerlijk gewoon, alleen Michael had lamlever besteld geen succes. Eindelijk iets gevonden wat hij niet lust, hahaha.

Maandag en dinsdag hebben we uitgebreidt Riga gedaan via de walking tours. Wij kunnen zeggen dat Riga er in de zomer een stuk vriendelijker en mooier uitziet. Het is toch een hele andere beleving als in de winter.

Vandaag gaan we naar Sigulda en Cesis (Letland), waarna we zover mogelijk proberen door te rijdn richting Estland.

• 04 Augustus 2010 - 06:19

Leontien:

nog steeds aan het genieten zie ik.
    hou dit vol zodat jullie veel kunnen vertellen.
    liefs leontien

• 04 Augustus 2010 - 06:45

Carmen:

Klinkt erg leuk allemaal! Geniet nog maar lekker.

Liefs, Carmen

• 04 Augustus 2010 - 07:16

Yana:

Wat grappig dat jullie een collega tegen kwamen Wat is de wereld toch klein.

Hills of Crosses klinkt inderdaad erg toeristisch. Toen wij er waren was er niemand anders dan wij. Mijn kruisje ook gevonden? :P

Op naar Estland! Veel plezier en geniet van het heerlijke goedkope eten ;)

Xxx

• 04 Augustus 2010 - 07:24

Montoi:

Nou we zien het al, dat wordt afkicken als jullie terug zijn in Nederland, van het lekkere eten dan he!!!!!

Enyoy

Montoi

• 04 Augustus 2010 - 08:19

Kim & Kristof:

Leuk om jullie verhalen te lezen! Worden zelfs ietwat jaloers!
    Have fun en tot snel!
    Veel liefs Kim & Kristof