Na 32 uur reizen, aangekomen in Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Na 32 uur reizen, aangekomen in Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Na 32 uur reizen, aangekomen in Auckland!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

12 Juli 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Tja, inderdaad je moet er wat voor over hebben, namelijk 32 uur, maar dan ben je ook aan de andere kant van de wereld: Nieuw-Zeeland, om op dit moment precies te zijn: Auckland.

Na Singapore zijn we doorgevlogen naar Sydney, waar we wederom een uur hadden om bij te komen, en dit heb je wel nodig als je al zolang in het vliegtuig zit. Als je dan op de wc zit lijkt het net alsof je nog aan het vliegen bent terwijl je gewoon op vaste bodem staat. Na Sydney, dus eindelijk onze eindbestemming: Auckland, Nieuw-Zeeland.

Over het algemeen hebben we echt een hele goede reis gehad, drie keer vertraging op Schiphol naar Frankfurt en van Singapore naar Sydney en van Sydney naar Auckland, de laatste omdat ze op een grote groep overstappers en hun bagage moesten wachten. op de luchtzak na hebben we het in de lucht ook rustig gehad, maar als je na 32 uur reizen er eindelijk bent, dan ben je zo moe en helemaal van slag af dat vooral Anki zich op dat moment niet echt lekker voelde en zich afvroeg hoe ze thuis moeten komen strax! Nou ja gewoon weer met het vliegtuig en weer zo lang.

Maar goed genoeg over het vliegen en de eventuele negatieve factoren daarvan. aangekomen in op Auckland Airport, ging heel fanatiek de rugzak om, in de richting van de taxi- en shuttle bus plek. De rugzak kon weer snel af, want de eerste beste shuttlebus kon ons wel meenemen. Bagage werd in een soort dichte aanhanger gelegt en wij gingen in het busje zitten (voor onze mede-Afrika gangers: een mooie en veiliger busje dan in Afrika :) ) Maar inprincipe wel hetzelfde tafareel maar dan geciviliceerder, de meneer wilde ook zijn busje vol hebben, maar wel maar het aantal mensen waar hij plaats voor heeft (dus geen geprop) en hij moest binnen een kwartier vertrekken (hij hoort namelijk bij een maatschappij, dus die verdienen toch wel in tegenstelling tot in Afrika). Doordat er meerdere mensen in het busje zaten moesten even een tourtje Auckland maken voordat we bij het backpackers hotel kwamen, die vonden we helemaal niet erg, we konden een eerste indruk krijgen van Nieuw-Zeeland. Het doet ons in grote mate denken aan Schotland (hier komen wij regelmatig), de wegen, de huizen en zelfs het weer! Tja mensen het is hier ongeveer 16 a 17 graden, goed te doen voor ons Nederlanders, maar je ziet menigeen met een dikke winterjas lopen, en wij hebben het vest aan. Oja en regen kennen ze hier ook!

Aangekomen bij ons backpackers hotel van keuze: X Base. Vrij bekend in deze down under landen. We hebben intussen al de tweede kamer met badkamer, de eerste kamer die wij hadden, daar deed het licht het niet en dat is toch niet zo handig als het om 6 uur alweer donker is. Maar voor de wisseling hebben we eerst 3 uur geslapen en daarna lekker gedouched. Toen zijn we rond 7 uur een rondje gaan lopen, beetje verkennen en op zoek naar eten, we hadden niet echt honger, maar ja we moeten wel in het ritme zien te komen! We hebben heerlijk fish en chips gegeten en even langs de haven gelopen. Gideon ligt op dit moment al in bed, doordat hij heel erg slecht en weinig kan slapen in een vliegtuig viel hij om toen hij het heerlijke bed zag!!!

• 12 Juli 2006 - 11:04

Tosy:

Fijn dat jullie de lange heenreis achter de rug hebben. Ja, een jetlag is niet prettig, maar het hoort erbij. Eventjes rustig aan doen en dan weer flink gaan genieten van, "alles" om je heen.

veel plezier en gezelligheid Tosy

• 12 Juli 2006 - 12:51

Mama Riky:

Wow, helemaal aan de andere kant van de wereldbol, nou succes met het in ritme komen want het tijdsverschil is geloof ik toch zo'n 9 uur. Pas op jezelf en elkaar en op je spulletjes. KUS

• 12 Juli 2006 - 16:28

Janneke:

wat een luxe zo'n shuttlebus!! ;). Hopelijk vinden jullie snel jullie ritme.
    kus janneke

• 12 Juli 2006 - 21:59

Thijs & Jenny:

He Gideon, hoe is het aan de andere kant van de wereld? Je bent dichterbij dan je denkt...

Jetlag verdwijnt met 2 uur per etmaal, dus jullie hebben nog even de tijd. Nu weet je ook eens hoe lang dat is dat reizen, dat moesten we bij je broer ook doen!

Veel plezier en gedraag jullie een beetje!

• 13 Juli 2006 - 20:44

Daddy Jos:

Ik denk dat er wel meer reden is om uit te rusten. 4 jaar studie!! of niet dan. Neem de tijd.

• 14 Juli 2006 - 08:33

Oekeltje:

Je heb een paar weken om te genieten,dan is de rest weer vergeten.
    Groetjes Herelebaan