2 dagen Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu 2 dagen Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

2 dagen Auckland!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

14 Juli 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nou we zijn nu twee dagen in Auckland geweest en hebben verschillende dingen kunnen bezichtigen.

Op donderdag zijn we begonnen met onze wandeling naar het Nationale Museum. Deze wandeling bleek heftiger te zijn dan gedacht, want we hadden er geen rekening meegehouden dat in Auckland vroeger (heel,heel, heel lang geleden) veel volcanen waren, dus dat zijn nu bergen. Toen we via het stadspark, Auckland Domain, naar boven liepen, begon het te regenen, ach het is nu echt benoemd tot Schotland. Boven aangekomen, stond daar een mega museum waar we voor 5 doller iedernaar binnen konden, in het muzeum waren verschillende dingen te zien, zoals Polynesische cultuur, vulkaan uitleg, enz. Erg interessant en na 2 uur zijn we weer verder gegaan met onze wandeling door Auckland, op Parnell Road, volgens de Lonely Planet een leuke straat om te eten, hebben we dan ook even geluncht. verder rochting de haven, want het Maritiem useum was een optie, daar aangekomen hebben we besloten om hier niet naar binnen te gaan, want de zon was gaan schijnen en dat gaf ook hele mooie plaatjes van het waterfront. Na hier van genoten te hebben zijn we naar de Skytower gelopen. De Skytower is door een of andere rijke stinkerd gebouwd als hoogste gebouw van het zuidelijk halfrond, om toeristen te trekken. Nou dat is hem gelukt, met een lift, met een gat van glas in de bodem, wordt je binnen 40 sec naar 192 meter hoogte gebracht, van waar je werkelijk een super uitzicht hebt over Auckland en nog veel verder. Hier hebben we dan ook erg van genoten. Met een volgende lift, een stuk trager, zijn we naar 220 meter hoogte gegaan. Weer terug naar beneden, wat ook weer razend snel ging, maar nu wisten we het en hebben we het kunnen filmen!!!
Hierna zijn we terug naar X Base gegaan, waar we even hebben gerust en hebben gegeten. Hierna zijn we in slaap gevallen, veel te vroeg natuurlijk, waardoor we midden in de nacht allebei wakker werden.

Vrijdag zijn we begonnen met de ferry naar Devonport te pakken, dit is een buitenwijk van Auckland, waar water tussen ligt. In Devonport zijn twee vulkanen te zien en die kan je ook beklimmen, de eerste heet Mount Victoria en is 87 meter hoog. Na een wat moeizame klim, voor Anki, hebben we de top gehaald en hebben we kunnen genieten van een geweldig uitzicht!!! Want ook het weer zit ons vandaag erg mee want hebben de hele dag de zon gehad. Na Mount Victoria zijn we een woonwijk ingewandeld voor onze wandelroute, waarnaweer richting het strand, de andere vulkaan hebben we niet meer beklommen. We hebben genoten van het strand en het uitzicht daarvan. Terug in Auckland hebben we de bus gepakt naar Kelly Tarlton Anartic Encounter and Underwater World. Hier hebben we twee soorten pinguins in hun normale leefomgeving gezien, ze moeten hier iedere dag nieuwe sneeuw voor aanmaken. Verder hebben we via een lopende band nog een onder water wereld gezien, wat erg leuk was. Maar na 45 minuten stonden we alweer buiten, het was namelijk erg klein, maar dat mag de pret niet drukken.
Hierna zijn we gaan winkelen in Queenstreet, een grote winkelstraat in het gedeelte van Auckland waar wij zitten. Ook hebben we hier een cheeseburger van het allom bekende Wendy's gegeten, maar lieve mensen, dit is niet aan te raden, hij was niet lekker.

We staan nu op het punt om naar de minus 5 degrees Bar, dus daar zullen we de volgende keer onze ervaringen over vertellen.

• 14 Juli 2006 - 10:26

Carmen & Ralph:

Hee Globetrotters,

Wat leuk om te lezen dat jullie ook zo genieten van Auckland. Alle herinneringen aan die stad komen weer boven drijven. Vonden jullie die glazen vloer in de Skytower niet eng? Ik durfde er amper op te gaan staan. Je kon ook aan een touwtje van de toren af, niets voor jullie? En die keizerpinguïns zijn ook geweldig mooi. Ik hoor zo nog die commentaarstem als je in dat karretje zit.

Heel veel plezier nog!!
    Kus
    Carmen & Ralph

• 14 Juli 2006 - 13:19

Oma:

Eindelijk heb nu de site van jullie ook op de PC.
    hAD Mamma Riky nog moeten bellen , want het lukte niet , maar nu is het in orde en kan jullie weer op de voet volgen .
    Geniet ervan ,wij genieten mee !!!!!!
    knuffels van
    OMA
    Heb het SMSje gekregen.

• 15 Juli 2006 - 17:44

Aryan & Janneke:

Hoi hoi,
    nou het weer hier is volgens mij stukken beter als bij jullie. Jullie zien er koud uit op de foto's. We hebben eindelijk internet, dus kan ik jullie op de voet volgen. En nog een nieuwje voor Anki. Bij ATWT herinnerd Jack zick Carly weer!
    Ja ik moest meteen weer aan onze afstudeertijd denken, haha.
    groetjes Aryan en Janneke

• 15 Juli 2006 - 17:59

Ellen De Bruijn:

lieve anki en gie
    ik weet hoe anki zich
    heeft gevoeld met die luch vezakking
    het is maar even niet teveel aan denken
    ik wens jullie een zeer mooie goede reis en geniet er van ik hoop dat jullie mooi weer hebben
    dag veel liefs ellen ook nammes marty sjef dag

• 16 Juli 2006 - 13:00

Sjojs:

Heej Anki en Gideon,
    Ziet er allemaal echt super uit! En dan te bedenken dat dit pas het begin van al het moois is, ben toch wel een tikkie jaloers hoor! ;)
    Achja, geniet ervan en ben al benieuwd naar jullie volgende avonturen!
    Dikke kus van Joyce

• 16 Juli 2006 - 16:07

Peter En Linda:

Hallo!

Ziet er super sjiek uit daar! Mooi man! Geniet er beide van en veel succes met rijden dadelijk! (he Anki!)
    Groetjes Peter en Linda

• 17 Juli 2006 - 08:38

Toine & Monique:

Hoi pseudo-Aussies,

Aan de foto's te zien is het lekker koud daar.

Bij ons vallen de mussen van het dak.

Leuk dat jullie ons laten meegenieten van jullie unieke ervaring.

Veel plezier samen en als jullie door het geld heen zijn, zeg je tegen die Aussies dat je familie bent Goes Hiddink, dan krijg alles gratis.

Groetjes,

Toine en Monique