Hike 2006, Follow me! - Reisverslag uit Nyköping, Zweden van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Hike 2006, Follow me! - Reisverslag uit Nyköping, Zweden van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Hike 2006, Follow me!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

06 Juli 2006 | Zweden, Nyköping

Na de route Malmedy-Monschau vorig jaar was dit jaar hike gepland in Zweden. Nykoping om precies te zijn. We kwamen daar aan met behulp van luchtvaartmaatschapij Ryanair. Nadat we eerst op luchthaven Dusseldorf Internationaal gestaan hadden, kwamen we erachter dat we vertrokken vanaf Dusseldorf Niederrhein. Al met al toch nog onze vlucht gehaald. Na aankomst in Zweden hebben we onze rugzakken omgehangen en zijn we gaan lopen in noordelijke richting. Na twee uur lopen kwamen we bij een meertje aan waar we graag wilde overnachten. Na lang zoeken (door moeras) kwamen we bij een mooi huis aan. We hebben onze stoute schoenen aangetrokken en hebben de eigenaren van het huis gevraagd of wij in de tuin mochten blijven slapen. Maar natuurlijk geen probleem, willen jullie ook in de sauna....dan zet ik die meteen aan! Geweldig, na hard lopen even lekker in de sauna! Na het zweten (zonder te lopen) hebben we nog lekker de zonsondergang bekeken op een vlot op het meer. De volgende ochtend werden we getrakteerd op een echt Zweeds ontbijt. Knackebrod, Zweeds rond brood, Zweedse kaas, eieren, koffie en siroop. Het leek wel of we in een volpension waren aangekomen. We hebben als dank dan ook mijn Nederlandvlag met onze namen erop achtergelaten. Dag twee: lopen, lopen en nog eens lopen. In de middag kwamen we bij een meer waar we konden zwemmen en dat hebben we dan ook maar gedaan. Het was eigenlijk veel te warm om te lopen, dus afkoeling was welkom. Deze dag maar in het bos slapen vonden we. net toen we alles klaar hadden van tenten en een spelletje op de weg aan het spelen waren kwam er een auto nogal hard op ons af. Het was de eigenaar van het stuk land waarop we ons begaven. Nadat hij best boos begon werd hij steeds gastvrijer. We mochten er wel blijven staan alleen we moesten de volgende keren eest vragen, oja eeh willen jullie ook nog mijn Echte Amerikaanse Bizons zien! Maar natuurlijk (niet). Dag drie.....eeh eigenlijk niet veel over te zeggen dan dat we veel gelopen hebben door prachtig landschap! het was echt heel mooi, typisch Zweedse bossen en meren en later ook een prachtige zonsondergang. We kwamen rond 5 uur aan in Svalsta en daar wildewe eigenlijk gaan eten...maar het restaurant was al om 4 uur dicht gegaan!! belachelijk, hebben we maar wederom 'wie is de ezel' gespeeld. Een leuk kaartspel! Later die avond hebben we toch nog gegeten in een wegrestaurant over de autosnelweg. Dag vier, op naar het dorp/stad Nyköping! Wat een prachtige mooie dame.....eeh stad! Na in het cetrum even rondgelopen te hebben zijn we naar de haven gegaan om daar te overnachten. Dag vijf we hebben wederom veel gelopen en kwamen aan het eind van de dag aan op een paar meter van het vliegveld. Nog even voor dat we slapen gingen aarbeien plukken en eten. Dag zes, de dag van de terugvlucht. Eigenlijk een dag waarbij je normaal niets te vertellen hebt, maar ja wij zijn niet normaal. Want nadat we (somige van ons) te laat waren opgestaan hadden we niet veel tijd meer om onze vlucht te halen. Op onze kaart stond er een mooie weg aangegeven naar het vliegveld vanuit onze positie in het bos. Echter na een halfuur lopen werden we verast dooe een meters hoog hekwerk. Skavsta Airport Varning!! Varning niets te warning! Gewoon onze tassen er over gegooid en zelf eronderdoor kruipen. Maar dit was een beetje dom. Na een tijdje liepen we toch echt naast de taxibanen van het vleigveld en werden we opgevangen door een medewerker van het vliegveld. Follow me, they will pick you up here! En ja hoor Polis (politie)! Wat deden we hier was zijn eerste vraag. Na alles uitgelegd te hebben moesten we onze paspoorten en tickets inleveren, maar mochten wel naar de terminal lopen om daar op de agent te wachten. Na een klein uurtje kwam hij dan eindelijk aan (een paar minuten voor closing time van de incheckbalie) en vertelde ons dat we dit keer met een waarschuwing er vanaf kwamen. We moesten dit niet nog eens doen zeker niet na 11-9. pfffff gelukkig we kwamen toch nog thuis op tijd aan!

• 02 Augustus 2006 - 19:32

Mama:

Fijn langs deze weg mee te kunnen genieten.
    Maak er een leuke week van.
    Dikke kus,

mama