Wat een routes en landschappen - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu Wat een routes en landschappen - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Gideon en Anki Breuls - WaarBenJij.nu

Wat een routes en landschappen

Door: Anki

Blijf op de hoogte en volg Gideon en Anki

28 December 2013 | Verenigde Staten, Marina

Maandag vertrokken we met een auto uit Las Vegas, niet zomaar een auto: een echte Amerikaanse pick-up, een mooie up-grade. We zijn nog even het oude gedeelte van Las Vegas doorgereden en nog even gestopt en de Pawnshop bezocht van de Pawn Stars Las Vegas; ongelooflijk hoe klein die zaak eigenlijk is. Daarna doorgereden richting Death Valley; wow wat een route en wat een verschillende landschappen in zo'n 'kleine' afstand. In Death Valley liggen twee plekken waar je kunt slapen (tenminste op de route die wij reden), helaas was de een te duur en de ander helemaal volgeboekt. Besloten om een klein stukje terug te rijden en dan een zijroute te pakken naar Beatty, een dorpje waar verschillende motels liggen. Atomic Inn is het geworden, daarna geten bij de plaatselijke favoriet: fresh made French bread sandwiches of pizza. We zijn voor de sandwich gegaan: heerlijk. Het dorpje zag er in het donker best wel gezellig uit, kerstverlichting door het hele dorp, toen we 's ochtends wegreden was dat wel anders, hahaha en een doods dorpje. Via een geweldige route zijn we dinsdag naar South Lake Tahoe gereden; hoeveel verschillende landschappen kan je tegenkomen op een dag? Nou genoeg, droge woestijn, droge woestijn met bergen/rotsen en vervolgens bergen (Sierra) met sneeuw erop: geweldig, wat is dit genieten zeg. South Lake Tahoe is een skidorp, qua sneeuw op de bergen wel te verwachten, maar wat betreft de temperatuur in het dorp niet echt 16 graden en in de zon zonder jas voldoende. En dan toch genoeg mensen zien die helemaal ingepakt zijn. Ons 2de sleezy motel is wel een feit; echt zo'n Amerikaans motel met pietjesdeken (term dankzij onze dikste vriendin ;) ) en alles. 's Avonds op kerstavond gegeten bij een Italiaan, fine dining; hahaha het eten was te eten, maar we hadden wel de beste plek in het restaurant, namelijk naast de 'fake' gashaard in het restaurant. We hebben van alles om ons heen gezien; zelfs hele gezinnen die met jas en skibroek aan zaten te eten; het was dan ook wel 'maar' 20 graden in het restaurant. Woensdag vertrokken via de Sierra onze route vervolgd richting San Francisco, na het berggebied haddden we de TomTom op vermijden snelwegen en tolwegen gezet; we weten niet waar we allemaal gereden hebben, maar een snelweg hebben we inderdaad niet gezien, dit was niet onze meest slimme zet van de dag ;). Uiteindelijk aangekomen aan het begin van de Golden Gate Bridge, waar we eerst de berg op zijn gereden voor de view, we waren niet de enige, dus erg rustig de berg op rijden. We werden door een fietser aangehouden; hij had zijn rugzak op de berg laten liggen en was net weer beneden, omdat wij een pick-up hebben vroeg hij het ons. Onze goede daad op 1ste kerstdag; die goede man mee naar boven genomen. Hij legde zijn fiets achtrin en ging zitten; zijn jullie van hier? Eh nee, we komen uit Nederland; ow oke (wat doen zij met een pick-up zag je hem denken). Hij was een piloot van binnenlandse vluchten en hij had een paar uur de tijd tot zijn volgende vlucht waardoor hij even was gaan fietsen. Nou zijn rugzak stond er nog en wij zijn tot het hoogste puntje gereden en hebben mooie views gehad van de Golden Gate bridge. Daarna tijd om hem over te gaan; ineens rijd jezelf de weg die je al zo vaak gezien hebt in tv-series en films: echt leuk. Daarna naar het Golden Gate Park gereden, mooi park, maar het had voor ons niet zo de sfeer als bijvoorbeeld Central Park in New York. Daarna moesten we de stad doorcrossen naar het hotel; pffff nog een hele klus, veel file, maar ook soms wat smallere wegen en dat met zo'n dikke bak. Het scheelt dat men wel ontzag heeft voor zo'n auto ;). Bij het hotel aangekomen hebben we voor het eerst Valet parking meegemaakt, dus de sleutel aan een mannetje geven die vervolgens je auto parkeert. Ingecheckt en om 17:00 uur naar de lobby voor een wijntje of een ander drankje complementary van het hotel, dus dan doen je dat. Daarna op zoek naar een restaurantje, hmmmm dit bleek op 'Christmas day' een te moeilijke opdracht: bijna alles was dicht en die ene die open was, was overvol. Dus zijn we met take-out Taco Bell terug naar het hotel gegaan, dat hadden we wel anders bedacht. Om 21:00 uur melk en verse chocolat chip koekjes, ook complementary van het hotel, dus dan doe je dat ook ;). Donderdag op pad in San Francisco, eerst de boulevard aan het water afgelopen, om ondertussen een grote groep van zo'n 700 Californische zeehonden in de haven te zien dobberen op vlonders, wilde dieren die heerlijk in de haven vertoeven. Na de boulevard hebben we een Cable Car gepakt om de berg op te gaan, leuke ervaring. Leuk trouwens dat San Francisco veel oude dingen probeert te bewaren in het straatbeeld, zoals de cable car, maar ook oude Trolley bussen rijden nog steeds rond in San Fran. Chinatown en en Down Town doorgelopen, een leuke gemoedelijke stad. Vervolgens nog door Financiel District terug naar ons hotel. Eerst om 17:00 uur weer een wijntje, waarna we naar het restaurantje zijn gegaan wat een dag eerder overvol was: Sinbad's. Bij de naam verwacht je iets anders, maar het was een lekker visrestaurant, met heerlijke gerechten en ober die een beetje high leek, maar vooral veel 'allright' zei. Na de milk and cookies ons heerlijke bedje in. Vanochtend zijn we vertrokken uit San Francisco op de California 1 South, de kustroute van San Fran naar LA. Vandaag de eerste dag dat het bewolkt is, maar nog steeds een heerlijke temperatuur van 17/18 graden. Na een paar mooie views van de zee en de cliffs zijn we aangekomen in Santa Cruz. Surferdudes en -babes en rennende mensen bepalen wel het straatbeeld hier. De boardwalk afgelopen, wat een gekte zo aan het strand: een uit de hand gelopen kermis zullen we maar zeggen. Grappig om gezien te hebben. Hierna weer verder gereden, waar we uiteindelijk in het dorpje Marina, in een Best Western by the dunes hotel zijn geëindigd. Een klein stukje door de duinen en je bent op het strand, waar we vanavond een prachtig zonsondergang hebben gezien; wow. Gewoon heerlijk genieten, kijkend naar de ondergaande zon, de golven van de zee en de vogeltjes die nog erg druk waren: echt genieten! Daarna heerlijk gegeten bij Kula Ranch, een visrestaurant, mmmm.

• 28 December 2013 - 09:56

Carmen:

Leuk om te lezen dat jullie zo genieten. Veel plezier verder! X

• 28 December 2013 - 09:59

Ma&pa:

Hé, wereldreizigers, wat een indrukken allemaal! Heerlijk! Geniet ervan!en laat ons meegenieten van die mooie foto's. Ben trouwens nu al weer héél benieuwd naar de hele fotoserie!
    Heel veel plezier.
    God bless you!

• 28 December 2013 - 10:13

Montoi:

Hallo globetrotters

Wauw dat lijkt ons super cool als jezelf opeens over de brug rijdt als je het al zo vaak in een film hebt gezien.
    Nu kijk je opeens heel anders naar een film als die brug erin voorkomt.

Veel plezier verder

Montoi

• 28 December 2013 - 17:21

Saskia:

Wauw!!! Supergave foto's! Prachtige reis alweer.
    Geniet ze en alvast "ing jouw roetsj" gewenst.

• 09 Januari 2014 - 20:21

Martijn:

Ik wacht nog op een laatste verslag :)