Heenreis Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Heenreis Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Heenreis Tamale

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

05 November 2005 | Ghana, Tamale

Dinsdag 1 november
Het was weer heerlijk om in de hoofdstad te zijn. En dat "heerlijk" hebben we erg letterlijk genomen: erg veel gegeten, van pizza naar frieten en ijs als toetje!! Nog even weer onze westerse inkopen gedaan, want ook daar kunnen we nog niet zonder mee.

Woensdag 2 november
Onze huishoudster Sarah zou weer de overheerlijk groundnut-soep maken. En we konden niet wachten tot het avondeten, dus Anki naar het huis van Katherine gelopen om de soep maar alvast te halen. Heeft ze meteen een cursus rijstballen maken gehad!! Erg handig voor als we het straks thuis zelf willen maken.
Raymond kwam ons ook nog even officieel uitnodigen voor z'n bruiloft. Hij is zo nerveus voor z'n bruiloft, beetje overdreven vinden we. Maar zo goed als we zijn, hebben we aangeboden om het hele gebeuren te filmen. Dit vond ie helemaal geweldig. En wij ook want nu kunnen we echt overal bij zijn. Nadeel van dit genereuse aanbod is dat we om 6.30 al daar moeten zijn, want dan begint het traditionele gedeelte. Ja, je moet er wat voor over hebben.

Donderdag 3 november
In de avond toen het begon te schemeren zagen we in de verte dat het aan het onweren was. Dit gaf ontzettend mooie beelden. Dit konden we niet zomaar voorbij laten gaan. Dus de stoelen buiten gezet, videocamera en fotocamera in de aanslag en daar zaten we dan. Genieten van die schitterende flitsen!

Aangezien we niet echt meer iets van stage te bespreken hadden, hadden we Katherine uitgenodigd om spaghetti te komen eten. Was wederom erg gezellig.

Vrijdag 4 november
Vandaag ons avontuur om de reis naar Tamale. Met tro-tro naar Accra gereisd. Op zoek naar het STC-bus station, wilden we een ticket kopen en zien we op de vertreklijsten dat de laatste bus om 10 uur gegaan zou zijn. Onze planning was om de bus van 16 uur te pakken en 's nachts te reizen. De bus van 10 uur was in ieder geval nog niet vertrokken en daar konden we dus op wachten. We zijn wel zonder paspoorten moeten gaan want die konden we niet nog gaan halen bij het hoofdkwartier van het Salvation Army.
De bus van 10 uur is uiteindelijk om 12.30 vertrokken. Ja, dat is nog steeds Ghana. Het was een luxe bus met airco en hele goeie Ghaneese films (not!). Wel weer erg lachwekkend voor ons natuurlijk. Een aantal stops gemaakt maar bij de stop dat we echt honger hadden en het etenstijd was, was natuurlijk alleen Ghanees eten te krijgen met hele ingredienten (vis, vlees e.d.). Nou we hebben het overleefd met onze chocolade- en tarwekoekjes (daar zitten toch ook granen in?) en een verkoopster die in de bus een maiskolf verkocht. De bus arriveerde om 23.30 in Tamale, een taxi gepakt en in een sjoestring hotel geslapen. Het had twee bedden, een toilet en stromend water. Wat wil je nog meer na zo'n lange reis.