Dat was deze vakantie weer - Reisverslag uit Amstenrade, Nederland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Dat was deze vakantie weer - Reisverslag uit Amstenrade, Nederland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Dat was deze vakantie weer

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

15 Augustus 2010 | Nederland, Amstenrade

Na Talinn zijn we naar Saaremaa gegaan, een eiland voor de kustlijn van Estland. Een prachtig eiland waar we op de camping hebben gestaan, helaas heeft het de weg erheen voornamelijk geregend, dus we konden niet gelijk de zee inrennen zoals gepland, maar wel heerlijk kunnen genieten van de kytesurfers.
Volgende dag was het gelukkig al weer wat beter weer en hebben we wat rondgetoerd over het eiland.

Woensdag zijn we weer met de veerboot terug gegaan, waarna we Estland achter ons hadden gelaten en weer in Letland waren aangekomen. Een heel leuk badplaatsje Leipeja, waar we in een heel mooi ouderwets Lets herenhuis een hotel hadden gevonden, alles in super staat en nog geen 300m van het strand! Dus wat hebben we gedaan: yep, heerlijk gezwommen, helaas was het al wat later, maar dat mocht de pret niet drukken voor Anki, Gideon en Michael.
De volgende dag zijn we naar Litouwen gereden, Kleipeda. Waar we met een klein veerbootje naar the Coronian Spit zijn gereden. Een eiland met National Park, heel mooi. Zijn naar het strand door de bossen gelopen, heerlijk weer. Maar helaas er zaten kwalletjes in het water, waardoor het zwemmen toch iets minder ontspannend werd. Vervolgens zijn we naar de bekende zandduinen gereden, een hele klim, maar eenmaal boven heb je ook een prachtig uitzicht.
Terug naar vaste land waar een hotel krijgen toch niet meer zo eenvoudig bleek. Uiteindelijk via een computer van een hotel dat vol was via Booking.com een goede deal waten te scoren. Daar aangekomen bleek er een fout: een kamer was in het oude gedeelte van het hotel, de andere kamer in het moderne nieuwe gedeelte, wie krijgt welke kamer??? Kop of munt er tegenaan gegooid en wij waren de lucky ones: het was ook de mooite waard. No nooit zo hoog geslapen: 16de verdieping met een prachtig uitzicht op de haven en het eiland.

Onze laatste dag: vrijdag. Hebben we winkelend doorgebracht. In een super deluxe groot en apart winkelcentrum, waar zelfs Gideon het niet erg vond om te zijn!!!
's Avonds om 11 uur de boot naar Kiel. Comfortabele nacht gehad, en de 21 uur waren eigenlijk zo voorbij.

Zo eindelijk Duitse vasteland: doorrijden en naar huis! HELAAs. Wegwerkzaamheden, wegwerkzaamheden en een dikke file van 1,5 uur. Waarna ook nog de autobaan werd afgesloten en we nog een omweg kregen van dik een uur!!! Ruim 2,5 uur verloren tijd, jammer, maar we waren om half 5 thuis vannacht en hebben toch al heerlijk kunnen slapen...

• 15 Augustus 2010 - 09:20

Yana:

Weer veilig thuis! Gelukkig

en nu Chico halen ben benieuwd ;)

Kom snel langs

Kus

• 15 Augustus 2010 - 10:45

Montoi:

Hallo Lieverds,

dat was het weer, jullie hebben weer een geweldige trip gehad.

Liefs Montoi

• 15 Augustus 2010 - 12:07

Pa Eelco En Ma José:

Wat een geweldige reis hebben jullie er weer op zitten. We zijn heel benieuwd naar de foto's.
    Hebben niet eerder gereageerd omdat we zelf op vakantie waren.
    We zien jullie gauw.
    Mapa

• 15 Augustus 2010 - 15:05

Leontien:

fijn dat jullie weer goed thuis zijn.
    ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Misschien zien we elkaar morgen wel op paa,s verjaardag

• 15 Augustus 2010 - 16:38

Mama Riky:

Ja blij dat jullie weer veilig thuis zijn. Gelukkig was Chico super blij jullie weer te zien.
    Trouwens wij waren ook blij om jullie en Chico te zien.
    Auto weer mooi schoon gemaakt om netjes terug te brengen.
    Dit was weer een fijn reisverslag.
    Wie weet wat de volgende wordt.

Groetjes Mapa

• 15 Augustus 2010 - 18:58

Marian Henk:

Hallo Buurtjes.
    Wat fijn dat jullie weer genoten hebben van deze reis en fijn dat jullie weer goed thuis gekomen zijn.

Jullie buren.