Regen, regen en nog eens regen! - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog eens regen! - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog eens regen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

29 Juli 2006 | Cook Eilanden, Avarua

Jaja, mensen wij helemaal trots dat we naar de Cook eilanden gingen, dat zijn we nog steeds, maar het is erg jammer dat het blijft regenen.

Donderdag hebben we een rondje over het eiland gemaakt, waarbij we langs het Whale-watch centrum kwamen, klein informatief opgezet, maar zij zitten hier vooral om de walvissen in de gaten te houden. Ze zeiden dat we het beste vanaf het land de walvissen zouden kunnen zien, maar ja met regen schiet dat niet op. 's Avonds zijn we naar een Island-Night gegaan in een cafe in Avarua, Staircase cafe, ja je moest dus met een trap naar boven. We moesten 5 NZdollar entree betalen, en dat was het zeker waard. Leuke muziek, dans en leuke uitleg tussendoor. Natuurlijk heupwiegende dames, en warrior-dansende mannen, dit was erg leuk en we hebben ons zeker vermaakt.

Gister (vrijdag) hadden we hoop, 's ochtends was het namelijk droog, we gingen naar Avarua, want de start van een festival met dans enzo, zou beginnen d.m.v. een parade, we dachten nou dan gaan we dat bekijken, want we hadden 's ochtends de reef-sub opgebeld, en die gingen de zee niet op omdat er niet veel te zien zou zijn. Dus naar de parade, nou voordat de parade begon, brak de hemel weer open, en het kwam met bakken uit de hemel. Heel erg sneu voor de parade. Daarna maar weer een rondje eiland, dit keer wat moeilijer, want de straten stonden overal blank, maar ja toch wat tijd om gekregen. Aan het eind van de middag begon het een beetje minder hard en soms zelfs niet meer te regenen. Zijn we naar het strand gelopen, waar we de twee andere NL-ers weer tegenkwamen en effe gekletst hebben. Om half zeven begon de BBQ die de eigenaren zelf organiseerden en was er gezellig. Van de NL-ers bleek zij ook lerares te zijn, dus kan je nagaan waar het gesprek overging. 's Avonds zijn we met hun (het was weer echt droog en konden we sterren zien), naar een resort gereden en hebben we in de bar wat gedronken, het was erg gezellig.

Vanochtend, regen, regen, en nog eens regen. We hebben de Nl-ers met onze auto droog in het stadje gekregen met hun bagage, want zij vliegen door vandaag. We gingen naar een marktje, maar die was zeer verregend en wij ook! Even het stadje doorgelopen op zoek naar verzachtende souveniers!

Het moet opklaren, en daar wachten we dan ook maar op!

• 30 Juli 2006 - 17:08

Chantal:

Fijn om te lezen dat jullie zo genieten!! Ben voorzichtig en we duimen allemaal hier dat het een beetje zal opklaren! Dikke kus

• 30 Juli 2006 - 19:33

Tosy:

Ik hoop dat jullie de regenkleding niet elke dag nodig hebben, dat de zon ook nog eens voor jullie zal gaan schijnen!!!
    Gelukkig laten jullie je niet door het weer beinvloeden en genieten nog steeds volop van de reis. Hier regende het vandaag ook, maar ik zeg erbij "gelukkig", want het is hier allemaal kurkdroog.
    Jongens maak er het beste van en tot schrijfs.

liefs Tosy.

• 31 Juli 2006 - 07:53

Ruben En Ruth:

Hallo Eilanders!

Ik heb goed nieuws voor jullie, net even gekeken op een weer-web site en wat blijkt, dinsdag krijgen jullie een zeer zonnige dag en woensdag en donderdag ook mooi weer met slechts lichte bewoling. Dus 'hang in there!' en geniet!

Groeten
    Ruben en Ruth

• 31 Juli 2006 - 10:13

Mama:

Wat jammer voor jullie dat het regent. Maar jullie\laten je daar gelukkig niet door kisten. Blijf van de unieke Cooks genieten.
    Veel plezier.mama

• 31 Juli 2006 - 17:02

Rinij Kicken:

geef ons een beetje regen ,het is hier zo droog ,dat kunnen julli wel missen he .en wij hebben het hard nodig groetjes

• 01 Augustus 2006 - 09:14

Linda H:

Hoi Hoi...

Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen! Ik zal vandaag een zonnedans voor jullie uitvoeren!
    Kus Linda en geniet ervan!

• 01 Augustus 2006 - 10:39

Margreet:

Leuk om jullie mooie verhalen te lezen...beetje jammer van alle regen, maar blijf lekker genieten!
    Groeten Margreet

• 01 Augustus 2006 - 12:18

Toine & Monique:

Jammer, jammer, jammer van de regen, maar jullie weten, na regen komt zonneschijn!!!!

Kus
    Toine & Monique

• 01 Augustus 2006 - 16:00

Maike:

Hoi anki & gideon.

Wat sneu van het weer. Nou hier begint het eindelijk ook eens te regenen, na die droogte!!! Dus das wel lekker!
    Hopelijk hebben jullie het naar jullie zin?

Kus Maike
    Ps; geniet er nog van!!