De hoofdstad Ottawa! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu De hoofdstad Ottawa! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

De hoofdstad Ottawa!

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

27 Juli 2011 | Canada, Ottawa

24 juli 2011:
Vanuit het huis van Stuart en Cara en taxi betseld, zonder aan te geven dat we met z'n vieren waren en heel veel bagage (ieder koppel heeft 2 grote rugzakken, een tent en een daypack bij zich), oeps! Gelukkig kwam er een chauffeur met mini-van en alles paste erin. Hij heeft ons gelijk naar het station van Oshawa gebracht van waar de trein vertrok. Vandaag dus met de trein, VIA-rail (met free wifi!), naar Ottawa. Een lange strek van ruim 5uur, maar in een zeer comfortabele trein. We zaten helaas niet naast elkaar, maar goed slapen doe je ook naast een vreemde (met mond open, toch Anki?). Aangekomen op het treinstation in Ottawa een taxi gepakt, nu bleek dat toch al onze spullen ook in een regular taxi gaan, ze hebben een hele diepe kofferbak. Naar het hotel, Lord Elgin, midden in het centrum en met indoor zwembad, goedkoop? Misschien wel ten opzichte wat de meeste gasten hiervoor betalen, maar niet echt. Het is natuurlijk hoogseizoen in Canada en met moeite hebben we dit hotel nog gevonden. Ach ja we moeten toch ergens slapen en een bankje in het park lijkt ons in elk geval niet echt een goed idee. Eerste wat ons in Ottawa opviel: het is hier wat cooler! Na een hapje en een drankje ons kingsize bed in. (je komt elkaar niet tegen 's nachts, daar is het te groot voor ;))

25 juli 2011:
Vandaag Ottawa verkennen, het is een kleine hoofdstad, heel overzichtelijk en vooral heerlijk rustig. Geen heel druk verkeer, schoon en mooi aangekleedt met bloembakken en dergelijke. Het begon vanochtend zelfs even te regenen, helemaal niet erg! Na een ontbijtje bij Tim Hortens, ook Anki is aan de french vanilla coffee gegaan, zijn we naar het parlements gebouw gelopen voor de traditionele wisseling van de wacht, een wisseling die met allerlei gebruiken meer dan een half duurt. Vervolgens gratis tickets gehaald voor een gratis guided tour door het parlementsgebouw. De belangrijkste kamers en ruimtes hebben we mogen bezichtigen. Waarna we ook de toren in mochten voor een overview van Ottawa. De lift in de toren gaat niet recht omhoog, maar schuin. Ooit waren er 2 liften, nu nog maar 1, daarvoor is de schat veel de groot en hebben ze de lift schuin laten lopen. In deze lift kom je langs de 53 klokken die in de toren hangen. Hierna zij we een winkelcentrum ingelopen waar we nog heel wat tijd hebben doorgebracht, met name de Apple-store is erg aanlokkelijk! Vervolgens zijn we de milkshake gaan drinken die we gister echt niet meer op kregen na het eten. Oke, we hadden er best maar 2 hoeven pakken, want deze waren echt HUGE! Vol van de milkshake eerst gaan zwemmen waarna we naar het parlements gebouw terug gingen om 21:45uur om naar de 'light and music show at the parlement; MosAika' te gaan kijken. Helaas begon het te regenen en ging de show niet door. Dan de pub in en nog iets klein eten, want het avondeten was een beetje in de verdrukking gekomen door de mega milkshake. Spelletje Backpacker erbij en we hebben ons goed vermaakt deze avond.

26 juli 2011:
Vandaag eerst uitgeslapen om vervolgens een rondje lopend sightseeing Ottawa te doen. Maar het begon al snel te regenen en een beetje te onweren, waardoor we de eerste beste foodcourt in zijn gevlucht om een potje Backpacker te spelen. Waarna de zon weer hard scheen en we onze wandeling hebben voortgezet. Heerlijk in een park langs het water gelopen waar we ook nog op verschillende plekken de kaarten hebben uitgehaald om een spelletje te doen. Een heerlijk rustig dagje die we hebben afgesloten een met een te gekke licht en muziek show op het parlements gebouw, we hebben onze ogen uitgekeken, dit was echt een van de magnifiekste dingen we ooit gezien hebben. Een show van licht ondersteund door muziek op het parlementsgebouw die het verhaal van Canada verteld, ongelooflijk mooi!!!

• 27 Juli 2011 - 14:21

Montoi:

Ja ja, volgens mij komen de iphones toch mee naar nederland :-)

Lijkt ons schitterend zo'n lightshow.

Gelukkig zijn de temperaturen iets minder geworden.

Groetjes Montoi

• 27 Juli 2011 - 14:32

Leontien:

Lijktme allemaal heel erg mooi.
    Heeft ottawa ook nog oude gedeeltes?
    Ik kan me voorstellen dat hier toch iets van de indianen is overgebleven.
    Genieten maar

• 27 Juli 2011 - 20:11

Riky & Jos:

Heb je geen por gehad van die vreemde
    in de trein.
    Jullie zien weer heel veel mooie dingen.
    Is alles weer goed met jou Anki?
    Kus Mapa

• 28 Juli 2011 - 03:24

Kim:

Wauw!! Dat klinkt allemaal echt geweldig!! Ik lees de verhalen steeds tijdens de nachtvoedingen... Have fun en ik wacht op de volgende stories! xx

• 28 Juli 2011 - 18:13

Wil Frenken:

Hallo Anki en Gideon.

Wat leuk dat jullie mij nu een mailtje sturen en ook nog uit Canada!
    Lees jullie veslag iedere keer en verbaas mij dan ook steeds weer. Alleen dat mooie weer wat jullie hebben, daar konden wij nog wel wat van gebruiken!!
    Op dit moment hebben wij vast weer. Je maag een keer raden.... REGEN.

Heel veel plezier en tot het volgende verhaal maar weer.

• 29 Juli 2011 - 17:53

Mama En Papa Breuls:

Hoi luitjes, wat hebben jullie weer veel moois gezien en beleefd. Geweldig!!
    Wij zijn net weer thuis gekomen van onze vakantie. Was heel leuk!
    Gideon en Anki nog vele mooie dagen en we wachten weer op het volgende verslag.
    Kus mams en paps.

• 29 Juli 2011 - 18:26

Ron En Ger:

Hoort zich allemaal goed aan, maar volgens ons wordt jullie buikje echt niet vergeten, hahahahahaha. Have fun and enyoj