Toronto en Niagara watervallen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Toronto en Niagara watervallen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Toronto en Niagara watervallen

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

24 Juli 2011 | Canada, Toronto

20 juli 2011:
We zijn om 14 uur vanaf Schiphol richting Reijkjavik vertrokken, aangekomen in Ijsland hebben we wat gegeten. Icelandair verstrekt namelijk geen eten meer in het vliegtuig, alleen tegen betaling, maar een vlucht van 3,5uur is wel te overbruggen.
Vervolgens vlogen we nog in 5,5uur naar Toronto. In Toronto aangekomen heeft Gideon 2 bustokens geregeld, waarmee we met de bus en 2 metro's in het centrum van Toronto moesten komen. Hier kwamen Monique en Cara ons ophalen. Gebroken kwamen we rond 23:00uur lokale tijd (05:00uur NL-tijd) bij het huis van Stuart en Cara aan. (Cara is een oud-collega van Michael en ook wij waren welkom om de nachten in Toronto bij hun te slapen). Wat heerlijk was het bed, eindelijk liggen en slapen.

21 juli 2011:
Om 08:30uur zijn we met Cara meegereden, eerst naar haar school waar zij lesgeeft. Een gebouw uit de jaren '60 waarin ze het geniale idee hadden om geen muren te maken, dus eigenlijk zitten in 1 grote ruimte verschillende klassen. Niet echt handig en veranderen kunnen ze het niet, geen geld, maar ook omdat dan de luchtcirculatie in de ruimtes niet meer werkt. Erg ouderwets dus. Vervolgens heeft Cara ons ergens in het centrum van Toronto afgezet, waar wij eerst hebben ontbeten bij Tim Hortons. Gi had eindelijk weer zijn French Vanilla. Vervolgens zijn we op weg gegaan naar het museum Royal Ontario Museum  net als in New York schrokken we weer van de prijs, maar het bleek ook een soort gelijk museum te zijn, kamers over allerlei verschillende landen en werelddelen, maar daarvoor ga ik niet naar het museum ROM. Ik wil dingen over Canada te weten komen. We hebben dan ook ook de kamers met de Canadeese geschiedenis bekeken. Het meest belangrijke was dat het museum airco had, het was namelijk vandaag de heetste dag OOIT in Toronto 43graden op de thermometer, maar door de luchtvochtigheid voelde het als 48graden; help! Dit was niet de reden dat we naar Canada gingen! Cara is ons bij het museum tegemoet gekomen, waarna we samen heben gelunched bij een Chinees. Op de weg naar huis zijn we door de wijk 'Bridal Path' gereden, de rich and famous wonen hier.
Toen zijn Michael en Gideon op zoek gegaan naar een huurauto om naar de Niagara Falls te gaan. Monique en Anki zijn met Cara meegegaan naar haar 'secret shoeshop'. Een schoenenwinkel met merken en hun eigen merk, met soms hele goede afprijzingen. En ja hoor, Anki en Monique hebben een paar schoenen gescoord! Thuisgekomen is Anki even op bed gaan liggen jetlag en een beetje grieperig. Om half 8 zijn we met Stuart, Cara en Patti (ook een oud-collega) gaan eten bij een Indiaas restaurant; heerlijk! Je kon je eigen pittigheidsgraad bepalen; je raadt het al Gideon ging voor 'hot' en dat heeft hij geweten! Hij liep rood aan, zweet liep hem overal en zodra het meisje langs kwam met het water; 'yes, fill it up please'. 's Avonds hebben Stuart, Cara, Michael, Monique en Gideon nog het spelletje 'wie is de ezel' gespeeld, wat Stuart en Cara helemaal te gek vinden. Anki is naar bed gegaan met een paar paracethamols in de hoop zich 's ochtends beter te voelen.

22 juli 2011:
Gideon en Michael zijn op weg gegaan om een huurauto voor 1 dag te regelen, de zaak die gister zei; 'nee joh kom morgen maar' had nu geen auto's meer?? De volgende 2 verhuurbedrijven hadden ook geen auto's meer en de laatste Hertz gelukkig wel. Met een beetje vertraging zijn we naar de Niagara watervallen vertrokken. Binnen 2uur waren we bij de Niagara watervallen. Na een tip van Cara zijn we vrijdag gegaan en dat was een goede tip. Niet overvol van van de mensen en we konden redelijk snel op de boot 'the Maid of the Mist'. Heerlijk nat geworden, aangename verkoeling. Maar helaas de verkoeling was van korte duur. Vervolgens zijn we naar het dorpje Niagara on the Lake gereden. Pitoresk dorpje, erg leuk om te zien en blij dat we een auto hadden gehuurd, zodat we daar ook konden komen. We hebben heerlijk gegeten, verschillende kleine gerechtjes met z'n vieren gegeten met salade, mmm. Na 2uur rijden kwamen we weer bij het huis aan en hebben we lekker gedouched. En de heren hebben nog een film gekeken in 'the man cave' van Stuart.

23 juli 2011:
Vandaag onze laatste dag in Toronto. Eerst de huurauto van gister wegbrengen. Waar is de fototas eigenlijk? Ow, die ligt nog op de slaapkamer, dus we konden weer omdraaien. Tanken, auto inleveren en naar het treinstation, maar natuurlijk niet voordat we bij Tim Hortons zijn geweest. Naar down town Toronto, treinen geboekt voor de volgende steden waar we heen gaan en op naar de CN-tower. Monique en Anki besloten om niet mee naar boven te gaan, was toch wel erg prijzig. Zij zijn naar de waterfront gelopen en hebben daar een pizza gedeeld in een sportcafe; Shoeless Joe. Toen belde de heren, we staan nog 2uur te wachten, ze waren al 1,5uur onderweg. De dames blij dat ze dat niet gedaan hebben. Nog even richting winkelcentrum, maar lopen over de koppen. Heren weer ontmoet, naar Distilery District, daar heerlijk gegeten en toen begon het te plensen buiten, eindelijk afkoeling. Maar eerste maar een extra biertje, dan konden we tenminste blijven zitten ;). Daarna nog even in het centrum gelopen, foto's gemaakt van de lichten, maar toen begon het weer te regenen, richting station naar het huis. Afkoeling was van korte duur trouwens.

• 24 Juli 2011 - 16:35

Riky & Jos:

Hallo kids,
    Jammer dat het er zo heet is,maar goed bij tanken met water.
    En dan gaat Gideon ook nog eens HEET eten bestellen, nog meer drinken om te blussen. Hebben jullie mooie foto's van de Niagara watervallen gemaakt?
    Dikke kus Mapa
    En een poot van Chico

• 24 Juli 2011 - 17:15

Aurelie:

hei anki gideon

weer het verhaal gelezen ben nieuwsgierig naar de komende verhalen
    kun je niet wat warmte hier heen sturen hihihihi
    hoe gaat het nu met jou anki en gideon weer van de inwendige hitte af
    nu jongens nog fijne routes gewenst en wacht op jullie volgende email
    lieve groetjes oet gebrook

• 24 Juli 2011 - 17:45

Dick & Alie Van Laar:

We reageren nu omdat we moeten denken aan onze mooie reizen naar Canada. Geniet maar! Willen jullie wel een beetje warme lucht richting De Wijk sturen?
    Groetjes, Dick en Alie

• 24 Juli 2011 - 18:20

Montoi:

Hallo jullie viertjes,
    Het is weer genieten. Anki niet te ziek worden he.

Groetjes Montoi

• 24 Juli 2011 - 19:58

Jochem En Bianca:

Dat belooft weer een mooie reis te worden. Geniet ervan!

• 24 Juli 2011 - 20:50

Frans Smeets:

Leuk verslag! En wat een hitte! Hadden we hier maar een paar graden van jullie.
    Nog een fijn vervolg van jullie reis.

• 25 Juli 2011 - 03:31

Leontien:

Dat is dus weer genieten.Maak maar veel foto's zodat wij dat ook kunnen...genieten bedoel ik

• 25 Juli 2011 - 06:52

Yana:

Ik zeg ... FOTO'S!!!!!!!!!!!

Kus

• 25 Juli 2011 - 07:51

Carmen & Ralph:

Fijn om te lezen dat jullie goed aan de overkant zijn aangekomen. Jullie treffen het wel zeg ... 43 graden ... dat is inderdaad niet wat je verwacht in Canada. Wij zijn benieuwd naar de foto's van de Niagara falls!

Geniet lekker verder. Big hug! xxx

• 25 Juli 2011 - 08:09

Ruben, Ruth En Liam:

Goed om te horen dat jullie weer veilig zijn aangekomen. Zijn idd erg benieuwd naar de foto's van de Falls. Op naar het volgende deel!

Groeten!

• 29 Juli 2011 - 17:09

Diana:

Hey, wie is de ezel is ook een cool spel! :) :)

• 14 Augustus 2011 - 08:03

José En Eelco:

We hebben weer genoten van die mooie foto's, ze zijn weer geweldig!