India: incredible (!) hot and crowded - Reisverslag uit Jaipur, India van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu India: incredible (!) hot and crowded - Reisverslag uit Jaipur, India van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

India: incredible (!) hot and crowded

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

21 Augustus 2009 | India, Jaipur

Zo hier dan nu ons eerste bericht vanuit India. Nadat we waren afgezet bij de trein in Sittard hebben we een vlekkeloze treinrit gehad, bravo NS! Ingecheckt, achter de douane en vervolgens een spelletje gedaan. Eerst de vlucht naar Londen, kort en goed. Vervolgens naar Delhi, ruime zitplaatsen bij de nooduitgangen en eigen televisieschermpjes, heel luxe dus. We hebben een hele fijne vlucht gehad, al was er al een beetje chaos van India tijdens onze vlucht met Air India te merken, zoals bij andere vluchtmaatschappijen gaat alles sumultaan hier liep de ene steward al met eten, waar de ander nog met drinken bezig was, hahaha. Aankomst in Delhi, beetje druk op de darmen, dus wat hebben Anki en Yana als eerste gezien: yep, de toilet, English toilet wel te verstaan! Door de douane, alle koffers aanwezig (pfff). Mannetje van Koning Aap stond al klaar, dus fijn gevoel. Toen door de drukte van Delhi naar het hotel, pfff, niet bij te houden zeg. 2 baansweg, nou ja als je op de milimeter gaat staan kunnen er best 5 auto's naast elkaar, toch? Midden in het centrum stond ons hotel Raunak, niet de meest mooie keuze, maar redelijk schoon met airco, alhoewel Yana & Dwayne een naar geurtje hadden. Even wat gegeten en daarna eventjes geslapen, want we waren toch wel allemaal moe. Voor het avondeten zijn we een stukje gaan lopen, waar de geuren je toch wel tegemoet komen, gelukkig hebben we beide Afrika ervaring, waardoor de geur toch wel redelijk te doen is.

19-08, om 9uur werden wij opgehaald door onze chauffeur Raju om naar Agra te gaan, een tripje van ruim 5 uur, gelukkig in geairconditioneerde auto. 's middags hebbe wij daar het Red Fort nog bekeken, waarna we heerlijk bij de overvriendelijke Pizzahut hebben gegeten (yep, lekker lokaal voedsel, hahaha).

20-08, om 8 uur werden opgehaald om naar de Taj Mahal te gaan, daar aangekomen, wordt de drukte om iets te verkopen wel erg wezenlijk, no thank you, no thank you, no thank you, meer zeiden we eigenlijk niet. Controle bij de poort en we hadden per ongeluk de DS in de tas laten zitten: sir, promise you won't use it inside!!! Tuurlijk niet, we komen hier voor een wereld wonder niet om te DS-en! Het was echt in een woord geweldig. Vooral van een afstand een prachtig iets om naar te kijken, ongelooflijk. Vervolgens met de auto verder naar Bharatpur, waar een heel mooi hotel op ons stond te wachten. 's Middags zijn we naar het Keoladeo Ghana National Park geweest, op een riksja met gids. Het park staat bekend om zijn vele soorten vogels, en met name de ijsvogel, Kingfisher. We hebben heel wat vogeltjes zien langskomen, en een jakhals, koeien (maar ja die zitten hier overal), schildpadden en een hertsoort waarvan ik de naam niet meer weet. Welke vogels het waren vilschilde nogal tussen de beide gidsen, de een zei vol trots: this is the Kingfisher, kwam de ander: it's the green Bee-eater, uhmmmm. Ach ja, we hebben mooie vogels gezien. Lekker geslapen.

21-08, om 9 uur werden opgehaald om naar Jaipur te gaan, hier aangekomen, was de hectiek allom. Jeetje wat een drukte. We hebben de hele middag aan het zwembad gezeten, want Yana was vandaag een beetje ziekjes, dus die de mooie hotelkamer van binnen bekeken. Want dit hotel is een waar kunstwerk, prachtig gewoon!!! Eindelijk een mooi koel zwembad. bij de vorige hotels, was het wel lekker, maar zeker niet koel.

India, impressie tot nu toe: de armoede van Ghana en Zambia, maar de drukte van Tokyo op het druktste treinstation ter wereld, ongelooflijk. En dat dan ook echt overal, in ieder dorpje.....
En heet, niet een beetje heet, maar zeer heet, dus we zijn blij met de zwembaden bij de hotels en de airco in de auto. Trouwens ook onze chauffeur Raju een echte hulp, heeft veel tips, ondanks dat hij erg zwijgzaam is, toch erg aardig!!!!

• 21 Augustus 2009 - 15:00

Pama:

Goed dat de start zo geweldig was en er een goede vlucht is geweest.
    Dank voor smsjs en nu maar hopen dat Yana snel herstelt en weer volop kan genieten. Let op vochtinname allemaal. Ons zwembad doet het ook goed. We hebben even 32 gr gehad. Toi, toi voor de rest van trip.

• 21 Augustus 2009 - 15:19

Ruben, Ruth En Liam:

Goed om te horen dat alles goed gaat - met Yana gaat het hopelijk ook snel weer beter.

Hebben jullie nog niet genoten van de inheemse cuisine? Chicken Korma, Lamb Pettia, Poppadoms, Naan bread of Pokora (Ruth's favorite!)....

Groeten
    Ruben, Ruth en Liam

• 21 Augustus 2009 - 15:43

Tosy:

Wat een fijn verslag.
    Hopenlijk herstelt Yaantje goed...
    Knuffel voor haar..!!!!
    Geniet er verder maar nog allemaal van..

Tosy.

• 21 Augustus 2009 - 16:13

Mapa B:

Fijn dat jullie reis op rolletjes loopt. Druk, druk, druk, dat hoort bij India, niet?
    Hopelijk kan Yana weer snel genieten van culinaire verrassingen die India biedt.
    We volgen jullie reis ook gedeeltelijk op Google earth en bewonderen jullie vanwege de afstanden die jullie in dat klimaat afleggen.
    Geniet van alle indrukken die jullie nog opdoen.
    Let goed op elkaar en heel veel lieve groeten en knuffels van
    Eelco en José

• 22 Augustus 2009 - 10:03

Rinij:

nou npou al veel gezien in die korte tijd amuseer jullie je maar wij moeten nog 3 dagen wachten en dan gaan wij ook de lucht in we zijn echt aan vakantie toe .
    heel veel groetjes van rinij xxxxxxxxx

• 22 Augustus 2009 - 17:33

Jochem En Bianca:

Hee vakantiegangers!

Ook vanuit Suriname volgen we jullie weer! Have fun!

Dikke brassa uit Paramaribo

• 22 Augustus 2009 - 18:34

Leontien En Rinus:

zo te zien genieten jullie.
    Maak veel foto's zodat ook wij mee kunnen genieten
    liefs ook voor yana en dwayne

• 22 Augustus 2009 - 20:11

Marian Henk:

Hallo vakantiegangers.
    Maak maar veel van deze reisverslagen en vele vele foto's plaatsen
    Geniet van jullie reis en hopelijk dat yana zich vlug beter voelt.

• 23 Augustus 2009 - 08:01

Montoi:

Hallo lieverds,
    met veel spanning weer achter de pc zouden ze al iets geschreven hebben, en ja hoor het is weer spannend as useal.
    Fijn dat de hotels bevallen en jullie kunnen afkoelen, drink veel hebben jullie nodig.

Nog heeeeeel veeeel plezier. Kus
    Montoi

• 23 Augustus 2009 - 08:14

Montoi:

Yana en dwayne, kom niet op jullie site, we hopen dat Yana zich al beter voelt en toch kan genieten van het avontuur.

Groetjes Montoi

• 23 Augustus 2009 - 15:31

Monique:

Hoi allemaal,

Jeetje weer een week voorbij....
    Klinkt allemaal, spannend en mooi ben benieuwd naar de foto's.

Tot over..... (zou ik maar niet zeggen)

xxxx

• 25 Augustus 2009 - 10:25

Wil, Rinie & Maike:

Wat een ervaring. Lijkt mij geweldig.

Groetjes die oet Zittard