Laatste week! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Laatste week! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Laatste week!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

22 December 2005 | Ghana, Accra

Zaterdag 17 december
We hadden vandaag gepland om naar het hele mooie strand te gaan. Helaas kon dit niet doorgaan. Katherine en Anki hadden nogal heftig gereageerd op de bonen van de dag ervoor en hadden geen oog dicht gedaan.

Zondag 18 december
Vandaag was de kerstviering van de kliniek en de timmerman die met pensioen ding. Veel dansen, muziek, speeches en geld inzamelen voor de timmerman.

Maandag 19 december
Begonnen met de koffer inpakken. Koffer onder bed uit en de spinnenwebben en stof eraf. Wat gaat nog mee terug en wat blijft hier. Hoe kunnen we die souveniers het beste meenemen? Heel veel kranten er om heen. Anki voelde zich nog steeds niet goed en uit de labtest kwam doen ook dat ze malaria had. Heel vervelend in de laatste week.

Dinsdag 20 december
Verder gegaan met inpakken en de laatste voorbereidingen voor de kerstviering van morgen.

Woensdag 21 december
Het is dan echt zover. Onze laatste Duakwa dag. Eerst de kerstviering. Heel chaotisch, veel dansen en zingen met de moeders van de inpatients, oude inpatients en de kinderen van de weesschool.
Hier was ook ons afscheid voor het personeel. Echt wel vreemd dat het dan toch echt gedaan is. Anki kon hier nog niet bij zijn omdat we die middag nog naar Accra zouden reizen.
Het echte vertrek was ook heel dubbel. Al die mooie herinneringen ons huisje, dat waanzinnige uitzicht en de huilende patientjes op de achtergrond.

Donderdag 22 december
Anki voelt zich vandaag al wat beter. De laatste twee dagen nog nagenieten van ons avontuur en natuurlijk voorbereiden op ons vertrek.
Morgenavond vertrekt ons vliegtuig en als het goed is komen we zaterdag rond 1 uur aan in Brussel.

We willen iedereen nog bedanken voor jullie reacties. We hebben daar ontzettend veel aan gehad, we stonden er nooit alleen voor!!!!
BEDANKT IEDEREEN!!!

Heel veel liefs en tot gauw,
Anki en Janneke

• 10 Juli 2006 - 18:43

Pablo, Jolanda En Yannick:

Hé Anki en Gideon

Wij wensen jullie een hele fijne reis. Geniet ervan.