We're back again in hometown Amstenrade! - Reisverslag uit Amstenrade, Nederland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu We're back again in hometown Amstenrade! - Reisverslag uit Amstenrade, Nederland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

We're back again in hometown Amstenrade!

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

14 Augustus 2011 | Nederland, Amstenrade

Ja, daar zijn we weer.

Onze laatste dag 11 augustus 2011 hebben we in Halifax doorgebracht. Halifax is maar een kleine havenstad en we waren dan ook niet heel lang bezig om deze door te lopen. Sommige wilden nog even wat souveniertjes scoren, maar dit was een lastige klus, dus met als gevolg dat wij in ieder geval zonder souveniers naar huis zijn gekomen. We zijn op tijd met de taxi naar de luchthaven gegaan en rond 7uur ingecheckt. Echter konden we pas om 10 over 9 door de douane. Nu vraag je je af waarom heeft dat dan zolang geduurd? Tja, onze tassen waren schijnbaar te groot (???? nog nooit meegemaakt) voor de gewone band en moesten we samen met de tenten inleveren bij "odd bagage" inleveren. Daar gingen onze tassen gelijk door de scanner waar wij bij stonden (ook dit hadden we nog nooit meegemaakt) en toen lichtte bij de heren in de tas het brandertje van onze kooksetjes, Trangia, op. In dit brandertje moeten we bepaalde spiritus doen en daarmee kunnen we dan koken, maar we branden de brander altijd helemaal leeg voordat we weer gaan vliegen en is zelfs helemaal niks aan te ruiken. Maar goed, Canada regulations, natuurlijk grote onzin, want we hebben ze ook mee hier heen gevlogen en toen waren ze ook al gebruikt, we hebben deze al enkele jaren bij ons! Heel wat heen en weer gepraat, met manager en alles erbij gehaald. Maar goed zonder resultaat, branders moesten daar blijven. Icelandair kan in ieder geval een flinke klachtenbrief ontvangen en we willen natuurlijk de branders vergoedt hebben, we zullen zien.

We hebben echt een heerlijke vakantie gehad, met aan het begin heel erg heet weer, en vervolgens wat aangenamer (behalve de regen dan, maar daar hebben we niks over te zeggen). Vooral de natuur heeft ons kunnen bekoren!!!

We hebben net bij alle verhalen de foto's geplaatst, dus veel plezier met kijken!

• 15 Augustus 2011 - 03:26

Leontien:

genoten van jullie foto's
    hier kunnen jullie weer met heel veel plezier aan terug denken
    liefs leontien

• 15 Augustus 2011 - 07:24

Eugenie:

Welkom thuis! Was weer leuk jullie te volgen. Geniet nog na van jullie reis!
    JoBiFe gaan woensdag weg.
    Groetjes uit Breda.

• 15 Augustus 2011 - 07:56

Carmen & Ralph:

Welkom thuis weer! Leuk om de foto's bij de verhalen te zien. En jullie hadden wel het goede merk tent bij jullie voor Quechua, haha. Geniet nog lekker na van de reis.

Liefs XXX

• 15 Augustus 2011 - 09:50

Toine En Monique:

Dat was dus jullie "Call of the Wild". Mooi land dat Canada, houd het vakantie gevoel vast, dit doe je onder andere door de nieuwe vakantie te plannen en niet meteen te gaan werken :-).

• 16 Augustus 2011 - 09:36

Wil Frenken:

Ja.. en nu maar langzaam weer beginnen te denken aan werken, want " Alles had zein end aber die würst had zwei ".
    Ik hoop dat jullie weer genoten hebben, maar zoals ik alles gelezen heb was daar geen makeren aan!

Veel plezier met de voorbereiding van de volgende vakantie en snel tot ziens. Misschien tot vanmiddag op Papa zijn verjaardag?

Rinie en Wil