Heenreis - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

03 Juli 2013 | Panama, Panama-stad

Op maandag 1 juli zijn we alvast richting Amsterdam gegaan, aangezien onze vlucht op dinsdag morgen al vrij vroeg vertrok. We hebben ons om half 6 's ochtends uitgecheckt om vervolgens met de auto richting Schiphol te gaan. Gideon's spotter hart begon al gelijk harder te kloppen bij het zien stijgen en landen van veel vliegtuigen. Op Schiphol aangekomen gaat nu alles elektronisch, elektronisch inchecken, elektronisch je bagage afleveren. Alles elektronisch, behalve als zo'n omslachtig vluchtschema hebt als wij: Amsterdam - Detroit - Atlanta - Panama city. Dus in de rij voor de enige 2 balies die nog open zijn. Vooral Anki vraagt zich sterk af of dit wel de juiste bezuinigingen zijn, maar goed ze werd overstemd door de andere drie. Gelijk door naar de gate en vertrekken. Een heerlijke vlucht gehad; goed verzorgd, geen vuiltjes in de lucht en een perfecte landing. In Detroit aangekomen begint de Amerikaanse bureaucratie, het land binnen komen, heel vaak dezelfde vragen beantwoorden en wij maar denken dat ze alles al van ons weten. Bij de douane aangekomen de hamvraag: wat komen jullie doen? We zijn op doorreis naar Panama. Waarom? Voor onze huwelijksreis. En zij (Michael en Moniqueje) mochten mee? Ja. Waarom Panama en niet Las Vegas? Tja. Maar goed we mochten door en onze bagage oppakken en opnieuw inchecken. Vlucht naar Atlanta, deze was iets minder prettig; a bumpy ride zullen we maar zeggen. Met name de landing, pfff echt heftig. Zelfs zo heftig dat de hoofdstewardes opgelucht adem haalde en zei: ' well....... every landing you can walk out of is a good one!!!' Hahaha. 'Be carefull if you open de overheadlockers, because de handluggage DID shift during the landing ;).' Geland en we konden het vliegtuig uitlopen! Op Atlanta hadden we iets meer tijd. Gegeten en even bijgekomen van de heftige landing. Toen ons laatste stukje nog 4 uur naar Panama City. Ook een vlucht met wat hoebels, maar ook deze hebben we overleefd. Aangekomen in Panama city, de warmte kwam ons gelijk tegemoet, en dat om 21:00 's avonds en het was al donker. Taxi gepakt naar het hotel dat we dachten geboekt te hebben. Helaas kwamen we er in het hotel achter dat het niet geboekt was, oeps, dom, dom. In het business center hebben de heren toen alsnog een booking gedaan voor een heel stuk goedkoper als de eigenlijke prijs, we blijven Nederlanders natuurlijk. Voordat de pas gemaakte reservering in het systeem stond duurde het even. We kregen toen een drankje in de bar cola met 2 soorten rum; ofcourse. Maar we waren zo moe na 26uur op te zijn dat vooral de dames echt geen zin hadden om in de bar te hangen. Na nog een uur wachten; eindelijk naar de kamers. Slapen!!!! Heerlijk geslapen. Nu Panama city ontdekken!

• 03 Juli 2013 - 19:12

Tante Paula:

Heel veel plezier, volg jullie op jullie reis!Hoe zit het met het wittebrood??

• 03 Juli 2013 - 19:31

Riky Verboeket:

Nou, het gaat dus niet zoals jullie geboekt hadden.
    Maar alles komt op zijn pootjes terecht. Toch!!!
    Veel plezier.
    Mama V.

• 03 Juli 2013 - 19:38

Bruno, Ruth En Meneer Bommel:

Hi globetrotters,

Zijn we net klaar met grijs en op reis te volgen, kunnen we jullie gaan volgen. Leuk, leuk, leuk! Geniet van jullie honeymoon. Kussssss

Bruno, Ruth en meneer Bommel

• 03 Juli 2013 - 20:17

Mama Jose:

Leuk weer om jullie zo te volgen! Heel veel plezier samen en geniet van jullie mooie reis!
    Dikke knuffel xxxx.
    Papa en mama B.

• 03 Juli 2013 - 20:29

Wil:

Wij wensen jullie een prachtige en mooie vakantie. En hopen dat jullie veel zullen zien??

Groetjes,

Rinie en Wil

• 04 Juli 2013 - 00:50

Anne-Marie En Frans:

We gaan jullie volgen op jullie mooie reis! En nu maar genieten!

• 04 Juli 2013 - 07:37

Nicole:

Hihi, die vragen bij de douane, en dan zo'n spannende landing.....Pfff! Kan me voorstellen dat je daar even van moet bijkomen! Veel plezier verder, ik kijk uit naar jullie verslagen en ongetwijfeld prachtige foto's!
    Liefs

• 04 Juli 2013 - 09:08

Yana:

Leuk om te lezen :)

Ik hoop voor jullie dat Monique ze nog redelijk op een rijtje had na de bumpy ride ;)

Nu genieten!!

• 04 Juli 2013 - 09:27

M:

Hallo Globetrotters,

Leuk begin van een mooie reis.

Super dat we het allemaal weer kunnen volgen.

• 04 Juli 2013 - 12:19

Aurelie:

hoi wereldreizigers nu de eerste spannende uren zijn al achter de rug
    alles op hobbelen en niet boeken is het goed gegaan .
    we gaan jullie volgen veel reisplezier

• 04 Juli 2013 - 16:10

Tosy:

Heel leuk om weer te lezen. Veel plezier..!!

• 04 Juli 2013 - 21:54

Harry Verboeket:

Hoi luitjes

Ook van uit heerlen mooie vakantie gewenst en hoop na kort start foutje alles goed verloopt

• 08 Juli 2013 - 20:55

Lily Magermans:

Lief Bruidspaar ,
    Geniet van jullie avontuur en van elkaar.
    Liefs Jos en Lily