Eerste Baltische staat - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Eerste Baltische staat - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Eerste Baltische staat

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

30 Juli 2010 | Litouwen, Vilnius

We in 1 dag (nacht) doorgereden van Berlijn naar Druskininkai, Litouwen. We waren 's avonds al voorbij de hoofdstad van Polen, dus besloten we door te rijden aangezien we met 3 personen rijden.

De wegen werden er echter niet echt beter op, waardoor we om half 3 's nachts bij het hotel aankwamen dat we eigenlijk pas voor de volgende nacht geboekt hadden. Gelukkig hebben ze ons de kamer die nacht al gegeven.

Na een korte nacht werden we net op tijd wakker voor het ontbijt.
Dit was niet zomaar een hotel, maar een SPA hotel, dus zwempak aan en het zwembad, bubbelbad, sauna, enz. in. Heerlijk zo'n ontspannen dagje, wat ook niet anders kon, want het regende de hele dag pijpenstelen. Anki heeft zich heerlijk laten masseren, een rugmassage met honing voor maar 10 euro!!! Daar hebben we samen een wirlpool bad met honing gepakt, heerlijk gewoon. Toen we het dorpje ingingen was het gelukkig droog, eventjes rondgelopen, met vooral als doel: eten. Dat hadden we gevonden. Tot vanavond hebben we trouwens alleen nog maar heel chique gegeten in Litouwen voor weinig geld...voelt wel speciaal.

Vanochtend zijn we vertrokken richting Trakai waar een mooi kasteel staat in een leuk dorpje, was ook wel zo, maar onze ideeen hierover zijn iets anders als de Litouwers...heerlijk aan het meer wat zitten eten en toen naar Vilnius gereden. Daar aangekomen hebben Gi en Mike een internetcafe gezocht voor het boeken van het hotel, want dat is de way to go, boeken online, betaal je stukken minder...thank God for Booking.com, hahaha.

We zijn net hier in 2 winkelcentrums geweest en hebben wat gegeten (dit eten was niet zo aangenaam, maar wat maakt het uit: was toch goedkoop ;) )

Ik zit nu ik het hokje van het hotel dit bericht te typen, terwijl hiernaast het Chinese restaurant in de brand staat, reukt een beetje vies nu hier...dus ga stoppen.

• 30 Juli 2010 - 18:47

Yana:

Nou nou dat was een behoorlijke trip, gelukkig in een fatsoenlijke auto ;)

Geniet van Litouwen! Vilnius is erg bijzonder, zoveel kerken had ik nog nooit gezien ;)

En ga opzoek naar pizzaria Chica, doet zijn daar ook super ;)

Hoe bevallen de mensen jullie tot nu toe?

Tot snel!

• 30 Juli 2010 - 19:06

Leontien:

blijf genieten en stuur wat foto's. het is een land dat ik ook graag nog eens wil zien
    leontien

• 31 Juli 2010 - 09:42

Mieke:

Leuk hoor zo'n uitgebreid reisverslag. Super veel plezier!
    Groetjes Mieke en al haar mannen.

• 31 Juli 2010 - 16:07

Pappa Jos:

Enjoy live.
    Tot gauw

• 01 Augustus 2010 - 08:21

Ron En Ger:

veel plezier en geniet van alles wat je ziet en doet.