De laatste dagen en de terugreis - Reisverslag uit Amstenrade, Nederland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu De laatste dagen en de terugreis - Reisverslag uit Amstenrade, Nederland van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

De laatste dagen en de terugreis

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

05 September 2009 | Nederland, Amstenrade

29-08 op weg naar een piepklein dorpje Rohet, waar wij wederom in een paleis van de Maharaja sliepen, met als verschil dat de Maharaja daar ook nog zelf echt woonde met zijn familie. Zodra we de poort in waren was het wederom heel erg mooi, mooie tuin, hele mooie kamers, met zelfs een nistje met kussen voor de relax momenten. Prachtig gewoon. De bedienden van de Maharaja waren dus ook onze bedienden, en we voelden ons ook wel stiekem een beetje belangrijk (hahaha). Ze kwamen zelfs naar de kamer toe om te vragen of we ilden lunchen, konden we al bestellen en zou het klaar staan, daar waar wij wilden gaan eten en om welke tijd. Hier hebben de rust ook weer echt genomen, heerlijk liggen lezen, spelletjes gedaan. Dit dorpje was echter wel een dorpje waar je als Goria (blanke) goed doorheen kon lopen, de mensen waren niet pusherig. Alleen de kinderen maakten er een sport van om zoveel mogelijk te ontvangen of op foto's te staan bij de blanken. Dit klimaat was ook echt door de Maharaja gecreerd, want deze familie zorgt oook erg goed voor het dorp, zetten projecten op, gaven dus echt iets terug aan de community.

30-08 vandaag een beetje rondgelopen in het dorpje, naar de gedenkplaats van de familie gelopen en het dorpje in voor wat cola en chipjes, hahaha. Jaja, Lays is echt overal, hier dan met speciale smaken: Spicy Indian Masala, Tomato Spicy Tango en natuurlijk gewoon Classic. Maar na het rondlopen heeft Anki echt moeten uitdampen, want het is hier echt zo warm, het zweet gust je echt overal langs.

31-08 Richting Udaipur gaan rijden, dit keer in een hele mooie bergachtige, groene omgeving. Onderweg zijn we gestopt voor een Jain Tempel, een zeer gedetaillerde tempel met wel duizenden beeldjes erin verwerkt. Prachtig. Hierna hebben we in een klein restaurantje Indiaas gelunchd, gelukkig was het niet scherp en pastte de kruiden allemaal goed bij elkaar van de verschillende gerechten, buikjes weer vol, de weg vervolgen. Aangekomen in Udaipur, de stad met de vele meren. Onze chauffeur Raju zei: this city a lot of legs (lakes) this side. Hij heeft zo'n grappig accent dat we soms gewoon iets heel anders verstaan. Hier aangekomen hadden we de eerste tegenvaller deze vakantie: het hotel was echt oud, muf niet onderhouden. Erg jammer, want het was ooit echt een heel mooi hotel geweest, nu was het zelfs aan de vieze kant zullen we maar zeggen. maar het avondeten was erg lekker, dus daar hadden we niet over te klagen.

01-09 vandaag hebben we de Udaipur tour gedaan, eerst naar het City Palace, het was erg mooi, maar het ene palace lijkt ook weer heel erg veel op het andere, dus zo aan het einde van de vakantie heb je ze wel gezien. We zijn de tuinen van Udaipur ingelopen, nou je zou verwachten: prachtig, maar dat was het niet, we snappen ook echt niet waarom ze dit een attractie noemen, niet onderhouden, fonteinen spoten onregelmatig water, het water in de vijvers was zo groen als wat. Dan moet je toch wel heel erg lachen hoor!
Om half zes heeft Raju ons naar de trein gebracht waar wij in een airco sleeper zaten met 20 man. En in een ander treinstuk van dezelfde grote een sleeper voor 70 man, ow ja en kinderen zijn gratis, dus tel maar uit. We hebben dus kunnen liggen en rusten, maar daar was ook alles mee gezegd, de trein die bewoog echt zoveel, maar goed, was toch een leuke ervaring, vooral als er zo'n ventje weet ik hoe vaak langskomt met chai, chai, chai (Indiaase thee), tomatosoup!
02-09 's Ochtends vroeg (half 7, heel vroeg dus) kwamen we an in delhi, en vlaak voor de stad kom je dan echt door de slums van Delhi, mijn god, hutje mutje plastic gespannen als daken, echt super arm. En daar trekt ook iedereen rond 6 uur erop uit om te gaan poepen op een plekje waar ze het comfortabel vinden, komt er een trein langs, gewoon rustig blijven zitten. Ongelooflijk! We werden gelukkig opgehaald, want anders hadden we de uitgang volgens mij nooit gevonden. Naar het hotel Raunak gebracht, waar we ook de eerste nacht hadden geslapen, en die was vol, mmm, maar gelukkig de andere locatie had nog kamers, en dat was positief, want dit hotel wat een stuk mooier en netter als die andere. Geontbeten en vervolgens naar bed, want 's nachts stond onze vlucht naar huis op het programma. 's Avonds hebben we gegeten bij McDonalds, lekker en lekker goedkoop ;). En toen rond 10 uur op weg naar het vliegveld. Met en andere chauffeur want Raju was nog onderweg vanuit Udaipur. Tjonge jonge, wat hebben wij een geluk met Raju gehad, ten eerste sprak deze man helemaal niet, en hij reed echt als een idioot, we waren even bang dat we tussen 6 plankjes terug naar huis zouden komen, want hij heeft echt geluk gehad een paar keer.

03-09 we hebben een prettige vlucht gehad naar huis. Wel in Frankfurt nog moeten rennen voor de aansluiting, maar goed. Aangekomen in Amsterdam, baggage, even een Whopper scoren en de trein in terug naar huis. Waar we strandden in Den Bosch, met ruim een uur vertraging aangekomen in Zitterd, en lekker naar huis.

Het was een mooie vakantie waarin we heel erg veel mooie dingen hebben gezien, maar ook heel veel tegenstrijdigheden, armoede en vooral heel veel viezigheid.

• 05 September 2009 - 11:46

Leontien En Rinus:

fijn dat jullie weer thuis zijn
    We komen vlug eens luisteren naar jullie verhalen en natuurlijk de foto's bekijken.
    liefs

• 05 September 2009 - 13:26

Rinus:

Oh, ik voel helemaal met jullie mee, ik kan de warmte al voelen en de speciale geur van het land. mensen wat zou ik graag bij jullie zijn.
    maar gezond weer terug.
    veel liefs van uit de Heikop.

• 05 September 2009 - 13:29

Rinus:

In mijn vorige reactie zat ik nog midden in jullie reis, maar ik vindt het fijn dat jullie weer alle vier gezond terug zijn , en hoop dat er geen vervelende naweeén komen.
    groetjes Rinus

• 05 September 2009 - 18:59

Mapa:

Ja meisjes en jongens, Gelukkig weer heel huids thuis, dat is als ouders zijnde toch een heerlijk gevoel om je kids weer in de armen te sluiten. Ze hebben heel veel mooie dingen gezien en dat gun je ze ook. Nou maar afwachten waar de volgende reizen naartoe zullen gaan, volgens Anki niet meer naar warme/hete landen.
    Wie weet waar!!!!!!

• 05 September 2009 - 19:50

Montoi:

Gelukkig weer heelhuids terug met vele mooie herinneringen.

Kus Montoi

• 06 September 2009 - 07:51

Mapa José Eelco:

Weer aan den lijve hebben kunnen ervaren hoe goed wij het hier in ons kikkerlandje hebben. Heerlijk weer om thuis te komen dus.. maar wij vinden het ook fijn jullie weer thuis te hebben.
    Juliie foto's gaven een goed beeld van hetgeen jullie hebben verteld.

• 06 September 2009 - 13:30

Tosy:

Ik ben heel benieuwd naar de verhalen en de foto's....
    En het is zeker..., gelukkig, weer goed en heelhuids terug!!!

Tosy.

• 07 September 2009 - 06:52

Eugenie:

Gelukkig weer goed thuisgekomen allemaal met een heleboel indrukken en veel verhalen. We komen ze gauw eens beluisteren.
    JoBi zijn ook weer goed teruggekomen (vakantie was weer veel tekort volgens hen).
    Groetjes uit Breda!

• 08 September 2009 - 06:53

JoBi:

De vakantie was inderdaad weer veel te kort!
    Ik ben benieuwd naar jullie foto's! Komen die er nog bij???
    xx