Van La Boca naar Recoletta. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Van La Boca naar Recoletta. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Van La Boca naar Recoletta.

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

04 Juli 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Gister zijn we met een trip meegegaan vanuit de hostel. We zijn met de bus naar La Boca gegaan en hebben daar de hele middag rondgewandeld. Misschien wel de bekendste wijk van Buenos Aires, maar ook een van de armste. We vonden het dus wel fijn om met een gids daar rond te lopen, zodat we niet per ongeluk een vreemde (verkeerde) straat in konden lopen. In de bekende straat Camanita, hebben we winkeltjes bekeken en in een klein restaurantje gegeten. In dit restaurantje kregen we de eerste indruk van de tango. Muziek en dans werd voorzien door vier mensen. Ook werd Anki gevraagd om met hem te dansen, met een paar keer op zijn tenen staan is het best aardig gelukt, ahmmm. Gideon hoefde niet te dansen, hij mocht alleen op de foto. Vervolgens zijn we naar het stadion van de Boca Juniors gegaan. Het museum bekeken en het stadion van binnen. Niet zo'n heel groot stadion, maar er kunnen wel veel mensen in.
's Avonds waren we uitgenodigd door Alberto en Oscar om bij hun thuis te komen eten, (kennissen van Anki's oma). We hebben de underground gepakt naar de andere kant van de stad en daar stond Alberto ons op te wachten, met bosje bloemen. In een heel leuk, klein, zuidelijk huisje wonen zij en hebben we heerlijk gegeten. Een echte Argentijnse BBQ, superveel vlees en heerlijk. Het was een gezellige avond, maar ook vermoeiend. Met de taxi naar huis, en na een dag konden we de taxichauffeur al vertellen waar we moetsen zijn, goed he?!

Vandaag zijn we naar Recoletta geweest. Een hele rijke wijk van Buenos Aires en dus het tegenovergestelde van gister. Een wijk die erg op Parijs wil lijken. Dure hotels, restaurants en winkels zijn hier allemaal vertegenwoordigd. Ook wel mooie gebouwen, maar ze passen allemaal net niet bijelkaar. Na een tijdje gewandeld te hebben in deze wijk zijn we naar de bekende begraafplaats geweest. Eigenlijk kan je het geen begraafplaats noemen, allemaal kleine huisjes, mausoleums, voor de doden van een bepaalde familie. De een nog duurder dan de ander. De duurste was zo'n 250.000 USdollars waard, en was van een nobelprijswinnaar en zijn familie, belegd met goud, tja waarom heb je dat eigenlijk nodig als je dood bent. We konden zelf een stuk over de begraafplaats lopen, maar dan raak je een beetje verdwaald, echt een doolhof. Soomige straatjes konden we niet in want volgens Anki liepen die dood. Verder is hier ook het graf van Evita Peron, en die hebben we natuurlijk ook bezocht. Niet zo groot als je zou verwachten, maar dat komt doordat haar familie niet van zo'n hele rijke komaf was. Hierna zijn we weer lekker gaan lunchen. Voor de rest hebben we nog een beetje rondgelopen en vervolgens gerust op de kamer.
Nu gaan we op zoek naar een restaurant voor ons avondeten.

• 05 Juli 2007 - 06:04

Yana:

Yes foto's, leuk leuk leuk :D vooral Gi met die danseres :P. T is raar om die arme wijk zo te zien en dan z'on begraafplaats. Het weer ziet er trouwens goed uit, hopelijk blijft dat zo ;)
    Al zoveel gezien in die paar dagen dat belooft veel goeds voor de toekomst.
    Nog heel veel plezier, ik kan niet wachten op jullie volgend berichtje

Kussie kussie knuffel

• 05 Juli 2007 - 07:38

Maike:

Heej heej...

Ging net iets fout met plaatsen bericht, hoop niet dat ie dalijk 2x erop staat hahaha..
    Leuke foto's. Lijkt me ook een super mooi land. Maar zoals Yaan al zei, verschil tussen arm en rijk zal wel goed te merken zijn.. Hebben jullie nog veel dingen op de planning??

Have fun, enjoy it!!!

Kus Mai

Ps; uitnodiging komt eraan....jullie weten wel waarvoor ;)

• 05 Juli 2007 - 10:42

Rinij:

zo te lezen is de indruk wel mooi he
    hebben jullie ook een foto gemaakt van alberto .ik wil wel eens weten hoe hij er nu uitziet.
    nog veel plezier daar .weten jullie ook al waar maxima heeft gewoond ?????????
    kusjes van rinij

• 05 Juli 2007 - 10:54

Tosy:

Jammer geen foto van Anki in een tango...
    De foto van Gi is wel heel leuk...
    Dat de bbq heerlijk was kan ik me wel voorstellen... Hier zijn niet voor niks zoveel Argentijnse restaurantjes, omdat het vlees ook klasse is...

We wachten met spanning op "meer foto's"
    Dus doe jullie best...

Geniet van jullie vakantie...

Tosy.

• 05 Juli 2007 - 14:56

Marie-Anne:

halloo jullie!

Leukleuk die foto's, vooral Gideon met danseres, haha! Geniet ervan daarzo!
    Tot het volgende bericht!
    kusssss

• 06 Juli 2007 - 08:37

Oma:

oma geniet

• 06 Juli 2007 - 08:40

Oma :

heb al 2 x geschreven , computer heeft kuren .mamma zal het je wel vertellen , weet niet of het nu lukt.in elk geval ik volg jullie .
    groetjes en knuffels
    OMA

• 06 Juli 2007 - 10:15

Ruben, Ruth En Liam:

Helaholahopsasa,

Super fotos! Ziet er allemaal goed uit, vooral jullie hostel. Gelukkig bevalt het jullie goed. Leeft de Coppa America een beetje? Nog gekeken naar Argentinie - Paraguay? We horen het wel, veel plezier vandaag!

Groeten en geniet ervan (we kijken weer uit naar jullie volgende avontuur!)
    Ruben, Ruth en Liam

• 06 Juli 2007 - 12:22

Janneke:

Het ziet er weer super uit. En jullie hebben nog leuke weken voor de boeg. Geniet ervan,maar dat zal jullie wel lukken ;)

kus janneke

• 06 Juli 2007 - 16:26

Relie:

afentoe gaat er iets mis met plaatsen
    van een berichtje??
    nou jongens al veel weer gezien zeg
    hoe was het met alberto
    gideon waarom heb jij niet gedanst???
    je kunt in iedr geval de tango nu goed leren kun je ons dadelijk les geven in de echte tango
    no veel kijkens plezier
    knuffies reeltje

• 13 Juli 2007 - 18:28

Ron En Ger:

hallo anki gideon,

ik heb je berichten gelezen. tuurlijk zou ik ook graag naar alberto & oscar willen gaan maar geld geld geld, dat is het grootste probleem.
    we proberen het volgend jaar?????