New York, New York! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu New York, New York! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

New York, New York!

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

04 Januari 2009 | Verenigde Staten, New York

Jaja, we zijn alweer weder gekeerd van ons 8-daagse tripje naar New York, the city that never sleeps!!! (Nou wij wel hoor )

Tja waar begin je te vertellen, zal ik maar met het begin beginnen?
Op de 25ste kwamen we aan op het vliegveld Newark en hebben we daar een shared taxi gepakt voor naar het hotel in Qeeuns te gaan. Deze taxi heeft ons zo'n 3 uur rondgereden, nou dan zie je nog eens wat voor $60,-. Wij werden als laatste afgezet en ondertussen hadden we Laquardia JFK en ChinaTown gezien. De driver had alleen wat moeite met ons hotel, Best Western, City View Inn, aha it's City View Inn, nee: Best Western City View Inn. Gelukkig zag ik hem al liggen zodra we van de Expressway af kwamen.
Ons hotel had een shuttle busje die ons steeds van en naar het hotel bracht. Het was zo'n 20 minuten lopen van de metro naar het hotel.
De 26ste hebben een metropas gekocht en zijn we gelijk naar Times Square gegaan, daar aangekomen komt de gekte al op je af, zelfs om 10 's ochtends (tenminste dat dachten we). Via een stukje Times Square en Broadway naar Central Parc gelopen. Precies zoals je je het je voorsteld, maar dan zonder blaadjes aan de bomen en nog hier en daar een beetje sneeuw. Schaatsbaan, bekend van vele films en een footlong hotdog waren een van de hoogte punten. De metro terug richting Queens en toen naar het hotel gelopen, wat geen 20 minuten, maar 10 muniten was alleen kwam het door de normale wijken van Queens en daar laat je je gasten toch niet doorheen lopen, nou het was veel sneller en ook wel leuk, want dan weet je tenminste dat Papa Johns pizza's op de hoek ligt.
27 december zijn we begonnen aan MuseumLane, de straat waar alle musea liggen, we hebben Metropolian of Modern Art uitgekozen om dan ook echt naar binnen te gaan, een highlight volgens de lonely Planet, dit viel helaas een beetje tegen, jammer genoeg. Central Parc als pleister op de wond, met het monument Imagine van John Lennon. Vervolgens naar Rockefeller Centre, yep all the way to the top! Prachtig uitzicht! Big Christmas tree, yep geizen, maar wat een mensen zeg. Herinnerde gelijk weer wat ik de dag ervoor dacht, dat de drukte 's ochtends dus wel meeviel. Nintendo World was de volgende stop: voor Gi bijna water in zijn mond, hij kon hem nog net dicht houden, hahaha.
De 28ste zijn we samen met zusje lief en co. naar SOHO, NOHO, Nolita, China Town en Little Italy geweest. De eerste 3 vielen toch wel tegen, geen Sex and the City looks, de winkels wel de de rest hebben ze toch flink gepoetst gehad voordat ze de opnames deden. China Town zat vol Chinezen (of course, what did you think) en Little Italy was erg Italy, maar erg little, nog maar 1 straat eigenlijk! We zijn daarna nog naar Times Square geweest, maar eerst naar Madison Square Garden, waar het extreem druk was, was net een wedstrijd van de Knicks afgelopen: shit!!! We hebben gelijk gevraagd of we nog naar een andere wedstrijd konden, vooral ijshockey leek ons leuk, maar de wedstrijd Rangers - Islanders was helaas zo goed als uitverkocht, echt super jammer.
29 december hebben we lower Manhatthan gedaan, Ground Zero, ze zag niks en er werd flink gebouwd aan de nieuwe gebouwen. Wall Street: waar de dikke dollars verloren zijn gegaan. En vervolgens de gratis ferry naar Staten Island, waarmee we best dicht langs the Statue of Liberty kwamen. Vervolgens op Staten Island nog even rond gelopen, wat een verademing: heerlijk rustig, net een dorp. Bij een leuke bar gegeten en de ferry weer terug gepakt, wandelroute afgemaakt en richting Empire State Building, maar daar aangekomen zijn we maar snel doorgelopen, want de rij was zolang, dat we al bevroren zouden zijn voordat we uberhaupt boven zouden zijn geweest.
De 30ste zijn we Brooklynn in gegaan en hebben we de Brooklynn Bridge belopen, geweldig, wat een uitzicht over Manhatthan van deze kant. 's Middags zijn we naar Greenwich Village geweest en we zijn in de straat van Friends geweest, tenminste waar ze in de serie zouden wonen. Een stuk moderner hier, zelfs een sexshop gezien, ow jee, mag dat wel in Amerika? Vervolgens zijn we nog een keer Rockefeller opgegaan, maar nu 's avonds, daar Empire State Building te druk bleef hebben we de nightviews ook vanaf Rockefeller gedaan: in een woord: AMAZING. Nog mooier als overdag. Overal vliegtuigen die gaan landen of net zijn opgestegen, alle lichten van alle gebouwen, super.
31 december zijn we 5th Avenue afgelopen en een beetje geshopt, NBA-store, Disney-store, Apple-store en super gave speelgoedwinkel en nog veel meer. Het was koud, zelfs sneeuw. In Times Square werd al alles afgezet en honderden, misschien wel duizenden politieagenten op de been. Wij zijn naar het hotel gegaan en hebben alles vanaf de tv bekeken. Yep, saai gewoon met ons tweetjes: heerlijk! Het was zo koud en echte partybeesten zijn wij niet. Alles op de tv gezien en het vuurwerk bij de Brooklynn Bridge hebben we vanuit ons raam kunnen zien. Verder was er geen vuurwerk, alleen wat door de gemeente wordt georganiseerd wordt afgeschoten. Dus die gekke Amerikanen zijn toch nog niet zo gek als al die NL-ers die allemaal samen veel te veel de lucht inschieten.
Nieuwjaarsdag zijn we de stad ingegaan, er waren nog een paar winkels die we niet gehad hadden, hahaha. Yep bijna alles open, alleen Nintendo World was dicht tot groot verdriet van Gi, want hij misschien toch nog iets daar willen kopen. En dat was dan alweer ons laatste dagje.
2 januari zijn we 's ochtends door het busje van het hotel (waarmee we ook stees naar metro werden gebracht) naar het vliegveld gebracht. Daar ingecheckt voor eerst naar Chigago en vervolgens naar Dusseldorf. Fijne vluchten gehad, maar kapot moe kwamen we thuis.

• 04 Januari 2009 - 22:42

Rinus:

Lekker he wij krijgen er weer veel zin in, maar liever niet zo'n grootte
    stad, wij dachten meer aan een oerwoud of zo iets.
    Groetjes Rinus
    P.S. als jullie willen mogen jullie een schilderij komen uitzoeken voor jullie nieuwe stulpje.

• 05 Januari 2009 - 05:00

Leontien:

en nu aan jullie hutje beginnen.
    sucses

• 05 Januari 2009 - 18:07

Wil Frenken:

Hallo Anke en Gideon.

Met bewondering heb ik jullie verhaal gelezen over New York. Het lijkt mij te gek. Ik zou er zelf ook graag naar toe willen gaan, maar Rinie wil niet naar Amerika en dan hoort het op.
    Via deze weg wens ik jullie de allerbeste wensen voor 2009 met heel veel gezongheid.

Wil

• 05 Januari 2009 - 19:45

Jolanda:

Hoi Gideon en Anki,

Gaaf om jullie New York verhaal te lezen. Veel kwam me bekend voor.

Vandaag begonnen in het huisje? Erg mooi verhuisbericht hadden jullie trouwens!!
    We komen gauw een keertje kijken.

Liefs Jolanda

• 05 Januari 2009 - 20:51

Ruben, Ruth En Liam:

Mooi verhaal, jammer dat jullie de Knicks en Rangers wedstrijden hadden gemist.

Vanmorgen verhuisbericht ontvangen, wat spannend! Kunnen niet wachten totdat alles klaar is en we het mogen komen bezichtigen.

Veel groeten en tot snel (wanneer komen jullie weer eens langs?)

Ruben, Ruth en Liam

• 06 Januari 2009 - 08:56

Yana:

Leuk he samen in de zelfde stad en toch z'on verschillende vakantie
    Ik ben nog steeds kapot maja leven gaat door
    En voor jullie begint een nieuw soort leven Ben heel erg benieuwd

Kus