Montreal in the Village - Reisverslag uit Montréal, Canada van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Montreal in the Village - Reisverslag uit Montréal, Canada van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Montreal in the Village

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

30 Juli 2011 | Canada, Montréal

27 juli 2011:
Eerst de hotel rekening betalen en wat echt een van onze grootste ergernissen nergens is de tax erbij geteld, dus je gaat al van een heel groot bedrag uit en als je dan echt gaat afrekenen dan blijkt er nog weet ik hoeveel tax bij te komen, zeer irritant!!! Zelfs in restaurants moet je nog de tax bij optellen en daarbij ook nog een servicetax??? Maar goed we blijven Nederlanders, dus we doen er wel een tip bij, maar lang niet zoveel als dat hier van je verwacht wordt. Daarna bij de Subway een brunch geregeld die we dan in de trein konden nuttigen. De trein naar Montreal duurde 2uur en vloog echt om met de iPad en wifi en een goed boek op de E-reader (dankjewel Yana, leest echt heerlijk). Aangekomen in Montreal zijn we naar het hotel gelopen, bepakt en bezakt! De wandeling leverde al heel wat ervaringen op met de mensen hier in Montreal, frans, wazig, zwerfers. Aangekomen in het hotel, sorry jullie kunnen pas om 3uur inchecken en nee we hebben geen plek (of zin) om jullie bagage ergens te stallen. Dus wachten...dan maar ons 2de helft van het Subway broodje opeten; jullie mogen niet in de lobby eten, alleen beneden...broodje was overigens al bijna op, maar goed. Nadat de kamer klaar was hebben we even gerelaxed voordat we onze tweede kennismaking met Montreal gingen ervaren. Ons hotel ligt in de wijk 'the Village' hier is een straat volledig versierd met roze balletjes en overal hangen de regenboog vlaggen uit. We zijn hier bij een soort van pasta restaurant gaan eten op het terras en dan kijk je echt je ogen uit naar de hoeveelheid en verscheidenheid van excentrieke mensen. De avond hebben we afgesloten een 2liter fles Dr. Pepper en een spelletje op de hotel kamer.

28 juli 2011:
Vandaag begonnen we de dag met een ontbijt in het hotel, waar we volgens Noord-Amerikaanse wijze natuurlijk onze eigen wafels konden bakken, beetje Maple-sirop er overheen, mmm. Daarna zijn we de walking-tour van Montreal gaan doen, nog niet halverwege besloten om toch naar het eiland te gaan waar het Formule 1 cirquit; Jacques Villeneuve ligt. Flinke wandeling (ook flink omgelopen trouwens, en ging gewoon een metro naar het eiland?!?!) in de hete zon, was toch wel een hele aanslag, maar goed we hebben het overleefd en Gideon was erg blij dat hij op de grid heeft gestaan. Terug down town zijn we verder gegaan met de walking tour en zijn we vervolgens wat gaan eten. Iedereen heeft een variant van het lokale alom bekende gerecht Poutine, frieten met kaas en jus (dit is de basis). Gideon had de italiaanse variant met bolognese saus. Anki had echter een broodje met kip en frietjes, just to be sure. Kapot van het lopen al op tijd in het hotel.

29 juli 2011:
Vandaag eerst begonnen met het zoeken naar een hotel in Quebec, maar helaas onze normale tactiek van op het laatste moment boeken werkt dit jaar niet. Het is erg druk in Canada. Wel een hotel gevonden, maar deze was €160,- per kamer, dat vonden we toch iets te veel. Uiteindelijk besloten om buiten Quebec een camping te boeken, we zijn benieuwd. Daarna zijn we Montreal weer ingelopen naar het moderne stuk. Waar we eerst de Mont Royal zijn opgelopen, heftig stijl met trappen, flink bezweet boven aangekomen hadden we een mooie overview van Montreal. Nadat we weer beneden waren zijn we het winkelgebied ingegaan. Flink wat rondgeslenterd en Anki heeft All Stars gescoord; jippee! Nog naar een wijkje gegaan waar het leuk was om te eten, we hebben daar in een modern tentje met harde muziek gegeten, was wel gezellig. Aangekomen in het hotel wederom gesloopt van de dag, tas inpakken, douchen en het bedje in.

30 juli 2011:
Vandaag begint de dag vroeg, om 7uur ontbijten en nu net vertrekt de trein, 8:30uur naar Quebec. Deze trein duurt nu 3uur waarna we de camping moeten gaan zoeken, we zijn benieuwd.

• 30 Juli 2011 - 13:13

Martijn:

Poutine...klinkt lekker. Soort van Kapsalon Quebecois? Montreal lijkt me geweldig, benieuwd naar de foto's!

• 30 Juli 2011 - 13:33

Jos V.:

Poehpoeh wat een inspanning lekker voor de knie blijft ie bezig.

• 30 Juli 2011 - 14:58

Mama José:

Wat een belevenissen, weer een stukje wijzer hoe men in andere delen van de wereld leeft. Geniet er van!!
    Groetjes en een dikke kus!

• 30 Juli 2011 - 17:16

Wil Frenken:

€160 per kamer, wat een prijs!!
    Bij mij is het niet zo duur, maar voor de helft inclusief ontbijt en je bent welkom!!!!!

• 30 Juli 2011 - 17:22

Anne-Marie En Frans:

Jullie hebben gelukkig beter weer als hier!
    Geniet er maar van!

• 31 Juli 2011 - 07:55

Josephien:

Hoi hoi zo te lezen hebben jullie het super daar, wel veel lopen maar dan zie je tenminste ook veel, Wat die tax betreft, en zijn gratis apps voor op de ipad zodat je kunt uitrekenen hoeveel tax je moet betalen, kom je misschien wat minder voor verrassingen te staan hihi. oja hier mag je gratis overnachten hihi. Nog veel plezier en geniet ervan, je komt tenslotte niet zo vaak in Canada.
    groetjes en een dikke kus van ons allemaal.

• 02 Augustus 2011 - 17:58

Mike & Rach & FFL:

Jetje wat ene leuke verhalen:
    eten, shoppen, wandelen, mooie dingen zien, gezelligheid...
    Zijn jaloers!!
    Geniet geniet geniet geniet geniet!!

Kuss uss