We zijn er weer! - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu We zijn er weer! - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

We zijn er weer!

Door: Anki

25 Juli 2007 | Nederland, Brunssum

Jaja weer in het Limburgse land aangekomen.

Afgelopen vrijdag hebben we na een lekkere, maar vooral zeer goedkope lunch (twee hoofdgerechten en twee keer drinken voor €5,50) hebben we de bus terug naar Buenos Aires gepakt. Helaas was deze busreis voor Gideon niet zo fijn. Hij was namelijk vrijdag met flinke hoofd- en keelpijn opgestaan. In de bus heeft hij zelfs koorts gehad. Aangekomen in Buenos Aires, was hij dus kapot. We moesten tot 13 uur wachten totdat we op de kamer konden, vanaf toen hebben we tot 16 uur geslapen. 's Avonds zijn we wat gaan eten en dan knapt het lichtelijk op. Na een zeer goede nachtrust kwamen Alberto en Oscar ons zondag ophalen voor te toeren. We gingen naar La Boca, want in het weekend is daar veel meer te doen als op een door de weekse dag zoals we al een keer daar waren. Helaas zat het weer ons wat tegen, koud en regen, Oscar houdt hier niet zo van. Na wat rondlopen en een warme koffie zijn we de auto ingestapt en hebben ze ons in de auto wat stukken van Buenos Aires laten zien. Na een lekkere lunch klaarde het op, waardoor we toch nog naar Palermo konden gaan. Palermo staat bekend om de designers kleren enz. Na een kopje koffie en een Submarina (groot glas hete melk waarin je een reepje chocolade moet laten vallen, resultaat: warme chocolademelk)hebben ze ons naar de hostel gebracht.
Deze laatste nacht hebben we doorgebracht in een dorm, gedeelde kamer. En dan slaap je toch niet al te rustig, he Anki? Op maandag hebben dan eindelijk de grote winkelstraat doorlopen, wat werd je daar gek van de mensen zeg. Zowieso om de zoveel meter moet je weer een weg oversteken en Argentijnen gaan echt niet een beetje voor je aan de kant als je toevallig in hun looppad loopt, ze lopen desnoods dwars door je heen. Om 17 uur werden we opgehaald voor naar het vliegveld te gaan. We waren wat aan de vroege kant, maar gelukkig gebeurde het inchecken hier heel wat eerder als in Amsterdam. Toen we bij de Gate zaten te wachten hebben we nog een Argentijnse familie een tirade zien afgeven aan de beveiliging, ze hadden te laat gereageerd toen een van hun zij niet goed te worden. Na 10 minuten stondt dezelfde persoon vrolijk mee te schreeuwen.
De vlucht naar Madrid was heel fijn, we zaten bij een nooduitgang en daardoor hadden we veel beenruimte. In Madrid verliep ook alles volgens plan, totdat we in het snikhete vliegtuig zaten met z'n allen en ze niet weggingen, bijna een half uur later vertrokken en toch nog redelijk op tijd op Schiphol.

• 25 Juli 2007 - 19:21

El Loco:

aventurero agradable,

Tan muchos vistos, tanto impresiones. Esplandido.

Ahora la realidad.

el loco tiene gozar de sus impresiones.

Usted que el loco es?

El Loco

• 25 Juli 2007 - 19:45

Leontien:

weer terug en dan al meteen aan het werk.
    Hoe was je eerste werkdag Ankie?
    Groetjes leontien.

• 25 Juli 2007 - 20:26

Mama José:

Ik ben blij dat jullie weer thuis zijn en dat de reis voor jullie geweldig was. Ik heb al heel wat foto's gezien. Prachtig, prachtig! Wat hebben jullie weer veel gezien. Geweldig!. Anki heel veel succes op je werk.
    Gideon op naar de hike in Schotland de volgende week. Veel plezier.

• 26 Juli 2007 - 06:18

Rinij Kicken:

heel fijn om jullie weer te begroeten in limburg .
    na zo'n mooie vakantie is wel leuk om jullie op de voet te volgen. heel veel groetjes van rinij

• 26 Juli 2007 - 10:33

Tosy:

"Fijn" dat jullie weer heelhuids zijn teruggekomen...
    "Jammer" voor jullie dat het weer voorbij is....

Jullie zullen de foto's straks nog zeker wel eens bekijken en met weemoed terugdenken aan deze mooie trip.., echte wereldreizigers zijn jullie ....!!!

tot snel weerziens.., Tosy.

• 26 Juli 2007 - 12:15

Monique:

Hallo avonturiers,

Ik ben blij dat jullie gezond weer thuis zijn. Ik hoop dat jullie weer een reis hebben gehad die jullie niet snel vergeten.

Tot gauw

• 26 Juli 2007 - 12:48

Pappa Jos:

En ik was ook blij toen ik jullie zag op Schiphol. Gideon heeft in ieder geval zijn tactische vermogen niet in Argentinie gelaten. Op de terugweg vroeg hij zo tussen neus en lippen door vanuit de achterkant van de auto "he Anki heb jij geen honger". Ik miste het eerste tankstation en wat denken jullie wat de 2e gelegenheid was.......................
    Ja Ja MD.
    leuk he en ik kreeg een lekkere milkshake.

• 26 Juli 2007 - 13:53

Heikop En Co.:

Fijn dat jullie weer thuis zijn, we hebben jullie een beetje gevolgd op jullie reis en ik moet zeggen een beetje jaloers waren wij wel. groetjes L en R