Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Nagasaki

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

01 Augustus 2008 | Japan, Nagasaki

29/7 zijn we met twee super de luxe treinen naar Nagasaki gekomen. Hier aangekomen hebben we via de Tourist Information een hotel geboekt. daarheen gelopen en tassen achtergelaten. We zijn toen de staad gaan verkenenn en geeindigd in een winkelcentrum, want daar is het altijd lekker koel!!!
30/7 zijn we naar het atoom bom museum van Nagasaki gegaan, want ook hier is een atoombom op gedropt op 9 augustus 1945. Ook dit museum was wederom erg indrukwekkend, heel anders als het museum in Hiroshima, veel voorwerpen en foto`s uit die tijd, aangrijpend, hoe kunnen mensen elkaar Hiroshima, veel voorwerpen en foto`s uit die tijd, aangrijpend, hoe kunnen mensen elkaar dit aandoen??? Daarna zijn we door het park gelopen richting een van de weinige katholieke kerken, even een gebedje gedaan!!! Vervolgens naar de ander kant van de stad, naar Dejima. Een vroeger eiland van waar de Nederlanders handel hebben gedreven met de Japanners. Alles was nagebouwd, erg leuk en mooi om te zien. Maar wederom erg warm, dus elk schaduwplekje is Anki dan heilig!!! `s Avonds hebben we lekker gegeten met uitzicht over de haven, waar we daarna ook nog hebben gewandeld, heerlijk. Zelfs dan is het nog erg warm, maar aangenaam zo zonder zon!31/7 zijn we met de trein naar Huize Ten Bosch gegaan, een attractiepark gebaseerd op Nl-gebouwen, ze hebben zelfs de materialen over laten komen vanuit NL om het zo echt mogelijk te laten lijken! Was wel leuk om te zien dat alles zo echt leek, de dom van Utrecht enzo. Als traktatie voor Anki ligt in dit park de grootste Nijntje winkel van de wereld, dus daar heeft ze wel de ogen uit gekeken!!! `s Avonds wederom lekker gegeten en aan de haven een spelletje gedaan.

• 01 Augustus 2008 - 05:57

Yana:

Wat hebben jullie weer leuke dingen gezien.
    En wat gaat het snel houdt het bijna niet meer bij ;)
    Hebben jullie ook een gebedje gedaan voor mama
    Het valt me nog mee dat er niet staat Anki heeft de nijntje winkel leeg gekocht :P
    Veel plezier Kus Yana
    (waar blijve de foto's ;))

• 01 Augustus 2008 - 07:45

Mama José:

Wat hebben jullie weer veel gezien. Maar dat je helemaal naar Japan moet vliegen om de Dom van Utrecht te zien vindt pap wel wat overdreven. Lag er ook nog het VOC-schip in de haven van Dejima?
    Heb je veel in de Nijntje gekocht?
    Nog veel plezier.
    Groetjes

• 01 Augustus 2008 - 14:13

Mama Riky:

Poeh, al dat gereis en dat met die temperatuur,

Maar jullie zien dan wel veel.

Bedankt voor het gebedje,
    heeft geholpen.

Ik ben erg benieuwd wat je bij de nijntje-winkel gekocht hebt.

Kus RIKY

• 01 Augustus 2008 - 18:03

Wil Frenken:

Hallo reizigers
    Als ik het zo allemaal lees, moeten jullie behoorlijk wat af reizen. Maar om iets te zien, van zo'n voor ons ver land, zul je dat wel moeten doen. Hoe bevalt eten met de stokjes en hebben jullie nog geen last van aankomende spleet oogjes?
    Ik wens jullie nog een mooie vakantie toe.
    Van oet 't zonnige Zitterd,
    Wil Frenken

• 02 Augustus 2008 - 13:03

Ellen De Bruijn:

hallo hoe is het met jullie, wat een belefenis wat jullie alle maal zien.
    en lukt het met stokkjes eten als ik

bij betty ben en eet met stokkjes nauw dan lich ze in een deuk hoor
    ik wens jullie veel geluk en kom heel thuis
    de groeten ellen

• 03 Augustus 2008 - 14:33

Leandra:

volgens mij een reis om nooit te vergeten. Ik zou ook de schaduw opzoeken als het zo warm is. Ik weet niet wanneer jullie terug komen. Geniet er maar van zolang het nog duurt. Groetjes Leandra