Tokyo en Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Tokyo en Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Tokyo en Kyoto

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

23 Juli 2008 | Japan, Kyoto

Nadat we onze eerste avond goed waren doorgekomen (zonder diarree, hahahaha) zijn we zaterdag echt aan Tokyo begonnen. We zijn als eerste naar het Imperial Palace gelopen om daar de tuinen te bekijken. Via een omweg (drie van ons zeiden dat doen we wel even, terwijl Gideon iets anders zei, nooit doen!!!) De tuinen waren erg groot, maar het was ook erg warm, waardoor we lang niet alles gezien hebben. We zweten ons hier echt een ei lek, twee stappen zetten en je bent al nat. Vervolgens zijn we bij Tokyo International Forum gaan lunchen, Papa Milano (yep, pasta). Buikjes rond en op naar Ginza een wijk van Tokyo waar veel winkels en winkelcentrums zijn, rondgestruind en vooral de airco in de winkels is een welkome afkoeling. Even opgefrist in het hotel en toen een poging gedaan naar Rapongi te gaan, helaas wisten we de weg niet en Japan is niet zo duidelijk met namen van straten, dus we zijn er niet gekomen, kapot moe waren we...
Zondag zijn we naar twee booming stadswijken gegaan, allereerst naar Shibuya, dit staat bekend om zijn drukke kruispunt als de voetgangers groen krijgen, overal mensen!!!! Hier hebben voetgangers groen krijgen, overal mensen!!!! Hier hebben we verder wat rondgelopen, veel winkels bekeken, elektronika natuurlijk effe de prijzen checken! En Gideon winkels bekeken, elektronika natuurlijk effe de prijzen checken! En Gideon en Michael hebben de SEGAclub ontdekt. Hier in Japan zijn grote game hallen met verslaafde mensen erin en super hot. Hierna zijn we naar een grote schrijn in Tokyo gegaan, helaas naar een grote schrijn in Tokyo gegaan, helaas super toeristisch, want het was Tokyo gegaan, helaas super toeristisch, want het was echt megadruk (maar ja het was zondag). Vervolgens door naar Shikuya (maar ja het was zondag). Vervolgens door naar Shikuya, hier hebben we op een hoge toren en een goed uitzicht gehad over Tokyo, beetje smok erbij, maar gelukkig niet zoveel. Maandag op weg naar Kyoto, eerst met een kleine trein naar Tokyo Central en dan de Shinkansen (snelle trein) naar Kyoto. Daar aangekomen liepenn we echt tegen een muur op, zo warm, niet normaal. Monique en Anki zijn in de Starbucks gaan zitten met alle bagage en Gideon en Michael zijn op zoek gegaan naar het hotel dat we geboekt hadden. Het duurde even, want als je de verkeerde kant op duurde even, want als je de verkeerde kant op loopt dan vind je het niet, maar dan heb je ook wat, vind je het niet, maar dan heb je ook wat, wederom, net als in Tokyo is een super de luxe hotel 2 euro goedkoper als gescheiden slapen in een hostel. Tassen neergezet en nog een rondje gemaakt in Kyoto, naar de tuinen van rondje gemaakt in Kyoto, naar de tuinen van de Imperial Palace Kyoto, naar de tuinen van de Imperial Palace, waar we kleine uiltjes in de bomen hebben gespot (altijd gaan kijken als er meerdere Japanners in een boom aan het staren zijn). `s Avonds hebben we in een super leuk, klein aan het staren zijn). `s Avonds hebben we in een super leuk, klein restaurantje gegeten, echt Japans, of course met stokjes!!! Dinsdag hebben we een walking tour uit de Lonely Planet gedaan in Southern Kyoto, langs allerlei tempels en schrijnen. Ook zijn we in de buik van een boeddha schrijnen. Ook zijn we in de buik van een boeddha geweest. Schoen natuurlijk uit en met de een boeddha geweest. Schoen natuurlijk uit en met de linkerhand moesten we een touw volgen, pikke donker, totdat we op een gegeven moment bij een licht verlichte steen kwamen, waar we onze hand op moestenleggen en konden bidden, echt super! We hebben verschillende dingen gezien, maar wat we het meeste gezien hebben zijn vending machines, verkoop automaten met drinken, deze hebben wij ook echt nodig!!! Woensdag hebben we Northern Kyoto gedaan, begonnen met een paar tempels en toen een track gedaan, midden in het bos eerst omhoog en toen weer omlaag, we kwamen langs allerlei kleine gedenkt plaatsjes en zelfs langs begraafplaatsen, super in de middle of nowhere. Wel kapot zelfs langs begraafplaatsen, super in de middle of nowhere. Wel kapot moet daarna en zeike nat natuurlijk. Na het denkpad zijn we als laatste zijn we naar een bekende tempel Ginkuka-ji, DE Lonely Planet foto, maar helaas hij stond in de steigers, restauratie, hebben wij weer!!! Gelukkig was er echt een hele mooie tuin bij, we hebben echt genoten.
We zijn gaan eten in een traditioneel Japans restaurant, op een matje aan een laag tafeltje (voor Anki een probleem na zoveel lopen, maar ja overal is een oplossing voor) en een traditioneel gerecht, soep, noodles en groenten, en dan maar dippen met de stokjes (ook niet meer zo makkelijk als je moe bent, hahahaha). `s Avonds nog even de stad in als je moe bent, hahahaha). `s Avonds nog even de stad in en toen lekker slapen. Zo nu zijn we weer ingepakt en gaan we opweg naar Nara.

We reizen hier met de treinen, echt super, we zijn blij met de treinen, echt super, we zijn blij dat we de Japan echt super, we zijn blij dat we de Japan Railpass hebben. En ja over dat we de Japan Railpass hebben. En ja over het weer, het is hier super heet, zweten ons hier een ei lek (letterlijk hoor, onze ruggen zijn zwembaden).

• 23 Juli 2008 - 06:50

Mama Riky:

Hallo luitjes,
    drie tegen een en dan!!!!!!!!!! moet je toch een GOEDE keuze maken!!!!!
    Het lijkt me zeker een probleem om ergens te komen als je de plattegrond al ziet.
    Koop niet te veel moet je allemaal maar meezeulen.
    N og heel veel kijkgenot en geniet er van.

Kus

• 23 Juli 2008 - 11:44

Yana:

Zeer benieuwd naar het vervolg ;)

Hier gaat alles goed :D

Veel plezier!

Kussies

• 23 Juli 2008 - 15:07

Montoi:

Eigenwijs he!!! Pasta eten in Japan?? Lekker shoppen in Japan, is dat een beetje te vergelijken met Heerlen??? hahahaha

Kus Montoi

• 23 Juli 2008 - 16:33

Wil Frenken:

Hallo Japaneesjes.

Zoals ik lees gaat het jullie goed in Japan en hebben jullie al verschillende dingen gezien. Ik wacht met verlangen naar het volgende bericht.
    Veel plezier en nog een mooie vakantie.
    Wil en Rinie Frenken

• 24 Juli 2008 - 06:20

Saskia:

Hallo allemaal,

Wat een heerlijke vakantie! Geniet maar lekker verder, dan hebben we nog veel te lezen ;-).

Groetjes!
    Sas

• 24 Juli 2008 - 06:53

Bianca:

Geniet maar lekker van het heerlijke weer daar! Nog een hele fijne vakantie! Wij vertrekken morgenochtend naar Ecuador!

• 25 Juli 2008 - 13:59

Mama José:

Hoi lieverds,
    Wat ik allemaal lees van jullie is super geweldig!
    Ik verheug me al op de foto's.
    Nog een hele fijne reis samen.
    Kus vamn mama José en papa Eelco.